آخرین اخبار

پروژه های فولاد خوزستان برابر با تمام پروژه های زیست محیطی کشور

به گزارش سرمایه فردا،  میثم شهنیانی معاون طرح و توسعه شرکت فولادخوزستان در نشست خبری با اشاره به اینکه برنامه توسعه شرکت فولاد خوزستان از پروژه زمزم سه کلید خورده است، گفت: در حال حاضر بهره برداری از پروژه مگامودول احیایی آهن اسفنجی با ظرفیت یک میلیون و هفتصد و شصت هزار تن در دستور کار قرار دارد و با تغییراتی که در طراحی می توان انجام داد طرفیت تولید آهن اسفنجی این پروژه تا دو میلیون تن قابلیت افزایش دارد.
او با تاکید بر اینکه فولاد خوزستان سال ۶۷ با یک و نیم میلیون تن فعالیت خود را آغاز کرده و با اجرای طرح‌های توسعه ای به ظرفیت سه میلیون و ششصد هزار تن رسیده است، افزود: پروژه زمزم سه یکی از ۳۴۰  پروژه هایی است که برای سال ۱۴۰۲ پیش بینی شده تا ظرفیت تولید محصولات فولادی شرکت به ۱۳.۶ میلیون تن برسد.
شهنیانی با بیان اینکه اعتبار فاز چهارم توسعه فولاد خوزستان ۴۰ هزار میلیارد تومان است، تصریح کرد: در سال های گذشته توسعه به معنای کنونی در فولاد خوزستان وجود نداشته اما در سال های اخیر با همت هیات مدیره و سهامداران توسعه محور شده است، به طوری که هم اکنون در جای جای فولاد خوزستان پروژه اجرا می شود و هم اکنون از سبد ۳۴۰ پروژه ای حدود ۱۸۰ پروژه فعال است.
او با اشاره به اینکه در خوزستان دمای ۵۰ درجه و رطوبت بالایی دارد، اظهار کرد: این پروژه ها از زمان کرونا و شرایط سخت کلید خورده اند و حتی در شرایط سخت و به صورت سه شیفت همکاران فعالیت داشته اند.
او با تاکید بر اینکه پروژه های متنوعی هم اکنون در فولاد خوزستان در حال اجرا است، اظهار کرد: در حال حاضر بیشتر پروژه زمزم سه مطرح شده اما پروژه های مانند اسلب عریض، کوره ۷، نیروگاه سیکل ترکیبی، پروژه توری فلزی(نخستین پروژه در کشور است که از آلودگی های زیست محیطی جلوگیری می کند) و… در حال اجرا هستند.
شهنیانی با تاکید بر اینکه در سال های گذشته پروژه انحراف از میانگین حدود ۱۰ درصد داشته اند، اظهار کرد: در حال حاضر انحراف پروژه ها ۱.۶ درصد و تعداد کارکنان توسعه ای نسبت به گذشته از ۱۷۰ نفر به بین ۴ تا ۵ هزار نفر رسیده و این میزان انحراف از برنامه عددی قابل توسعه است و از طرف دیگر اجرای پروژه با وجود مشکلاتی همچون کاهش سرمایه در گردش قابل توجه است.
او با اشاره به اینکه محدودیت های برق در شش ماهه نخست سال جاری منجر به از دست رفتن ۵۵۰ هزار تن محصولات فولاد خوزستان شده معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان است، اظهار کرد: در حال حاضر ما درگیر گاز شده این و اینکه تابستان کمبود برق و زمستان کمبود گاز شرکت های فولادی را با چالش مواجه می کند، هرچند نمی تواند کمبود تخصیص ارز برای پروژه ها توسط بانک مرکزی را نادیده گرفت.
معاون طرح و توسعه شرکت فولادخوزستان با بیان اینکه محصولات فولاد خوزستان کیفی هستند اما مشتریان سنتی و خاص خود را دارد، اظهار کرد: هرچند تحریم ها بر صادرات تاثیر می گذارد با این حال نمی تواند خلل جدی در عرضه محصولات فولاد خوزستان ایجاد کند.
شهنیانی با بیان زمزم سه در یک واحد قدیمی که مصرف بالای انرژی و کیفیت پایین داشته جایگزین شده است، اظهار کرد: پروژه زمزم سه نشان می دهد که کاهش مصرف انرژی برای ما اهمیت دارد در همین راستا ساخت نیروگاه را آغاز کرده ایم و تا یک و نیم سال آینده پروژه وارد مدار می شود.
او با تاکید بر اینکه وزارت نیرو باید برق مورد نیاز صنایع را طبق قوانین تامین کند، گفت: هم اکنون پروژه ساخت نیروگاه با مپنا و نیروگاه خورشیدی برای تامین برق در حال اجراست و برای تامین گاز پروژه بریکت سرد را برای ذخیره سازی آهن اسفنجی در شرایط محدودیت گاز را در دستور کار داریم.
معاون طرح و توسعه شرکت فولاد خوزستان در پاسخ به خبرنگار نبض اقتصاد با اشاره به اینکه فصلی به نام پروژه های زیست محیطی در فولاد خوزستان داریم، گفت: تاکنون هزار و چهارصد میلیارد تومان پروژه در این بخش تعریف شده که بخشی از آنها بهره برداری شده و بخشی هم هم اکنون در حال انجام است.
او با تاکید بر اینکه پروژه فولاد خوزستان بر پایه قوس الکتریکی و بر پایه مصرف برق است، اظهار کرد: نسبت اعتباراتی که فولاد خوزستان برای پروژه های زیست محیطی تعریف کرده به نسبت تمام پروژه های این بخش توسط شرکت های دیگر نشان می دهد که فولاد خوزستان تمرکز ویژه ای روی طرح های زیست محیطی دارد.

modir

Recent Posts

آینده صنعت نفت ایران چگونه خواهد بود؟

کمبود سرمایه‌گذاری آینده صنعت نفت ایران را با چالش مواجه کرده و عمدتاً به دلیل…

10 ساعت ago

تأثیر فقر در ایران چه بوده است ؟

تأثیرات بلندمدت فقر در ایران احتمالاً چندوجهی خواهد بود و جنبه‌های مختلفی از جامعه، سیاست…

12 ساعت ago

قیمت کیا کی ۴ چند؟

در حال حاضر کیا کی ۴ در آمریکا جانشین گران‌تر کیا سراتو شده‌است. در ارزیابی‌ها…

12 ساعت ago

افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی

افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی به صورت تدریجی اتفاق افتاده است. به طوری که…

13 ساعت ago

افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت

افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت زیرا منجر میشود انسان راحتتر به اهداف خود…

13 ساعت ago

تجربه رانندگی با تویوتا لوین توربوشارژ

تویوتا لوین توربوشارژ تلفیقی از کیفیت ژاپنی و ارزانی چینی‌هاست. به همین دلیل خودرویی مناسب…

14 ساعت ago