خودرو و حمل و نقل

مقایسه تیگو ۸ و وویا فری

به گزارش سرمایه فردا، از نظر قیمت تیگو ۸ و وویا فری نزدیک بهم هستند. چری تیگو ۸ پرو ۲۰۲۵ حالا وارد بازار شده است. پنج تریم با محدوده قیمت ۱۶,۹۰۰ تا ۲۱,۷۰۰ دلار آمریکا عرضه شده و در بازار ایران است. قیمت تریم پایه نزدیک به هزار دلار کمتر از مدل ۲۰۲۴ است. این خودرو در بازار ایران در محدوده ۲ میلیارد و ۸,۹۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود. خودرو وویا فری در بازار ایران نیز در محدوده ۳ میلیارد تومان است. به همین دلیل خریداران می‌توانند دو گزینه را در انتخاب‌های خود قرار دهند.

ظاهری تیگو ۸ و وویا فری بهم نزدیک است.چری تیگو ۸ پرو طراحی بدون تغییر باقی مانده است. طول، عرض و ارتفاع بدنه همچنان ۴۷۴۵/۱۸۶۰/۱۷۴۵ میلی‌متر و فاصله بین دو محور ۲۷۱۰ میلی‌متر است. هر دو چیدمان کابین ۲+۳ پنج نفره و ۲+۳+۲ هفت نفره حفظ شده‌اند. حجم صندوق عقب برای مدل پنج نفره از ۸۸۹ تا ۱۹۳۰ لیتر است.

مقایسه فنی تیگو ۸ و وویا فری

مقایسه فنی تیگو ۸ و وویا فری اهمیت بالایی دارد. دو گزینه موتور برای چری تیگو ۸ پرو ارائه شده است: موتور ۱٫۶TGDI با قدرت ۱۴۵ کیلووات (۱۹۴ اسب بخار) و گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر، و موتور ۲٫۰TGDI با قدرت ۱۸۷ کیلووات (۲۵۱ اسب بخار) و گشتاور ۳۹۰ نیوتن متر + گیربکس‌های ۷DCT یا ۸AT مصرف سوخت ۷.۱، ۷.۴۹ و ۷.۵۲ لیتر است.

از نظر فنی وویا فری حداکثر قدرت این مدل ۴۸۳ اسب بخار و بیشینه گشتاور آن هم ۷۲۰ نیوتن متر اعلام شده است. برد برقی این خودرو بر اساس چرخه CLTC حدود ۴۰۵ کیلومتر و برد ترکیبی آن هم ۱۱۶۰ کیلومتر اعلام شده است.

امکانات شاسی بلندهای چینی

مقایسه امکانات فنی تیگو ۸ و وویا فری حکایت از این دارد که تنوع آنها بالاست. چری تیگو ۸ پرو ۲۰۲۵ شامل سه تریم با موتور ۱.۶ توربو و دو تریم با موتور ۲.۰ توربو. به عنوان یک مدل با تغییرات سالانه، تیگو ۸ پرو ۲۰۲۵ تریم ۲.۰ توربو با سیستم چهار چرخ محرک را حذف کرده است. تمام مدل‌های ۲۰۲۵ دیفرانسیل جلو هستند.

خودرو وویا فری دارای دو موتور برقی و یک پیشرانه بنزینی در نقش ژنراتور است. درواقع یک خودروی رنج اکستندد پلاگین به شمار می‌آید. این خودرو مدت‌هاست که در میان خودروهای برتر بازار جایگاه خود را حفظ کرده و برخلاف برخی مدل‌ها دیگر چین مانند هاوال H6 از افت فروش شدید جلوگیری کرده است.

modir

Recent Posts

معادله قدرت‌های جهانی و ایران

قدرت‌های جهانی همواره ایران را در نقش «نعش بلاتکلیف» نگه داشته‌اند، به‌گونه‌ای که هم هزینه‌های…

1 روز ago

صنعت زغال‌سنگ ایران زیر سایه ذوب‌آهن

در شرایطی که قیمت نفت و گاز روند افزایشی پیدا کرده اما صنعت زغال‌سنگ ایران…

1 روز ago

شتابزدگی سیاست تأمین زمین برای ساخت مسکن

مرتضی هادی جابری مقدم مدیرکل اسبق دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی و معماری کشور و عضو فعلی…

1 روز ago

جاماندگی ایران از کریدورهای اقتصادی جهان

برای حضور در کریدورهای اقتصادی جهان باید فهم دقیقی از واقعیت‌های اقتصادی و سیاسی اطراف…

1 روز ago

بازار طلا در تقاطع ریسک و فرصت

در پی نوسانات اخیر نرخ ارز و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی، بازار طلا بار دیگر در…

2 روز ago

رقابت پرهزینه در بازار انرژی

افزایش عرضه عربستان ، داده‌های متناقض ذخایر آمریکا نتوانسته به ناپایداری وضعیت بازار انرژی پایان…

2 روز ago