آخرین اخبار

تارگت قیمت دلار ۵۷ هزار تومان است ؟

به گزارش سرمایه فردا، در روزهای اخیر قیمت دلار از ۶۲ هزار تومان که سقف آن بود به حدود ۶۰ هزار تومان کاهش یافته‌است. در حال حاضر احتمال شکستن کانال شصت هزار تومان دلار قوی است. چراکه رایزنی‌های منطقه‌ای حکایت از تغییر استراتژی ایران برای شکل انتقام دارد. به همین دلیل ریسک‌های ژئوپلیتیک تا حدود کاهش یافته‌است. از اینرو برای تارگت قیمت دلار پیش‌بینی می‌شود با کاهش تنش‌ها حباب دلار بازهم خالی شود.

پویان مظفری کارشناس اقتصادی معتقد است با توجه به اینکه قیمت دلار تیز ۱۴۰۳ یکبار تا محدوده ۵۷ هزار تومان کاهش داشته‌ بعد از تخلیه حباب اینبار نیز تارگت قیمت دلار رسیده به کانال ۵۷ هزار تومان است.

او با تاکید بر اینکه معرفی کابینه دولت چهاردهم نیز به دلیل از بین بردن ابهامات در سیاستگذاری منجر به کاهش قیمت دلار می‌شود، اطهار کرد: بسیاری از قوانین و مقرراتی که روی بورس تاثیرگذار هستند توسط کابینه دولت چهاردهم تصمیم‌گیری خواهند شد. از طرف دیگر دولت چهاردهم به دنبال توسعه روابط به کشورهای دیگر است. همین موضوع می‌تواند سیگنال به بازار ارز محسوب شود.

او با تاکید بر اینکه در چند ماه اخیر بانک مرکزی مدیریت بازار ارز را از طریق تامین تقاضا پاسخ داده است، گفت: زمانی که ارز به اندازه کافی در بازار وجود داشته باشد حتی اگر سیگنال تورمی نیز وجود داشته باشد حرکت رو به بالا نخواهد داشت. در مقطع کنونی پیش‌بینی می‌شود قیمت دلار با فروکش کردن التهابات بار دیگر وارد کانال ۵۷ هزار تومان شود. اما ادامه روند بعدی آن به سیاست‌های کلان اقتصادی و تعیین تکلیف لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده مربوط خواهد بود.

modir

Recent Posts

آینده صنعت نفت ایران چگونه خواهد بود؟

کمبود سرمایه‌گذاری آینده صنعت نفت ایران را با چالش مواجه کرده و عمدتاً به دلیل…

10 ساعت ago

تأثیر فقر در ایران چه بوده است ؟

تأثیرات بلندمدت فقر در ایران احتمالاً چندوجهی خواهد بود و جنبه‌های مختلفی از جامعه، سیاست…

12 ساعت ago

قیمت کیا کی ۴ چند؟

در حال حاضر کیا کی ۴ در آمریکا جانشین گران‌تر کیا سراتو شده‌است. در ارزیابی‌ها…

12 ساعت ago

افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی

افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی به صورت تدریجی اتفاق افتاده است. به طوری که…

13 ساعت ago

افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت

افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت زیرا منجر میشود انسان راحتتر به اهداف خود…

13 ساعت ago

تجربه رانندگی با تویوتا لوین توربوشارژ

تویوتا لوین توربوشارژ تلفیقی از کیفیت ژاپنی و ارزانی چینی‌هاست. به همین دلیل خودرویی مناسب…

13 ساعت ago