آخرین اخبار

پیش بینی بازار جهانی

به گزارش سرمایه فردا، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، هشدار داده که اقتصاد جهانی با مشکلاتی مشابه دهه ۱۹۲۰ مواجهه که می‌تواند به ناسیونالیسم اقتصادی و فروپاشی تجارت جهانی منجر شود.
لاگارد گفت که ما با بدترین بیماری همه‌گیری از دهه ۱۹۲۰، بدترین درگیری در اروپا از دهه ۱۹۴۰ و بدترین شوک انرژی از دهه ۱۹۷۰ روبرو بودیم. این مشکلات، همراه با مسائل زنجیره تامین، اقتصاد جهانی رو برای همیشه تغییر داده است.
بانک‌های مرکزی در ماه‌های اخیر با کاهش فشار قیمت‌ها تونستن سیاست‌های پولی رو تسهیلی کنند و تورم سالانه در ناحیه یورو از ۱۰.۶ درصد در اکتبر ۲۰۲۲ به ۲.۲ درصد در اوت کاهش پیدا کرد.
با این حال، لاگارد نسبت به رضایت خاطر هشدار داد و گفت که مسائل جهانی می‌توانند بانک‌های مرکزی رو مورد آزمایش قرار بدن و بلاتکلیفی برای سیاستگذاران پولی بالا خواهد موند.
مایکل فرولی، اقتصاددان ارشد جی پی مورگان، تنها کسی بود که پیش‌بینی کرد فدرال رزرو نرخ بهره رو نیم درصد کاهش می‌دهد. انتظار هستن این روند ادامه پیدا کند. بیشتر همکاران مایکل فرولی فکر می‌کردند کاهش ۰.۲۵ درصدی منطقی‌تراست. اما فرولی معتقده که فدرال رزرو باید زودتر این کار رو می‌کرد.

پیش بینی بازار جهانی تحت تاثیر سیاست فدرال رزرو

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، هم توانست این کاهش رو به عنوان یه اقدام مثبت نشون بدهد. پاول گفت که کاهش تورم به فدرال رزرو اجازه می‌دهد که بازار کار را قوی نگه دارد. فرولی انتظار دارد که در جلسه نوامبر، فدرال رزرو دوباره نرخ بهره رو ۰.۵۰ درصد کاهش بدهد
البته به شرطی که گزارش‌های اشتغال ضعف بیشتری نشون بدهد. رئیس فدرال رزرو، هم هشدار داده که کاهش بزرگ این ماه به معنای سرعت بیشتر کاهش‌ها در آینده نیست و تصمیم‌های آینده به داده‌ها بستگی دارد. بنابراین پیش بینی بازار جهانی بر مبنای سیاست های فدرال رزرو حکایت از این دارد که تورم روندی کاهشی دارد. پس باید قیمت کامودیتی ها صعودی شود.

modir

Recent Posts

نشانه کف بازار سهام

به گرارش سرمایه فردا، نشانه کف بازار سهام بهت کمک می‌کند که بهتر بفهمی بازار…

6 ساعت ago

چگونه از خرید طلای دست دوم سود ببریم؟

خرید طلای دست دوم کاملاً به تغییرات بازار بستگی دارد. با عیار ۷۴۰ فروخته می…

7 ساعت ago

تاثیر چین بر بازار جهانی

تاثیر چین بر بازار جهانی از طریق تعریف یک بسته اقتصادی نمایان و منجر به…

7 ساعت ago

شکایت از گران فروشی نانوایی ها بعد از افزایش قیمت

ادامه گران فروشی نانوایی ها بعد از افزایش قیمت در روزهای اخیر منجر به شکایت…

9 ساعت ago

ضوابط ناظر بر کنترل ترازنامه بانک‌ها

به گزارش سرمایه فردا، ترازنامه بانک‌ها با افزایشی به میزان ۲۶.۸ و ۳۴.۵ درصد به…

10 ساعت ago

علت حادثه معدن زغال سنگ / سودآوری معادن زغال ایران بیشتر از استرالیا

حادثه معدن زغال سنگ در ایران به دلیل عدم سرمایه گذاری معدنکاران در ارتقای ایمنی…

11 ساعت ago