فروش خودروهای برقی باتریدار طی چند سال گذشته با توجه به سیاست و پشتیبانی زیرساختی که به نفع آنها طراحی شده، به طور پیوسته افزایش یافته است.
بااینحال این روزها اقبال خودروهای پلاگین هیبریدی نیز نزد شهروندان بالا رفته است.
پلاگین هیبریدیها پلی بین خودروهای گازسوز و BEV هستند. هر دو گروه، یک موتور گازی و یک یا چند موتور الکتریکی دارند که توسط یک باتری کوچک لیتیوم یونی کار میکنند.
این ترکیب به رانندگان اجازه میدهد تا مسافتهای کوتاه را طی کنند، معمولا بین ۲۰ تا ۵۰ مایل فقط در حالت الکتریکی.
هنگامی که باتری تمام میشود، میتوان آن را دوباره وصل کرد یا به موتور احتراقی تکیه داد. این مشخصه سبب شده برخی بر این باور باشند که پلاگین هیبریدیها آینده بهتری را حداقل در کوتاهمدت دارند.
این خوردوها بیشتر در اروپا و چین محبوبیت پیدا کردهاند.
خودرو هیبرید بهتر از خودرو برقی است. زیرا در ایران ایستگاه شارژ خودرو برقی در فاصله بین شهری وجود ندارد. از طرف دیگر هنوز در زمینه تعمیرات و لوازم یدکی نمایندگی ها فعال نشده اند./دنیای اقتصاد
بازار صادرات فولاد ایران در هفته سوم نوامبر با چالشهای تازهای روبهرو شد؛ اختلاف قیمتها،…
عملکرد صادرات فولاد ایران در هفتماه ابتدایی سال ۱۴۰۴ با رشد چشمگیر در بخش نیمهنهاییها،…
بازار سهام در روزهای ۲۷ و ۲۸ آبان ماه با دو چهره متفاوت ظاهر شد؛…
آمارهای مالی نشان میدهد بانک صنعت و معدن با بیش از ۲۹۴ هزار میلیارد تومان…
گزارشهای مالی نشان میدهد بانک سامان تحت مدیریت علیرضا معرفت در نیمه نخست سال جاری…
بررسی صورتهای مالی بانک کارآفرین نشان میدهد این بانک با بدهی سنگین ۹۷ هزار و…