آخرین اخبار

چگونه با سرمایه گذاری در بازار خودرو سود ببریم؟

به گزارش سرمایه فردا: برای ورود به بازار خودرو باید حداقل میزان سرمایه گذاری به اندازه خرید یک خودرو باشد. همچنین برای سرمایه گذاری، خودرویی خریداری شود که در بازار پر فروش باشد. برای نمونه در سال ۱۴۰۲ خودروی پژو پارس حدود ۳۲ درصد و خودروی کوییک نزدیک به ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

حالا با توجه به اینکه در سال جاری قیمت پژو پارس نزدیک به ۴۰ درصد افزایش یافته است، به همین دلیل تقاضا برای این محصول کاهش می یابد.
در حالی که سایر خودروها این میزان افزایش قیمت را تجربه نکرده اند. این به معنای اهمیت شناخت بازار خودرو برای سود بردن است. در حال حاضر با توجه به اینکه تولید برخی خودروهای محبوب همچون پژو پارس و ۲۰۶ متوقف شده یا در آستانه توقف است. احتمالا خودروهای دیگری بیشترین تقاضا را در بازار سال ۱۴۰۳ پیدا خواهند کرد. حالا برای اینکه در سال جاری از بازار خودرو سود ببریم اولین کار این است که قیمت ها را روزانه چک کنیم.

علت سرمایه گذاری در بازار خودرو

در سال های اخیر، با افزایش تورم و سطح عمومی قیمت ها، خودرو یکی از کالاهای مصرفی است که با افزایش زیاد قیمت، بسیاری از افراد به فکر سرمایه گذاری در بازار خودرو انداخته است.
نوسانات نرخ ارز و تورم سالانه از جمله عواملی است که روی قیمت خودرو تاثیر مستقیم می گذارد.
در حالی که خودروسازهای ایرانی به دلیل تحریم ها امکان تهیه قطعات خودرو را ندارند، این تحریم های اقتصادی و ممنوعیت ها تاثیر مستقیمی بر افزایش قیمت خودروهای داخلی دارد. از این رو، خودرو در گروه بازارهایی قرار گرفته که در آن سرمایه گذاری سودآور است.

بهترین خودرو برای سرمایه گذاری چه ویژگی دارد؟

خرید خودروهایی که رشد قیمت بالاتری نسبت به خودروهای دیگر دارند، راهی برای سرمایه گذاری موفق در بازار است. اما چگونه با سرمایه گذاری در بازار خودرو سود ببریم؟ اگر خودرویی تهیه کنید که دارای خدمات پس از فروش باشد، در میان مردم محبوب تر است. زیرا در صورت تعمیرات خودرو، هزینه برنیست و تقاضا برای آن بیشتر است. همچنین در خرید خودرو به این نکته توجه کنید که تقاضای آن بالا باشد که در بازار به سرعت به فروش برسد.
خرید خودروهای خارجی سودآور
خودروهای خارجی یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی است که به دنبال سود بیشتر در این بازار هستند. به دلیل ایکه با افزایش دلار، قیمت خودروی خارجی شما نیز بالا می رود. این روزا خودروهای چینی یا کره ای ازخودروهای پرطرفداراست، که سرمایه گذاری روی این خودروها از سرمایه گذاری در بازار خودروهای داخلی بهتر است.

مزایا و معایب سرمایه گذاری خودرو

برخلاف بازار بورس و طلا، برای ورود به بازار خودرو حداقل میزان سرمایه شما باید به اندازه خرید یک خودرو باشد. بنابراین نمی توان با سرمایه اندک وارد بازار خودرو شد. مگر اینکه به صورت شراکتی خرید کنید. همچنین میزان نقدشوندگی این بازار نسبت به بازار طلا و بورس کمتر است. از جمله مزایای این بازار، استفاده از خودرو همزمان با سرمایه‌گذاری است که می تواند سود دوجانبه به همراه داشته باشد.

دلیل دیگر اینکه می‌تواند همیشه سرمایه گذاری مثبتی باشد این است که تقاضای همیشگی برای خرید خودرو وجود دارد. همچنین در بلندمدت قیمت‌ها هرگز به عقب بازنمی گردد. از این رو، می‌توان روی سود سرمایه‌گذاری در خودرو حساب کرد.
کلام آخر اینکه ریسک بازار خودرو مربوط به نحوه عملکرد خود فرد است. کاربرانی که قصد خرید و سرمایه گذاری در بازار خودرو دست دوم را دارند باید با مشکلات فنی خودروها آشنا باشند. در واقع باید قبل از خرید درباره کیفیت کار این کالا اطمینان حاصل کنند. تا راحت تر بتوانند مشتری پیدا کنند. در غیر این صورت یک خودروی ناقص با هزینه تعمیرات بالا روی دست آنها می ماند.

modir

Recent Posts

پرونده خودرویی آذیکو

به گزارش سرمایه فردا، ‍۶ سال از پرونده خودرویی آذیکو  در دادگاه گذشت ولی حواله…

8 ساعت ago

بررسی بازدهی بازارهای مالی ۱۴۰۳

یکی از راهکارهای مهار تورم، کنترل بازدهی بازارهای مالی تحت تاثیر سیاست بانک‌های مرکزی است.در…

8 ساعت ago

صلح و آزادی را از کودکی باید آموخت!

با اعتقاد بر این اصل که صلح و آزادی آموختنی است. پس آن را باید…

8 ساعت ago

سریع‌ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۴

سریع‌ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۴ بین ۴۰۰ تا ۵۳۶ کیلومتر سرعت دارند. حدود ۹…

9 ساعت ago

قیمت گوشت مهر ۱۴۰۳ چند می شود؟

افزایش ذبح دام به دلیل کاهش تولید و گرانی قیمت ارز منجر شده بازار گوشت…

10 ساعت ago

یارانه هر مهاجر افغانی در ایران چقدر است

یارانه هر مهاجر افغانی در ایران که روی دست کشور می‌گذارد، نشان می‌دهد هرکدام از…

13 ساعت ago