انتخاب سردبیر

پیش بینی قیمت ارز تا پایان سال ۱۴۰۳

به گزارش سرمایه فردا، یک کارشناس اقتصادی درباره تحلیل بازار ارز در سال ۱۴۰۳ گفت: در حال حاضر قیمت دلار در محدوده ۶۰ هزار تومان تثبیت شده است. اما با شوکهای خبری منفی می تواند تا ۶۲ هزار تومان افزایش یابد. همچنین در زمان کاهش انتظارات تورمی تا ۵۸ هزار تومان نیز می تواند افت داشته باشد.

تاثیر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

محمد جواد صدیقی با تاکید بر اینکه قیمت دلار تا زمان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا احتمالا در همین محدوده باقی می‌ماند، تصریح کرد: اما در صورتی که ترامپ رییس‌جمهور آمریکا شود نمی توان پیش‌بینی قیمت دلار را به صورت دقیق داشت. چراکه سیاست‌های ترامپ در قبال ایران قابل پیش‌بینی نیست.

او افزود: هرچند انتخاب ترامپ به عنوان رییس‌جمهور انتظارات تورمی دارد. به عبارت دیگر در تمام دنیا قیمت‌ها افزایش می‌یابد. به همین دلیل پیش‌بینی می شود تا زمان مشخص شدن موضع گیری او در قبال ایران ابتدا یک رشد قیمت دلار را تجربه کنیم.

سیاست بازار ارز در سال ۱۴۰۳

او در ارزیابی سیاست بازار ارز در سال ۱۴۰۳ تصریح کرد: در حال حاضر میزان صادرات نفت ایران افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل منابع ارزی کشور داشته است. به همین دلیل تخصیص ارز برای واردات کالا در مرکز مبادلات طلا و ارز بالا رفته است.

این کارشناس ادامه داد: به همین دلیل واردکنندگان کالا دیگر خارج از این مرکز برای خرید ارز تقاضای ندارند. از این رو میزان تقاضا در بازار آزاد افت کرده است.

صدیقی با تاکید بر اینکه در حال حاضر سیاست‌های ارزی کشور به روابط خارجی گره زده شده است، تصریح کرد: هرچقدر ایران بتواند محدودیت های صادراتی را برطرف کند. به همان اندازه در بازار ارز مدیریت بهتری خواهد داشت. در بهترین حالت و بدون در نظر گرفتن چالش های سیاسی پیش بینی قیمت ارز تا پایان سال ۱۴۰۳ این است که قیمت دلار در محدوده ۶۲ هزار تومان بماند. مگر اینکه تقاضا در بازار افزایش یابد و منجر شود که قیمت ها به سمت سقف قبلی حرکت کند.

modir

Recent Posts

هزینه مهاجرت نیروهای متخصص از ایران

هزینه مهاجرت نیروهای متخصص از ایران ممکن است معادل ۸۰۰,۰۰۰ تا ۲ میلیون دلار برای…

12 ساعت ago

سناریو افزایش قیمت بنزین در سال ۱۴۰۴

سناریو افزایش قیمت بنزین در سال ۱۴۰۴ شامل افزایش تدریجی، توسعه حمل و نقل عمومی…

13 ساعت ago

جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۴

طبق لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ افزایش حقوق بازنشستگان، میزان تخصیص یارانه نقدی، تعدیل کالاهای مشمول…

14 ساعت ago

جزئیات پروژه پساب ذوب آهن اصفهان

کوهی گفت: پروژه پساب ذوب آهن اصفهان ۸۵۰ متر مکعب در ساعت ظرفیت دارد. این…

14 ساعت ago

مکانیسم بورس ایران چگونه است؟

عمده‌ی مکانیسم بورس ایران نه ارتباطی به جذب نقدینگی در تولید دارد و نه رشد…

16 ساعت ago

لایحه بودجه ۱۴۰۴ تورمی است؟

دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۴ سقف درآمد مالیاتی را ۳۹ درصد افزایش داده و انتشار…

16 ساعت ago