آخرین اخبار

رقیب جدی خودروهای چینی در آستانه ورود به بازار

دولت در سال جاری واردات خودروهای خارجی را آغاز کرده است. با توجه به اینکه در هفته‌‌های اخیر قیمت خودرو در بازار آزاد به شدت افزایش یافته است تقاضا برای خودروهای خارجی هم بیشتر شده است.

در چند وقت اخیر بیشترین خودروی وارداتی از کشور چین بوده و همین موضوع باعث شده که بازار خودروهای کره ای، ژاپنی و … در کشور همچنان داغ و مورد توجه باشد. در آخرین اطلاع از وضعیت خودروهای وارداتی کیا سراتو در آستانه عرضه قرار گرفته که قیمت پایه آن را ۲ میلیارد و ۱۲۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و قیمت نهایی آن را حدود ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعلام کرده اند.

افزایش ورود این خودرو به طور قطع روی بازار خودروهای خارجی تاثیر زیادی می گذارد، چراکه در حال حاضر قیمت خودروی سراتو وارداتی مدل ۱۳۹۷ بیش از ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون توئمان معامله می شود.

البته باید توجه داشت که در سال جاری قیمت خودرو در بازارهای خارجی هم افزایش داشته است، به طوری که کیا سراتو جی تی لاین ۲۰۲۴ حدود ۶۳۰ دلار افزایش قیمت داشته است.

این مدل خودرو به تازگی آپشن‌‌های جدید را اضافه کرده و همین موضوع تا حدودی رشد قیمت آن را توجیه می کند. برای نمونه آپشن هشدار برخورد جلو با دوچرخه‌سواران، دستیار رانندگی بزرگراه و کروز کنترل هوشمند به صورت عمومی روی همه خودروها اضافه شده است، در حالی که قبلا این تجهیزات جزو پکیج مدل‌‌های سفارشی بودند.

البته باید منتظر ورود این خودروها به بازار بود، زیرا احتمال این وجود دارد که شرکت‌‌های واردکننده ایرانی برای اینکه قیمت محصوالات اقتصادی شود خواستار حذف برخی آپشن‌‌ها شوند.

در حال حاضر پیشرانه‌های قابل انتخاب برای سراتو جی تی شامل نسخه ۴ سیلندر ۲ لیتری با ۱۴۷ اسب بخار قدرت و پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو با خروجی ۲۰۱ اسب بخار قدرت است.

نوسان قیمت خودرو‌های خارجی در بازار ایران

با توجه به اینکه قیمت خودرو‌های خارجی در بازار ایران همواره با نوساناتی همراه بوده اند می توان پیش بینی کرد که در صورتی که وعده دولت برای واردات ۱۰۰ هزار خودروی خارجی محقق شود تا حدود حباب قیمتی این خودروها در بازار کم شود.

با توجه به اینکه مدل‌‌های جدید چیی که وارد بازار ایران شده اند قیمت‌‌های بسیار بالایی دارند، خودروهای ‌‌کره‌ای بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند، به همین دلیل قیمت برخی از برند‌ها مانند کیا و هیوندای افزایش قابل توجهی داشته است، در حالی که قیمت بنز و «ب ام و» رشد چندانی نداشته اند. بخشی از این موضوع تحت تاثیر در دسترس بودن قطعات این خودروهای ‌‌کره‌ای است که می توان در شهرهای مختلف پیدا کرد. از طرف دیگر هزینه تعمیرات خودروهای ‌‌کره‌ای به مراتب از چینی‌‌ها بهتر است.

modir

Recent Posts

سریع‌ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۴

سریع‌ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۴ بین ۴۰۰ تا ۵۳۶ کیلومتر سرعت دارند. حدود ۹…

4 ساعت ago

قیمت گوشت مهر ۱۴۰۳ چند می شود؟

افزایش ذبح دام به دلیل کاهش تولید و گرانی قیمت ارز منجر شده بازار گوشت…

4 ساعت ago

یارانه هر مهاجر افغانی در ایران چقدر است

یارانه هر مهاجر افغانی در ایران که روی دست کشور می‌گذارد، نشان می‌دهد هرکدام از…

8 ساعت ago

کتابخانه انسانی نقل تجربه آدمهاست

پروژه کتابخانه انسانی یک ایده نوآورانه است که در سال ۲۰۰۰ در دانمارک متولد شد.…

10 ساعت ago

فرصت های بورس نیویورک بعد از کاهش نرخ بهره

رشد بورس نیویورک بعد از پایین آمدن نرخ بهره باعث پدیده امدن فرصت‌های خرید برای…

11 ساعت ago

راز موفقیت مدیران

راز موفقیت مدیران بهره‌برداری از اصول مدیریت ناب‌ است که مجموعه­‌ای از روش­‌های مدیریتی با…

12 ساعت ago