پیش بینی قیمت طلا و سکه در سال ۱۴۰۲

به گزارش سرمایه فردا، قیمت طلا و سکه در ۳ مرداد ۱۴۰۲ نسبت به روزهای قبل کمی افزایش داشته که این مساله تحت تاثیر افزایش قیمت دلار در کشور اتفاق افتاده است.

در حال حاضر قیمت سکه تمام بهار آزادی ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، قیمت هر نیم سکه ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، قیمت هر ربع سکه ۹ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت سکه یک گرمی به ۶ میلیون تومان، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۲ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان، قیمت هر انس طلا در بازار جهانی به ۱۹۵۶ دلار رسیده است.

در حال حاضر قیمت دلار در ایران به محدوده ۴۸ هزار تومان رسیده و خیلی ها تصور می کنند که قیمت آن به ۴۴ هزار تومان هم خواهد رسید و در صورتی که این اتفاق بیفتد قیمت طلا در ایران هم کاهش خواهد داشت و به مرز ۴۴ هزار تومان هم ممکن است برسد،

اما از آنجایی که رکود اقتصادی در کشور در حال عمیق شدن است به نظر می رسد دولت فعلا نرخ دلار را بیشتر از این کاهش ندهد و در همین محدوده تثبیت کند تا از این طریق صادرات محصولات شرکت ها هم ادامه داشته باشد.

البته برخی دیگر این افت قیمت دلار را منوط به توافق برجام و … می دانند در غیر این صورت قیمت بعدی دلار را تا پایان سال ۱۴۰۲ حدود ۷۵ هزار تومان پیش بینی می کنند و اگر این اتفاق بیفتد قیمت بسیاری از کالاهای دیگر هم بالا می رود و بار دیگر قیمت سکه طلا از محدود ۳۵ میلیون تومان عبور می کند.

پیش بینی قیمت طلا و سکه در سال ۱۴۰۲ نشان می دهد که انس جهانی طلا در همین محدوده تثبیت می شود و از طرف دیگر قیمت دلار هم فعلا افزایشی ندارد.

در شرایط کنونی حباب سکه تمام ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، حباب نیم سکه ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، حباب ربع سکه ۴ میلیون ۳۰۰ هزار تومان و حباب سکه گرمی ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

modir

Recent Posts

آینده صنعت نفت ایران چگونه خواهد بود؟

کمبود سرمایه‌گذاری آینده صنعت نفت ایران را با چالش مواجه کرده و عمدتاً به دلیل…

7 ساعت ago

تأثیر فقر در ایران چه بوده است ؟

تأثیرات بلندمدت فقر در ایران احتمالاً چندوجهی خواهد بود و جنبه‌های مختلفی از جامعه، سیاست…

9 ساعت ago

قیمت کیا کی ۴ چند؟

در حال حاضر کیا کی ۴ در آمریکا جانشین گران‌تر کیا سراتو شده‌است. در ارزیابی‌ها…

9 ساعت ago

افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی

افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی به صورت تدریجی اتفاق افتاده است. به طوری که…

10 ساعت ago

افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت

افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت زیرا منجر میشود انسان راحتتر به اهداف خود…

10 ساعت ago

تجربه رانندگی با تویوتا لوین توربوشارژ

تویوتا لوین توربوشارژ تلفیقی از کیفیت ژاپنی و ارزانی چینی‌هاست. به همین دلیل خودرویی مناسب…

10 ساعت ago