ویدئو

پیش بینی تولید ۴ هزار مگاوات برق تجدید پذیر توسط صنایع بزرگ

معاون وزیر نیرو در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به خبرنگار سرمایه فردا درباره ظرفیت همکاری صنایع در بخش انرژی های تجدیدپذیر گفت: در حال حاضر پیش بینی تولید ۴ هزار مگاوات برق تجدید پذیر توسط صنایع بزرگ انجام شده که تاکنون برای ۳۱۰۰ مگاوات پروانه صادر شده و برخی از پروژه ها در حال ساخت و بهره برداری هستند.

محمود کمانی افزود: همچنین مذاکرات برای تحقق تولید ۴ هزار مگاوات برق در حال انجام است، از طرف دیگر امکان بهره مندی صنایع کوچک و متوسط از ظرفیت خورشیدی پیش بینی شده و شرکت ها می توانند در شهرک های خورشیدی یا زمین های موجود در کارخانه خود اقدام کنند.

او درباره پتانسیل صادرات انرژی‌های تجدیدپذیر،اظهار کرد: میزان تولید برق در هشت ماه سال بیش از نیاز کشور است به همین دلیل با توجه به اینکه انرژی‌های تجدیدپذیر از سوخت استفاده نمی‌کنند و درگیر ناترازی سوخت نمی‌شوند، می‌توان در هشت ماه سال نسبت به صادرات برق پاک اقدام کرد.

وی افزود: دستورالعمل لازم دیده شده تا بخش خصوصی به صورت کنسرسیوم ظرفیت جدید برای صادرات ایجاد کند که البته این مساله زمان بر است به همین دلیل فعلا با استفاده از خطوط وزارت نیرو ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ مگاوات صادرات صورت خواهد گرفت.

به گفته وی در چهار ماه دیگر سال با توجه به نیاز داخل این میزان تحویل شبکه داخلی کشور می شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره میزان ارزآوری صادرات برق از طریق تجدیدپذیرها، گفت: هر کیلووات ساعت ۱۰ سنت با ضریب ۲۲ درصد محاسبه می‌شود.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو در حال ابلاغ صدور مجوز صادرات برق تجدیدپذیرها است و این موضوع می تواند سودآور باشد،  گفت: قرار است برق تجدیدپزیرها به ترکیه و از آنجا به کشورهای دیگر و همچنین در شرق کشور به پاکستان و افغانستان صادر شود.

وی ادامه داد: اکنون ۱۱ هزار مگاوات نیروگاه‌های تجدید پذیر در حال ساخت داریم که با احداث انها طرفیت به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.معاون وزیر نیرو در باره امکان اتصال به شبکه سراسری خاطرنشان کرد:هماهنگی‌های لازم با توانیر انجام شده و تا سقف ۱۵ هزارمگاوات اتصال به شبکه مشکلی نخواهد داشت.

کمانی گفت: برای بالاتر از ۱۵ هزار مگاوات نیاز است اقدام‌های خاصی صورت گیرد که به تدریج انجام خواهد شد.وی ایجاد دیسپاچینگ مخصوص انرژی‌های تجدیدپذیر را یکی از این اقدام‌ها برشمرد که باید احداث شوند.رئیس ساتبا ادامه داد: همچنین نیاز است در زمینه ذخیره‌سازها اقدام‌هایی صورت گیرد.

modir

Recent Posts

نقش تحقیقات بازار و خلاقیت در افزایش درآمد

تحقیقات بازار و خلاقیت دو حوزه مستقل هستند، اما در توسعه محصولات و نوآورانه، بهبود…

14 ساعت ago

اهمیت مشاوره در کسب و کار

مشاوره در کسب و کار جدید کمک می کند هیجان‌ و چالش‌ همزمان فرد را…

14 ساعت ago

مهارت‌های زندگی برای آینده بهتر

به گزارش سرمایه فردا، آینده متعلق به کسانی است که مهارت‌های زندگی بیشتری یاد می‌گیرند…

14 ساعت ago

چند استراتژی برای کنترل تورم

کشورهایی که موفق به جدا کردن دولت از بانک مرکزی شده اند از چند چند…

14 ساعت ago

چالش اقتصاد ایران چیست؟

مهمترین چالش اقتصاد ایران «بحران ارزش افزوده صفر» است. اکنون بخش بزرگی از سرمایه ها…

14 ساعت ago

چرا دسترسی فناوری ایران محدود شده‌است

محدودیت‌ها در دسترسی فناوری ایران، همکاری‌های علمی و فرصت‌های شغلی ایجاد کرده و عامل فرار…

18 ساعت ago