اقتصاد بین‌الملل

استراتژی سرمایه‌گذاری در بازارهای مختلف

به گزارش سرمایه فردا، استراتژی سرمایه‌گذاری صندوق‌های درآمد ثابت می‌تواند بازار را دگرگون کند. با کاهش سقف سرمایه‌گذاری در گواهی سپرده‌ها از ۴۰ درصد به ۳۵ درصد، حدود ۵۰  همت منابع آزاد می‌شود. این امر ممکند بانک‌ها رو با کمبود نقدینگی مواجه کند و سرمایه‌گذاران رو به سمت بورس سوق بدهد. از سوی دیگر، افزایش سقف سرمایه‌گذاری در سهام از ۱۰ درصد به ۱۵ درصد، می‌تواند تقاضا برای سهام رو بالا ببرد و قیمت‌ها رو افزایش بدهد. این تغییرات به جذب سرمایه‌گذاران جدید کمک می‌کند و بازار سرمایه رو رونق بیشتری می‌ده. در نهایت، این تحولات می‌تواند زمینه‌ساز رشد بورس باشد.

جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول، می‌گه که وضعیت رشد اقتصادی جهانی از پیش‌بینی‌ها بهتر بوده. اقتصاد ایالات متحده عملکرد خوبی داشته و در اروپا هم نشانه‌های امیدبخشی برای بهبود وجود دارد. اما نگرانی اینجاست که فاصله بین اقتصادهای قوی و ضعیف دارد بیشتر می‌شود.

استراتژی سرمایه‌گذاری در طلا

با توجه به اینکه قیمت طلا نزدیک ۲۷۰۰ دلار رسیده در استراتژی سرمایه‌گذاری همه چشم‌ها به تحرکات چین دوخته شداند. شنیده شده که بانک‌های بزرگ چین قصد دارند از جمعه نرخ بهره سپرده‌ها رو کاهش بدهند. این تصمیم می‌تواند تأثیر زیادی روی اقتصاد و بازارها بگذارد. در عین حال، قیمت طلا به ۲۶۹۵ دلار رسیده و توجه سرمایه‌گذاران رو جلب کرده. تحلیل‌گران معتقدن اگه چین سیاست‌های مالی جدی‌تری اتخاذ کند، ممکند وضعیت بازار تغییر کند. اما فعلاً سرمایه‌گذاران به طلا روی آوردند.

مقامات آمریکایی نسبت به افزایش همکاری‌های چین و روسیه ابراز نگرانی کردن و پیش‌بینی می‌کنند که این روند ادامه پیدا کند. آمریکا در حال آماده‌سازی برای دیدار پوتین و شی هست. این نشست می‌تواند همکاری‌ها رو بیشتر تقویت کند. در همین راستا، دولت آمریکا دو شرکت چینی که در تولید تجهیزات نظامی برای روسیه در جنگ اوکراین نقش داشتند، تحت تحریم قرار داده است. کاخ سفید هم تأکید کرده که بر این همکاری‌ها نظارت دقیقی خواهد داشت.

استنلی دراکن میلر، مدیر سرمایه‌گذاری شوارتز، اعلام کرده که بازارها به شدت به احتمال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده آمریکا اعتقاد دارند. او اشاره کرده که این موضوع رو می‌شود در بازارهای سهام و رمزارزها دید. با این حال، خودش به هیچ‌یک از کاندیداها رأی نخواهد داد و هر دو رو به چالش کشیده. شانس پیروزی ترامپ به ۵۷.۹ درصد رسیده و دراکن میلر پیش‌بینی می‌کند که دموکرات‌ها حتی اگر هریس هم برنده بشود، کنترل کنگره رو نخواهند داشت. او همچنین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو رو در سپتامبر نقد کرده و می‌گوید که بازار باید انتظاراتش رو درباره تسهیلات بانک مرکزی تعدیل کند.

سرمایه‌گذاری در اقتصاد ایران

رشد اقتصادی جهانی و افزایش قیمت طلا، می‌تواند تأثیرات زیادی بر اقتصاد ایران داشته باشد. وقتی قیمت طلا بالا میرود، سرمایه‌گذاران ایرانی بیشتر به سمت طلا می‌روند تا از نوسانات بازار در امان بمانند. از طرفی، اگر چین که یکی از بزرگ‌ترین شریک‌های تجاری ماست، وضعیت اقتصادی‌اش شود، استراتژی سرمایه‌گذاری تقاضا برای کالاهای ایرانی (مواد خام) بیشتر می‌شود. این یعنی درآمد شرکت‌ها بالا می رود و بورس هم می تواند نه رونق بگیرد.

modir

Recent Posts

افزایش حاشیه سود شرکت های فناوری

افزایش حاشیه سود شرکت های فناوری نسبت به رمزارزها سرمایه گذاران را کنجکاو کرده است.…

6 ساعت ago

عوامل موثر بر قیمت طلا

به گزارش سرمایه فردا، علاوه بر تنش ها قیمت طلا تحت تاثیر عوامل دیگری است…

7 ساعت ago

چرا قیمت اونس طلا همچنان افزایش می یابد؟

به گزارش سرمایه فردا، قیمت اونس طلا در حالی به ۲۷۰۰ دلار رسید که برخ…

8 ساعت ago

معافیت حقوق ۱۴۰۴ چقدر است؟

عبدالناصر همتی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، از پیشنهاد دو برابر شدن سقف معافیت حقوق…

9 ساعت ago

دلایل افزایش خودروهای گران‌قیمت در بازار ایران

در چند وقت اخیر بیشترین میزان ثبت سفارش از چین و سایر کشورها خودروهای گران‌قیمت…

10 ساعت ago

خودروهای ارزان‌قیمت وارداتی

مسیح فرزانه گفت:خودروهای ارزان‌قیمت وارداتی ۹ هزار دلاری به ایران وارد می شوند اما ۱۵…

11 ساعت ago