فروش خودروهای برقی باتریدار طی چند سال گذشته با توجه به سیاست و پشتیبانی زیرساختی که به نفع آنها طراحی شده، به طور پیوسته افزایش یافته است.
بااینحال این روزها اقبال خودروهای پلاگین هیبریدی نیز نزد شهروندان بالا رفته است.
پلاگین هیبریدیها پلی بین خودروهای گازسوز و BEV هستند. هر دو گروه، یک موتور گازی و یک یا چند موتور الکتریکی دارند که توسط یک باتری کوچک لیتیوم یونی کار میکنند.
این ترکیب به رانندگان اجازه میدهد تا مسافتهای کوتاه را طی کنند، معمولا بین ۲۰ تا ۵۰ مایل فقط در حالت الکتریکی.
هنگامی که باتری تمام میشود، میتوان آن را دوباره وصل کرد یا به موتور احتراقی تکیه داد. این مشخصه سبب شده برخی بر این باور باشند که پلاگین هیبریدیها آینده بهتری را حداقل در کوتاهمدت دارند.
این خوردوها بیشتر در اروپا و چین محبوبیت پیدا کردهاند.
خودرو هیبرید بهتر از خودرو برقی است. زیرا در ایران ایستگاه شارژ خودرو برقی در فاصله بین شهری وجود ندارد. از طرف دیگر هنوز در زمینه تعمیرات و لوازم یدکی نمایندگی ها فعال نشده اند./دنیای اقتصاد
افزایش نرخ دلار، کاهش عرضه در بورس کالا و رقابت شدید میان خریداران، موجب شد…
محمودرضا خواجه نصیری نوشت: بازار طلا در ایران، پس از دورهای از بازدهی تغییر مسیر…
دره فرحزاد پس از ۱۵ سال درگیری حقوقی، از چنگ زمینخواران خارج و مالکیت ۲۴۰۰…
خشکسالی بیسابقه و کاهش بارندگیها، پاییز را زودتر از موعد به جنگلهای گیلان رساندهاند؛ برگهایی…
اعلام تشکیل «کمیته قدرت نرم و مقابله با تهدیدات شناختی» در مجلس، در ظاهر گامی…
در دومین سالگرد ۷ اکتبر، حمید ابوطالبی با نقدی صریح از وضعیت دیپلماسی ایران، هشدار…