کسری اعتبار نگهداری راه‌ها با کیفیت قیر جبران شود
کسری اعتبار نگهداری راه‌ها با کیفیت قیر جبران شود

سرپرست مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن با اشاره به اهمیت نقش آموزش نیروی انسانی، ماشین آلات و مواد اولیه قیر در کیفیت گفت: کسری اعتبار نگهداری راه‌ها با کیفیت قیر جبران شود

به گزارش سرمایه فردا، در حال حاضر صنعت قیر ایران با گردش مالی ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی و ایجاد اشتغال ۱۰۰ هزار شغل در اقتصاد کشور نقش موثری دارد.

رییس انجمن قیر ایران در دومین همایش صنعت قیر ایران با اشاره به اینکه قیر ماده اصلی آسفالت است که در ایجاد زیرساخت ها نقش موثری دارد، گفت: ماده اولیه قیر به نام وکیوم در سال های گذشته دور ریخته می شد و بعد از سرمایه گذاری بخش خصوصی این محصول ارزش افزوده پیدا کرد و هم اکنون قیر ۲ میلیارد دلار درآمد ارزی برای کشور دارد.

بیشتر بخوانید؛

طول عمر جاده های کشور زیر ۱۲ سال است

اعتبار تخصیص قیر باید افزایش یابد

محمدی با بیان اینکه بعد از تشکیل انجمن قیر ایران در سال ۹۸ همکاری برای ارتقای کیفیت تولید آغاز شد، افزود: این صنعت علاوه بر اینکه ظرفیت بالای برای کشور ایجاد کرده باعث شده عده ای سودجو هم به این صنعت وارد شود.

ارزش راههای کشور ۳ هزار میلیارد تومان است

محمد مهدی حیدری سرپرست با بیان اینکه ۳۰۰ هزار کیلومتر انواع راه در کشور وجود دارد که ارزش آن ۳ هزار میلیارد تومان است، گفت: به همین دلیل موضوع روسازی و کیفیت همیشه دغدغه وزارت راه و شهرسازی بوده است.

او با بیان اینکه در کیفیت وضعیت مواد اولیه، ماشین آلات و نیروی انسانی متخصص موثر هستند، تصریح کرد: به همین دلیل دوره آموزشی اپراتورهای کارخانجات قیر را در دستور کار قرار دادیم و از طرف دیگر کیفیت محصول قیر به عنوان یازدهمین محصول پرارزش کشور را مورد توجه قرار داده ایم.

حیدری با تاکید بر اینکه ایجاد کارگروه ارزیابی کیفیت قیر تشکیل و موضوع صلاحیت فنی کارخانجات قیر اجرایی شد، تصریح کرد: تجهیز کارخانجات و آزمایشگاه ها و همچنین دوجداره کردن کارخانه های حمل قیر در دستور کار قرار دارد.

او با تاکید بر اینکه بودجه برای نگهداری راه های کشور ۲۰ هزار میلیارد تومان است که بسیار کم است، تصریح کرد: به همین دلیل باید رویکرد خود نسبت به نگهداری راه ها تغییر دهیم و موضوع استفاده از قیر دارای افزودنی ها و گوگرددار و… را اجرایی کنیم.

او افزود: در شرایط کنونی آماده همکاری برای تغییر رویکرد نسبت به ارتقای کیفیت قیر هستیم. در حال حاضر راهداری استفاده از تراشه آسفالت را آغاز کرده و این موضوع به کاهش هزینه ها کمک می کند