آخرین اخبار

چرا مردم گرانی قیمت بنزین را تحمل نمی کنند؟

به گزارش سرمایه فردا، مردم گرانی قیمت بنزین را تحمل نمی کنند، چون تخفیف نفت و پتروشیمی و محصولات فرعی به چین سالانه بیش از ۱۲ میلیارد دلار است که همین یک قلم کسر بودجه دولت را جبران میسازد.
مردم گرانی قیمت بنزین را تحمل نمی کنند چون صدا و سیما سالانه بیش از ۲۵۰ هزار میلیارد تومان تبلیغات انجام میدهد. اما در بودجه سالانه دولت بازرهم بودجه می گیرد در حالی که خروجی ندارد. این رقم میتواند حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری را ماهانه ده میلیون تومان افزایش دهد یا حقوق معلمان و پرستاران را ۲ برابر کند.
مردم گرانی قیمت بنزین را تحمل نمی کنند چون بخشی از فرآورده های نفت و گاز توسط نهادهایی فروخته شده و به نام نهادها به کام و جیب عده‌ای میرود. این رقم فقط در مازوت و گازوییل و نفت سفید و قیر حداقل سالانه ۶ و نیم میلیارد دلار است. این مبلغ میتواند مبلغ دریافتی یارانه بگیران و اشخاص تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد را دو برابر ساخته و بخشی از مشکلات طبقه محروم را حل کند.

گرانی قیمت بنزین به جای حل مشکل صنعت خودرو!

همچنین خودروهای ساخت داخل سالانه بیش از ۸۰ میلیارد دلار به اقتصاد ملی خسارت وارد می کند. این هزینه اعم از مصارف سوخت، مرگ و میر و تصادفات و هزینه های اجتماعی ناشی از آن است. همچنین آلودگیها و هزینه‌های بیمارستانی نیز به جامعه تحمیل میکند که فقط در سوخت مصرفی روزانه ۱۱۲ میلیون دلار و سالانه بیش از ۴۰ میلیارد دلار بیشتر از معیار مصرف میکنند. این رقم با ارز آزاد تقریبا برابر با بودجه دولت است به بیان دیگر فقط همین مورد می تواند حقوق کارکنان دولت ، بازنشستگان ، طبقات یارانه بگیر و بودجه عمرانی و سازمانها را دوبرابر کند و از تنشهای اجتماعی و اعتراضات موجود بکاهد.

ارزش صادرات گاز و برق ایران

سالانه حدود ۴ میلیارد دلار گاز و حدود ۳ میلیارد دلار برق صادر شده است. با این منابع میتواند سالانه ۴ هزار کیلومتر راه آهن، ۳۰۰۰ کیلومتر آزادراه، ۲۰۰ کیلومتر مترو ، ۳ فرودگاه بین المللی یا ۶ بندر بزرگ را بسازد . سالانه به اندازه مصرف گاز ترکیه در فلرها گاز سوزی صورت میگیرد. مصرف آنها در پتروشیمی میتواند بیش از ۲۰ میلیون تن محصول پتروشیمی پر ارزش تولید و سالانه حداقل ۱۴ میلیارد دلار به درآمد دولت اضافه کند و بخش مهمی از زیرساختهای کشور ساخته و پرداخته شود.

modir

Recent Posts

چرا دسترسی فناوری ایران محدود شده‌است

محدودیت‌ها در دسترسی فناوری ایران، همکاری‌های علمی و فرصت‌های شغلی ایجاد کرده و عامل فرار…

5 ساعت ago

تاثیر تحریم‌ها بر معاملات مالی

تحریم‌های اعمال‌شده بر ایران تأثیرات قابل‌توجهی بر استفاده از اعتبارات اسنادی (LCs) در تجارت بین‌المللی…

5 ساعت ago

ریشه فساد سیستمی در ایران

فساد سیستمی در ایران تحت تاثیر نهادهای ضعیف نظارتی، کمبود شفافیت، تأثیر نخبگان قدرتمند و…

5 ساعت ago

چرا معاملات با ارزش واقعی سهام نیست؟

ارزش واقعی سهام در حال حاضر باید بر مبنای ارزش دارایی نمادها باشد. به همین…

7 ساعت ago

تهدیدهای انفجار پیجرها در عصر جدید

ابزارهایی بسیار پیچیده‌تر مانند موبایل‌های هوشمند استفاده می‌کنیم که توسط خرابکاران، می‌تواند نتایجی بسیار مخرب‌تر…

11 ساعت ago

حاشیه‌های صندوق بازنشستگی بانک ها

تکلیف یک میلیون دلار از صندوق بازنشستگی بانک ها مشخص نیست و در بودجه سالانه…

12 ساعت ago