آخرین اخبار

زیان کارگزاری مفید در حال افزایش

به گزارش سرمایه فردا، بررسی صورت سود و زیان کارگزاری مفید در سال‌های ۱۴۰۳ و ۱۳۹۹ نشان می دهد که درآمد شرکت بیش از ۶۰ درصد کم شده است. در حالی که شرکت های بیشتری در بورس حاضر شده اند. از طرف دیگر در این کارگزاری هزینه‌های حقوق و دستمزد و مزایا ۱۰ برابر شده است. در حالی که میزان افزایش حقوق سالیانه حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یافته است. این موضوع نشان می دهد کهحقوق مدیران شرکت خیلی رشد داشته است و تعداد پرسنل این کارگزاری به قدری زیاد شده که هزینه های این بخش را بالا برده است.


 تعداد پرسنل کارگزاری مفید سال ۱۳۹۹، حدود ۴۸۰ نفر و سال ۱۴۰۳، حدود ۸۶۰ نفر است. یعنی ۸۰ درصد به تعداد پرسنل کارگزیاری اضافه شده است، ولی هزینه‌های شرکت ۹۰۰ درصد زیاد شده است. این موضوع سناریو رشد حقوق و پاداش مدیران را تایید می کند.

عامل افزایش هزینه های کارگزاری مفید

سرانه هزینه‌های حقوق و دستمزد و مزایا کارکنان کارگزاری مفید در سال ۱۳۹۹،حدود  ۱۴۷ میلیون تومان بوده و در سال ۱۴۰۳ این رقم به ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است. یعنی حدود ۵.۵ برابر شده است. همین تغییر بدون منطق در حقوق و پاداش مدیران شرکت باعث شده تا میزان سود شرکت کاهش قابل توجهی داشته باشد.


 واقعیت این است که اگر کارگزاری مفید، نتواند خدمات مفیدی به مشتریانش ارائه بدهد، به تدریج حاشیه سودش به شدت کاهش پیدا می‌کند. در حال حاضر، حجم معاملات در بازار سرمایه به شدت افت کرده و اگر وضعیت معاملات بهبود پیدا کند، سود کارگزاری‌ها بهتر می‌شود. اما حاشیه سودشان مثل گذشته نخواهد بود. چراکه شرکت‌ها ناچارند به فکر جلب رضایت مشتریانشان باشند. همچنین، شرکت‌های جدید با ارائه خدمات نوآورانه و تسهیلات متنوع در حال جذب مشتری هستند. یکی از دلایلی که حاشیه سود کارگزاری مفید در حال کاهش است، همین رقابت فزاینده و نیاز به بهبود خدمات در سیستم معاملاتی‌ است.

modir

Recent Posts

احتیاط بازارهای مالی جهان در سایه تنش‌های تجاری و تصمیمات کلیدی

بازارهای مالی جهان هفته را با روندی محتاطانه آغاز کرده‌اند، در حالی که تنش‌های تجاری…

5 ساعت ago

دلایل رفتارهای متناقض ویتکاف در قبال پرونده‌ی انرژی هسته‌ای ایران

مذاکرات پرونده‌ی انرژی هسته‌ای ایراندر آستانه ورود به تنشهای جدید است که بخشی از این…

8 ساعت ago

بررسی رفتار بازار سرمایه | پیش‌بینی معاملات خرداد ۱۴۰۴

کارشناسان معتقدند که رفتار بازار سرمایه، بیش از هر چیز تحت تأثیر سیاست‌های اقتصادی و…

13 ساعت ago

وقتی آینده پشت درِ اتاق امتحان می‌ماند

آینده نوجوانان، به همین تصمیم‌ها و نحوه اجرای این آزمون‌ها گره خورده. شاید وقت آن…

1 روز ago

کسب لوح افتخار رضایتمندی مشتری توسط مجتمع رفاهی مارال ستاره

در نهمین دوره ارزیابی سراسری رضایتمندی مشتری، که با هدف تجلیل از مدیران برجسته و…

1 روز ago

افتخاری دیگر برای گاج؛ دریافت لوح رضایتمندی مشتری در نهمین اجلاس سراسری

در نهمین آیین تجلیل از «رضایتمندی مشتری» که با حضور مقامات عالی‌رتبه، مدیران صنایع برتر…

1 روز ago