فروش خودروهای برقی باتریدار طی چند سال گذشته با توجه به سیاست و پشتیبانی زیرساختی که به نفع آنها طراحی شده، به طور پیوسته افزایش یافته است.
بااینحال این روزها اقبال خودروهای پلاگین هیبریدی نیز نزد شهروندان بالا رفته است.
پلاگین هیبریدیها پلی بین خودروهای گازسوز و BEV هستند. هر دو گروه، یک موتور گازی و یک یا چند موتور الکتریکی دارند که توسط یک باتری کوچک لیتیوم یونی کار میکنند.
این ترکیب به رانندگان اجازه میدهد تا مسافتهای کوتاه را طی کنند، معمولا بین ۲۰ تا ۵۰ مایل فقط در حالت الکتریکی.
هنگامی که باتری تمام میشود، میتوان آن را دوباره وصل کرد یا به موتور احتراقی تکیه داد. این مشخصه سبب شده برخی بر این باور باشند که پلاگین هیبریدیها آینده بهتری را حداقل در کوتاهمدت دارند.
این خوردوها بیشتر در اروپا و چین محبوبیت پیدا کردهاند.
خودرو هیبرید بهتر از خودرو برقی است. زیرا در ایران ایستگاه شارژ خودرو برقی در فاصله بین شهری وجود ندارد. از طرف دیگر هنوز در زمینه تعمیرات و لوازم یدکی نمایندگی ها فعال نشده اند./دنیای اقتصاد
کمبود سرمایهگذاری آینده صنعت نفت ایران را با چالش مواجه کرده و عمدتاً به دلیل…
تأثیرات بلندمدت فقر در ایران احتمالاً چندوجهی خواهد بود و جنبههای مختلفی از جامعه، سیاست…
در حال حاضر کیا کی ۴ در آمریکا جانشین گرانتر کیا سراتو شدهاست. در ارزیابیها…
افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی به صورت تدریجی اتفاق افتاده است. به طوری که…
افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت زیرا منجر میشود انسان راحتتر به اهداف خود…
تویوتا لوین توربوشارژ تلفیقی از کیفیت ژاپنی و ارزانی چینیهاست. به همین دلیل خودرویی مناسب…