واتس‌اپ اخیراً ویژگی جدیدی را ارائه کرده که برای بهبود تجربه کاربر با اولویت‌دادن به مکالمات مهم طراحی شده است. این ویژگی که با عنوان «چت‌ها و گروه‌های مورد علاقه» (Favorites) شناخته می‌شود، به کاربران این امکان را می‌دهد که چت‌ها و گروه‌های خاصی را به‌عنوان موارد محبوب خود علامت‌گذاری کنند و راحت‌تر به آن‌ها دسترسی یابند.

بر همگان واضح و مبرهن است که گوشی های اندرویدی تحت سلطه هوش مصنوعی چت جی پی است. اما اخیرا هوش مصنوعی کلاد در پی به زیر کشیدن معروفترین هوش مصنوعی جهان است.

برند هوش مصنوعی Anthropic دو ماه پس از اولین عرضه آن در iOS، اپلیکیشن کلاد (Claude)خود را به اندروید می آورد.

کلاد، در صورتی که با آن آشنایی ندارید، یک پلتفرم هوش مصنوعی مولد شبیه چت جی پی تی است.

این هوش مصنوعی به سوالاتی که از طریق دستورات به او داده می شود پاسخ می دهد. این دستورات می توانند شامل خلق متن یا گرافیک یا همزمان هر دوی آنها باشد.

همانطور که در یک پست ایکس اخیر اخیرا اعلام شد، برنامه اندرویدی آن با Claude 3.5 Sonnet اجرا می شود که این شرکت بیان می کند که قدرتمندترین مدل آنها تاکنون است.

این مدل دارای پردازش چند زبانه برای ارائه «ترجمه زبان بلادرنگ» و «استدلال پیشرفته» است. همچنین این مدل به هوش مصنوعی اجازه می دهد تا در انجام کارهای پیچیده مانند کمک به کاربران برای تجزیه و تحلیل داده ها برای کار کمک کند.

چت با هوش مصنوعی خطرناک است ؟

به گفته یک فرد آشنا با این موضوع و اسناد داخلی بررسی شده توسط رویترز، اوپن ای آی، سازنده چت جی پی تی، در پروژه ای با نام رمز «توت فرنگی» (Strawberry) روی یک رویکرد جدید برای مدل های هوش مصنوعی خود کار می کند.

این پروژه که جزئیات آن قبلاً گزارش نشده بود، در حالی انجام می‌شود که استارت‌آپ‌های تحت حمایت مایکروسافت نشان می‌دهند که انواع مدل‌هایی که ارائه می‌دهد قادر به ارائه قابلیت‌های استدلال پیشرفته هستند.

بر اساس یک کپی از یک سند داخلی اوپن ای آی اخیر که توسط رویترز در ماه مه مشاهده شد، تیم‌های داخل اوپن ای آی روی پروژه توت فرنگی کار می‌کنند.

رویترز نمی تواند تاریخ دقیق این سند را مشخص کند، اما یک  منبع به رویترز این طرح را در حال انجام توصیف کرد. مضاف بر اینکه این خبرگزاری نتوانست مشخص کند که پروژه توت فرنگی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت یا نه؟

این منبع گفت اینکه توت فرنگی چگونه کار خواهد کرد مشخص نیست و این یک راز حفاظت شده در داخل این کمپانی است.

به گفته منبع، هدف این است که هوش مصنوعی این شرکت نه تنها پاسخ‌هایی به پرسش‌ها تولید کند، بلکه برنامه‌ریزی کافی برای حرکت در اینترنت به‌طور مستقل و قابل اعتماد برای انجام آنچه اوپن ای آی، «تحقیق عمیق» می‌نامد، انجام دهد.

بر اساس مصاحبه با بیش از دوازده محقق هوش مصنوعی، این مدل تاکنون در بین هوش های مصنوعی دیده نشده است.

در پاسخ به سوالی درباره پروژه توت فرنگی، سخنگوی این شرکت گفت: «ما می‌خواهیم مدل‌های هوش مصنوعی ما مانند انسان ها دنیا را ببینند و درک کنند.»

چت با هوش مصنوعی در واتس

اپ

چند روز پیش، سامسونگ اعلام کرد قابلیت ترجمه هم‌زمان را به برنامه‌های شخص ثالث اضافه خواهد کرد. اکنون در گزارش جدیدی به نقل از منبع آگاه Ice Universe، اعلام شده است این قابلیت به‌زودی با واتس‌اپ که محبوب‌ترین سرویس پیام‌رسان جهان است، نیز سازگار خواهد شد.

ممکن است در رویداد گلکسی آنپکد سامسونگ این خبر مهم به گوش کاربران واتس‌‌اپ برسد که ۱۰ ژوئیه (۲۰ تیر) برگزار خواهد شد. در این رویداد، غول کره‌ای گوشی‌های تاشو گلکسی زد فلیپ ۶ و زد فولد ۶ را معرفی خواهد کرد که هر دو One UI 6.1.1 دارند. ویژگی Live Translate برای تماس‌های صوتی واتس‌اپ نیز می‌تواند یکی از قابلیت‌های نسخه جدید One UI معرفی شود.

ویژگی Live Translate در دستگاه‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کنند، روی خود دستگاه کار می‌کند؛ به این معنی که داده‌های کاربران به‌صورت محلی روی گوشی پردازش می‌شوند. ارسال‌نکردن داده‌ها به سروری خارجی حفظ امنیت را تضمین می‌کند.

چت با هوش مصنوعی در حال توسعه است. تا جایی رفتار را پیچیده شناسایی می کند که همه نگران جاسوسی از طریق چت‌ها هستند. به تازگی واتساپ چت گروهی را توسعه داده است./دنیای اقتصاد

modir

Recent Posts

نقش تحقیقات بازار و خلاقیت در افزایش درآمد

تحقیقات بازار و خلاقیت دو حوزه مستقل هستند، اما در توسعه محصولات و نوآورانه، بهبود…

9 ساعت ago

اهمیت مشاوره در کسب و کار

مشاوره در کسب و کار جدید کمک می کند هیجان‌ و چالش‌ همزمان فرد را…

9 ساعت ago

مهارت‌های زندگی برای آینده بهتر

به گزارش سرمایه فردا، آینده متعلق به کسانی است که مهارت‌های زندگی بیشتری یاد می‌گیرند…

9 ساعت ago

چند استراتژی برای کنترل تورم

کشورهایی که موفق به جدا کردن دولت از بانک مرکزی شده اند از چند چند…

9 ساعت ago

چالش اقتصاد ایران چیست؟

مهمترین چالش اقتصاد ایران «بحران ارزش افزوده صفر» است. اکنون بخش بزرگی از سرمایه ها…

9 ساعت ago

چرا دسترسی فناوری ایران محدود شده‌است

محدودیت‌ها در دسترسی فناوری ایران، همکاری‌های علمی و فرصت‌های شغلی ایجاد کرده و عامل فرار…

13 ساعت ago