آخرین اخبار

کدام کاندیدا از مناظره بدون حاشیه رای جمع می کند؟

مخاطب اصلی مناظره‌های تلویزیونی آرای مردد است. کسانی که پیش از مناظره به دلایل حزبی یا شخصی طرفدار یک نامزد خاص‌اند در مناظره‌ها سوگیری دارند و به تعبیر عامیانه ضعف‌های نامزد مطلوب خود را نمی‌بینند یا کم اهمیت تلقی می‌کنند.

بنابراین نامزد‌ها باید نقشه پیروزی خود را بر اساس جذب آرای مردد طراحی کنند.

یعنی آنها نمی‌توانند کسانی را که طرفدار سر‌سخت رقیبشان هستند از رای دادن به او منصرف کنند.

در مناظره‌ها دو نامزد اصلی دو جریان اصلی یعنی قالیباف و پزشکیان بیشتر از دیگران تحت فشار‌ند چون انتظارات بیشتری از آنها وجود دارد.

لذا اگر پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شوند ممکن است شکست خورده تلقی شوند.

در صورتی که نامزد‌های اصولگرا وارد دعوا و جدل با پزشکیان نشوند احتمال تکرار سناریوی ۱۴۰۰ و دوقطبی نشدن انتخابات وجود دارد و در این صورت در وضع فعلی تغییر جدی ایجاد نمی‌شود و قالیباف همچنان پیشتاز خواهد بود.

اگر از نظر موضوعی نگاه کنیم احتمالا آقای پزشکیان بر موضوعات قطبی‌ساز مثل حجاب و فیلترینگ و تحریم‌ها تمرکز خواهد کرد و اگر زاکانی یا جلیلی در این موضوعات وارد بحث با او شوند، شرایط به نفع او خواهد شد.

اصولا وقتی فضای جامعه قطبی شده است نامزد‌ها برای پیروز شدن میل به قطبی کردن مناظره‌ها دارند.

در مقابل قالیباف باید بکوشد از قطبی کردن مناظره‌ها جلوگیری کند. موقعیت جلیلی هم دشوار است. اگر تهاجمی عمل کند دوقطبی درست می‌کند که به نفع پزشکیان است و اگر تدافعی عمل کند نمی‌تواند آرای خود را افزایش دهد و این هم به نفع قالیباف است.

در این میان نقش پور‌محمدی هم می‌تواند مهم باشد. یعنی حمایت یا حمله او به نامزد‌های دیگر می‌تواند به نفع یا به ضرر آنها باشد.

چون نامزدی است که خیلی جناحی نیست و تا حدی بی‌طرف است. او می‌تواند نقش ولایتی در سال ۹۲ را ایفا کند و این به نفع پزشکیان است./دنیای اقتصاد

modir

Recent Posts

انتقاد از وضعیت تعرفه‌گذاری در صنعت برق

دبیر سندیکای صنعت برق گفت: ساختار اقتصادی معیوب صنعت برق، مانع سرمایه‌گذاری و بهره‌وری شده…

4 ساعت ago

اقدامات ضروری برای عبور از بحران ناترازی برق

رئیس اتحادیه انجمن‌های انرژی ایران گفت: واقعی‌سازی قیمت برق، اصلاح یارانه‌ها و توسعه خصوصی‌سازی در…

5 ساعت ago

سازمان‌ها باید با تشکیل یک اتاق بحران استراتژی ارتباطی مشخصی تدوین کنند

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: روابط عمومی نقش حیاتی در ایجاد تعامل میان سازمان‌ها، افکار…

5 ساعت ago

روابط عمومی پلی میان شهروندان و مدیریت شهری

سخنگوی شهرداری تهران گفت: روابط عمومی شهری دیگر تنها به انتشار اخبار محدود نیست، بلکه…

6 ساعت ago

نقش روابط عمومی در مدیریت شهری؛ ارتباطات مؤثر و افکارسنجی

معاون وزیر کشور گفت: روابط عمومی در شهرداری‌ها از یک ساختار سنتی اطلاع‌رسانی فراتر رفته…

6 ساعت ago

روابط عمومی در شهرداری‌ها ستون اصلی مدیریت مشارکت‌محور

جعفرزاده گفت: روابط عمومی در شهرداری‌ها نقشی فراتر از اطلاع‌رسانی دارد؛ این حوزه، پلی میان…

7 ساعت ago