تحلیل عملکرد ۴ نماد بورسی گروه معدن در فروردین ۱۴۰۳
تحلیل عملکرد ۴ نماد بورسی گروه معدن در فروردین ۱۴۰۳

تحلیل عملکرد ۴ نماد بورسی گروه معدن در فروردین ۱۴۰۳ سیگنال رشد را نشان می‌دهند. به طوری که سه نماد کچاد، کگل و کنور نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد درآمد داشته‌اند و کگل افتی ۱۰ درصدی تجربه کرده است.

به گزارش سرمایه فردا، بازار سهام در روزهای اخیر دوباره روندی نزولی پیدا کرده‌ است. به همین دلیل سرمایه گذاران برای ورود به این بازار به دنبال نمادهای ارزنده می‌گردند. شرکت‌هایی که در یک روند سودساز قرار دارند گزینه‌های مناسب تری برای خرید هستند.

گروه معدنی همواره تحت تاثیر رشد قیمت‌های بازار جهانی و رشد نرخ دلار هستند سودساز هستند، از این رو در این گزارش به جزئیات عملکرد ۴ نماد معدنی در فروردین ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

نماد کچاد

مجتمع صنعتی و معدنی چادرملو با نماد کچاد در فروردین ۱۴۰۳ حدود ۴ هزار و ۹۸ میلیارد تومان فروش داشته‌است. این آمار نشان دهنده رشد ۲۳ درصدی فروش این شرکت در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. این میزان فروش شرکت نسبت به میانگین سال ۱۴۰۲ حدود ۱۱ درصد افت ثبت کرد.

سهام این شرکت در سه ماهه گذشته حدود ۲ درصد بازدهی مثبت و در یکساله حدود ۲۵ درصد بازدهی منفی داشته است. همچنین این شرکت در یک سال گذشته دو بار افزایش سرمایه داده‌است. یکبار ۴۲ درصد از محل آورده نقدی سهامداران و یک بار نیز ۱۹ درصد از محل اندوخته انجام داده‌ است.

نماد کگل

مجتمع صنعتی و معدنی گل گهر با نماد کگل در فروردین ۱۴۰۳ حدود ۴ هزار و ۷۱ میلیارد تومان فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افت کرده‌است. درآمد فروش شرکت در نخستین ماه سال جاری حدود ۱۰ درصد نسبت به میانگین ماهانه سال گذشته شرکت نیز افت داشته‌است.

کگل در سه ماهه اخیر در تابلوی بورس بازدهی نزدیک به صفر داشت. همچنین در یک ساله بازدهی منفی ۳۰ درصد ثبت کرده‌است. این شرکت در یک سال گذشته دو بار افزایش سرمایه داد. یکبار ۱۵ درصد از محل آورده نقدی سهامداران و یک بار نیز ۱۷ درصد از محل اندوخته ثبت کرده‌است.

نماد کگهر

شرکت معدنی گهر زمین با نماد کگهر در فرودین ۱۴۰۳ حدود ۳ هزار ۵۳۳ میلیارد تومان درآمد داشت. این آمار نشان می دهد که فروش شرکت ۱۴۶ میلیارد تومان بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده است. این میزان درآمد فروش نسبت به میانگین ماهانه سال ۱۴۰۲ حدود ۷ درصد کمتر شده است. این نماد در سه ماهه اخیر حدود ۵ درصد بازدهی مثبت داشته و در یک ساله ۲۸ درصد بازدهی منفی داشته است.

سال گذشته کگهر افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی از محل آورده نقدی سهامداران داشته‌است. به همین دلیل سود هر سهم بعد از افزایش سرمایه نماد کاهش یافت. اما مجموع سوداوری این شرکت نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.

نماد کنور

شرکت معدنی و صنعتی صبانور با نماد کنور در فروردین ۱۴۰۳ حدود ۴۲۸ میلیارد تومان درآمد داشته‌است. این آمار نشانه رشد ۲۵۷ درصدی درآمد فروش شرکت است. هرچند نسبت به میانگین ماهانه سال ۱۴۰۲ درآمد فروش شرکت افتی ۱۰ درصدی تجربه کرده‌است.

کنور در سه ماهه اخیر بازدهی مثبت ۱۳ درصدی داشته‌است. این نماد در یک ساله بازدهی منفی ۱۸ درصد ثبت کرد. کنور سال گذشته افزایش سرمایه ۲۰۷ درصدی داشته که ۸۱ درصد آن از محل آورده نقدی سهامداران و ۱۹ درصد آن از محل اندوخته تامین شده است.