آخرین اخبار

کریدورهای لجستیک منجر به ایجاد کریدورهای تجاری و تسهیل جریان تجارت می‌شود

، “شهریار افندی‌زاده” امروز (دوشنبه) در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته که صبح امروز در محل مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با تبریک هفته حمل‌ونقل اظهار کرد: در این نمایشگاه ۳۱۶ شرکت دولتی و خصوصی و بیش از ۸۵ شرکت دانش بنیان حضور دارند.

به گفته افندی‌زاده، موضوع حمل‌ونقل امروز زیرساخت مسائل اقتصادی بوده و روزانه با همه مردم سروکار دارد، بنابراین آگاهی از نیازهای حوزه حمل‌ونقل و استفاده از تکنولوژی‌ها برای تامین این نیازها تاثیر زیادی بر زندگی مردم دارد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران با توجه با موقعیت مناسبی که در حوزه حمل‌ونقل بین‌المللی دارد، می‌تواند از فرصت ایجاد شده استفاده کند و نقش عمده‌ای را در حمل‌ونقل داخلی و بین‌المللی ایفا کند.

وی افزود: امروزه کریدورهای ترانزیتی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و همه کشورها به دنبال اختصاص سهم قابل توجهی در این کریدورها هستند، چرا که کریدورهای ترانزیتی می‌تواند منجر به ایجاد کریدورهای لجستیکی شود که محلی برای مراکز توزیع کالا است و بهره‌وری این بخش را افزایش می‌دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ایجاد کریدورهای لجستیک منجر به ایجاد کریدورهای تجاری و تسهیل جریان تجارت می‌شود که کریدورهای تجاری زیربنای کریدورهای اقتصادی هستند و در حلقه پایانی این زنجیره، کریدورهای توسعه‌ای ایجاد می‌شود.

وی تاکید کرد: ایران در تقاطع کریدورها قرار گرفته است و راه‌هاب دسترسی زیادی دارد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان‌کرد: این نمایشگاه محلی برای ارائه نیازها و به دنبال آن، یافتن راهکارها و پاسخگویی به آن نیازهاست.

وی با اشاره به طرح ابتکار “ایران راه” از سوی وزیر راه و شهرسازی، اظهار داشت: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در حوزه کریدورها انجام شده و کلان‌ پروژه‌های بزرگی تعریف شده است.

افندی‌زاده با اشاره به وجود ۲ هزار و ۵۰۰کیلومتر مرزهای آبی و ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مرزهای زمینی، گفت: ایران با ۱۳ کشور دارای مرزهای آبی و زمینی است.

تدوین مدل اقتصادی برای جذب سرمایه بخش خصوصی در حمل‌ونقل

وی افزود: در رویکرد دولت سیزدهم بر استفاده از این فرصت‌ها تاکید شدهاست، اما ما به دنبال یک مدل اقتصادی به منظور جذب سرمایه بخش خصوصی و تامین منابع در خوزه حمل‌ونقل هستیم.

افندی‌زاده در پایان گفت: این نمایشگاه مهمترین نمایشگاه حمل‌ونقل در کشور است.

modir

Recent Posts

توسعه مسکن در ایران؛ شتاب‌زدگی در تخصیص زمین یا سیاستی پایدار؟

سیاست تأمین زمین برای ساخت مسکن، چالش‌های متعددی را به همراه دارد. برخلاف تصور رایج،…

5 ساعت ago

مکران؛ گنجی فراموش‌شده یا فریبی برای آینده

با وجود تأکید بر توسعه سواحل مکران و اهمیت استراتژیک آن، هنوز اقدام جدی و…

5 ساعت ago

عوامل موثر در روند معاملات بورس

روند معاملات بورس در حال حاضر بسیاری نوسانی شده که این موضوع ناشی از سیگنالهای…

6 ساعت ago

تحول در راهبرد انرژی چین؛ جایگزینی LPG با نفتا و تغییر مسیر تجارت پتروشیمی

افزایش تعرفه واردات LPG از آمریکا، چین را به تغییر سیاست‌های تأمین خوراک پتروشیمی سوق…

7 ساعت ago

تحریم‌ها و تغییرات ژئوپلیتیک در بازار فولاد

کمبود شمش و الزامات جدید گواهی ECAS صنعت نورد مجدد امارات را با چالش‌های اساسی…

10 ساعت ago

وزیر جدید اقتصاد در برابر آزمون بزرگ تورم؛ راهبردها و چالش‌ها

با تورمی که اقتصاد ایران را به چالش کشیده و ناترازی‌های مالی، مدیریتی و بازرگانی…

10 ساعت ago