فروش خودروهای برقی باتریدار طی چند سال گذشته با توجه به سیاست و پشتیبانی زیرساختی که به نفع آنها طراحی شده، به طور پیوسته افزایش یافته است.
بااینحال این روزها اقبال خودروهای پلاگین هیبریدی نیز نزد شهروندان بالا رفته است.
پلاگین هیبریدیها پلی بین خودروهای گازسوز و BEV هستند. هر دو گروه، یک موتور گازی و یک یا چند موتور الکتریکی دارند که توسط یک باتری کوچک لیتیوم یونی کار میکنند.
این ترکیب به رانندگان اجازه میدهد تا مسافتهای کوتاه را طی کنند، معمولا بین ۲۰ تا ۵۰ مایل فقط در حالت الکتریکی.
هنگامی که باتری تمام میشود، میتوان آن را دوباره وصل کرد یا به موتور احتراقی تکیه داد. این مشخصه سبب شده برخی بر این باور باشند که پلاگین هیبریدیها آینده بهتری را حداقل در کوتاهمدت دارند.
این خوردوها بیشتر در اروپا و چین محبوبیت پیدا کردهاند.
خودرو هیبرید بهتر از خودرو برقی است. زیرا در ایران ایستگاه شارژ خودرو برقی در فاصله بین شهری وجود ندارد. از طرف دیگر هنوز در زمینه تعمیرات و لوازم یدکی نمایندگی ها فعال نشده اند./دنیای اقتصاد
نقش استارتاپ های بخش کشاورزی در تنظیم بازار و جلوگیری از تولید محصولات غیربهداشتی و…
مدیریت سیستمی کاربرد فراوانی پیدا کرده که تنها مربوط به شغل نیست. بلکه در برنامههای…
تبعات فیلترینگ فضای مجازی تنها منجر به خسارت دو میلیارد دلاری به کسبوکارهای ایرانی نشده،…
در این روند سهام کوچک یا بزرگ بخریم؟ این مهمترین سوال سرمایه گذاران است. در…
در کمیسیون تلفیق هیچ پیشنهادی برای افزایش قیمت حاملهای انرژی ارائه نشده، اما دولت طبق…
بازار لوازم خانگی در ۱۴۰۳ کاملا با رکود همراه بود. تولیدکننده ارز نداشت و مصرف…