آخرین اخبار

پیش بینی روابط بین‌المللی در دولت پزشکیان

واکنش رسانه‌های غربی به پیروزی پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری، مثبت بود. رسانه اسرائیلی با اعلام اینکه انتخاب پزشکیان نور ضعیفی در تاریکی است. همچنین بر کاهش تنش‌های منطقه خاورمیانه میانه ابراز امیدواری کرد.

سی‌ان‌ان با تکیه بر گفته برخی کارشناسان نوشت یک چهره معتدل‌تر در ریاست‌جمهوری می‌تواند گفت‌وگو بین ایران و کشورهای غربی را تسهیل کند.

نیویورک‌تایمز هم بر اساس گفته تحلیلگران تاکید کرد که رئیس‌جمهور می‌تواند سیاست‌های داخلی را تعیین کند و سیاست خارجی را نیز شکل دهد.

هر دو رسانه غربی به چالش‌هایی که پیش‌روی دولت جدید است از جمله احتمال گسترش تنش‌ها بین ایران و اسرائیل و مساله هسته‌ای پرداختند.

چشم انداز دولت پزشکیان

به ادعای سی ان ان پزشکیان، سکان هدایت کشوری را در دست خواهد گرفت که با انزوای بین‌المللی، نارضایتی داخلی، اقتصاد در هم پیچیده و چشم‌انداز درگیری با اسرائیل مواجه است.

کارشناسان می‌گویند یک چهره معتدل‌‌‌تر در ریاست جمهوری می‌تواند گفت‌وگو بین ایران و کشورهای غربی را تسهیل کند. پزشکیان ممکن است در داخل کشور نیز تغییرات اجتماعی ایجاد کند که در جریان مبارزات انتخاباتی خود بر آن تاکید کرد.

احتمال کاهش و رفع تحریم‌ها در دولت پزشکیان چقدر است

غلامرضا حداد استادیار اقتصادسیاسی بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبایی معتقد است ریاست‌جمهوری آمریکا آبان‌‌‌ماه برگزار خواهد شد و به احتمال بسیار با حضور مجدد ترامپ در کاخ سفید فرصت دستیابی به توافقی حداقلی از دست خواهد رفت.

او بیان کرد: با فاصله گرفتن بیشتر قدرت‌های اروپایی و نزدیک شدن آنها به مواضع جمهوری‌خواهان در قبال پرونده هسته‌‌‌ای، روند «امنیتی‌‌‌سازی» ایران اتفاق می افتد. با فعال‌‌‌سازی مکانیزم ماشه‌ حداکثر تا مهر ۱۴۰۴ به زودی کلید خواهد خورد. این به معنای افزایش فشار تحریم‌ها خواهد بود.

شرط گشایش در روابط اقتصادی و تجاری سال ۱۴۰۳

مدیریت دشمنی با آمریکا شرط لازم است اگرچه کافی نیست. بدون مدیریت دشمنی، امکانی برای خنثی کردن روند «امنیتی‌‌‌سازی» از پرونده هسته‌‌‌ای ایران در اختیار نخواهد بود، امکانی برای کاهش و رفع تحریم‌ها در دسترس نبوده و گشایش در روابط اقتصادی و تجاری با جهان رخ نخواهد داد.

لازم است که این دشمنی به رغم «وجود»، مدیریت شود و این مدیریت از مسیر «تفسیر متفاوت» ممکن است.

بدون عبور از مسیر اتخاذ رویکرد «موازنه مثبت» به جای «نگاه به شرق» و «پیوند زدن سیاست خارجی به اقتصاد داخلی» به اهداف خود دست نخواهد یافت.

modir

Recent Posts

آینده صنعت نفت ایران چگونه خواهد بود؟

کمبود سرمایه‌گذاری آینده صنعت نفت ایران را با چالش مواجه کرده و عمدتاً به دلیل…

10 ساعت ago

تأثیر فقر در ایران چه بوده است ؟

تأثیرات بلندمدت فقر در ایران احتمالاً چندوجهی خواهد بود و جنبه‌های مختلفی از جامعه، سیاست…

12 ساعت ago

قیمت کیا کی ۴ چند؟

در حال حاضر کیا کی ۴ در آمریکا جانشین گران‌تر کیا سراتو شده‌است. در ارزیابی‌ها…

12 ساعت ago

افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی

افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی به صورت تدریجی اتفاق افتاده است. به طوری که…

13 ساعت ago

افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت

افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت زیرا منجر میشود انسان راحتتر به اهداف خود…

13 ساعت ago

تجربه رانندگی با تویوتا لوین توربوشارژ

تویوتا لوین توربوشارژ تلفیقی از کیفیت ژاپنی و ارزانی چینی‌هاست. به همین دلیل خودرویی مناسب…

13 ساعت ago