پاسخ معاون رییس جمهور درباره آزمون استخدام دولت

معاون رییس جمهور درباره استخدام های دولتی در سال ۱۴۰۲ گفت: در حال حاضر دولت آزمون استخدام برگزار می کند و کسانی که سابقه دارن به عنوان سنوات سنی محاسبه می شود تا محدودیت سنی نداشته باشند.

به گفته رییس سازمان امور استخدامی کشور تنها راه ورود به دولت آزمون است، کسانی که به صورت قراردادی با دولت همکاری دارند به معنای این است که کاری را انجام می دهند و به معنای ورود به دولت نیست.

میثم لطیفی با بیان اینکه تنها راه ورود به دولت آزمون است، افزود: کسانی که به صورت قراردادی با دولت همکاری دارند به معنای این است که کاری را انجام می دهند و به معنای ورود به دولت نیست.

رییس سازمان امور استخدامی کشور با تاکید بر اینکه پیمانی ها و قراردادی ها باید از طریق آزمون وارد دولت شوند، تصریح کرد: نیروهای پیمانی هم از طریق آزمون همکاری می کنند و پیمانی ها به نوعی با شرکتی همکاری می کنند که دولت خدمتی را برونسپاری کرده و از طریق شرکتی آن کار انجام می شود.

لطفی با تاکید بر اینکه آزمون مسیری قانون و عادلانه برای ورود به دولت است، تصریح کرد: استخدام آموزش و پرورش از طریق دانشکده فرهنگیان هم از مسیر آزمون کنکور انجام می شود.

به گزارش خبرنگار سرمایه فردا، در سال های اخیر تعداد نیروهای بازنشسته آموزش و پرورش افزایش یافته به همین دلیل دولت تلاش کرده از طریق آزمون استخدامی نیروی مورد نیاز خود را جذب کند، در حالی که هنوز نیروهای مهرآفرین، معلمان نهضت سوادآموزی تعیین تکلیف نشده اند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند دولت به جای اینکه خیلی روی آزمون تاکید کند می تواند نیروهای باتجربه قراردادی، معلمان نهضت سوادآموزی دارای تحصیلات دانشگاهی را جذب آموزش و پرورش کند تا از این طریق ضمن کاهش هزینه آموزش، بهره وری در مدارس را هم بالا ببرد.

در چند وقت اخیر عده ای از معلمان مدارس به ویژه در مقطع دبستان از نهادهای گرفته شده اند که ارتباط چندانی با آموزش و پرورش ندارند و این مسأله ضمن اینکه منجر به کاهش سطح کیفی آموزش می شود منجر به نادیده گرفتن عدالت استخدامی هم می شود.

modir

View Comments

Recent Posts

آینده صنعت نفت ایران چگونه خواهد بود؟

کمبود سرمایه‌گذاری آینده صنعت نفت ایران را با چالش مواجه کرده و عمدتاً به دلیل…

9 ساعت ago

تأثیر فقر در ایران چه بوده است ؟

تأثیرات بلندمدت فقر در ایران احتمالاً چندوجهی خواهد بود و جنبه‌های مختلفی از جامعه، سیاست…

11 ساعت ago

قیمت کیا کی ۴ چند؟

در حال حاضر کیا کی ۴ در آمریکا جانشین گران‌تر کیا سراتو شده‌است. در ارزیابی‌ها…

11 ساعت ago

افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی

افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی به صورت تدریجی اتفاق افتاده است. به طوری که…

13 ساعت ago

افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت

افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت زیرا منجر میشود انسان راحتتر به اهداف خود…

13 ساعت ago

تجربه رانندگی با تویوتا لوین توربوشارژ

تویوتا لوین توربوشارژ تلفیقی از کیفیت ژاپنی و ارزانی چینی‌هاست. به همین دلیل خودرویی مناسب…

13 ساعت ago