اعتبار تخصیص قیر باید افزایش یابد
اعتبار تخصیص قیر باید افزایش یابد

میرتاجدینی با بیان اینکه در حال حاضر اعتباری ۲۰ هزار میلیارد تومانی برای قیر سال ۱۴۰۲ پیش بینی شده، گفت: با توجه به تغییر قیمت ها اعتبار تخصیص قیر باید افزایش یابد

به گزارش سرمایه فردا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در دومین همایش صنعت قیر با اشاره به اینکه رتبه چهارم در صادرات قیر داریم، گفت: شرق آسیا به دلیل فاصله طولانی و هزینه حمل و… باعث شده تقاضای چندانی برای قیر ایران نداشته باشند و بیشتر قیر سنگاپور و کره و… را می خرند.

میرتاجدینی با بیان اینکه مزیت های رقابتی در صنعت قیر باید حفظ شود، افزود: سال گذشته صادرات قیر کشور یک و نیم میلیارد دلار بود، افزود: این میزان صادرات عدد کمی نیست و در مقایسه با صادرات محصولات دیگر مزیت دارد.

بیشتر بخوانید؛

طول عمر جاده های کشور زیر ۱۲ سال است

کسری اعتبار نگهداری راه‌ها با کیفیت قیر جبران شود

او با تاکید بر اینکه قیمت قیر ایران نسبت به کشورهای همسایه رقابتی است، اطهار کرد: در شرایط کنونی کیفیت قیر ایران هم یک مزیت محسوب می شود به همین دلیل باید به این صنعت توجه شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشکلات مربوط به حمل و نقل، قیمت گذاری وکیوم و همچنین نوسانات نرخ ارز روی صنعت قیر تاثیر می گذارد، اظهار کرد: در حالی که در ماه پنجم هستیم هنوز توزیع قیر در سال ۱۴۰۲ مصوب نشده است.

او افزود: در حال حاضر اعتباری ۲۰ هزار میلیارد تومانی برای قیر سال ۱۴۰۲ پیش بینی شده و با توجه به افزایش قیمت قیر دولت باید تدبیری بی اندیشد و نظارت شود تا رانت در بازار از بین برود.

او تاکید کرد: ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای قیر شامل تخصیص اعتبار برای ۲ میلیون تن قیر بوده و اگر افزایش قیمت محاسبه شود اعتبار ۲۰ هزار میلیارد تومانی تنها برای یک میلیون و دویست هزار تن قیر پاسخگو است.