آخرین اخبار

در هیاهوی انحلال موسسات وملل بانک می شود

به گزارش سرمایه فردا ، چندی پیش رئیس کل بانک‌‌‌مرکزی از انحلال موسسه ها مالی و بانک‌های ناتراز هشدار داده به دنبال این موضوع فرزین در اولین قدم از برخورد با بانک‌های ناتراز از صدور دستور انحلال سه موسسه اعتباری کاسپین، نور و توسعه خبر داده است این انحلال طبق قوانین برای جلوگیری از انتقال زیان به سیستم بانکی و اقتصادی کشور اتفاق افتاده است.
در واقع این موسسه ها باید در ترازنامه و عملیاتی که انجام می‌دهند تغییر ایجاد کنند در غیر این صورت باید اقدام به فروش اموال خود بکنند و تا حدی که تراز لازم را در ترازنامه خود ایجاد کنند تا رضایت بانک‌‌‌مرکزی نیز جلب شود.
اما چرا با وجود فشار بانک مرکزی موسسه ای ملل توانسته همه شاخص های بانکی را حتی کسب کند به طوری که آمارها حکایت از این این دارد که ۳ بانک هم در نوبت انحلال با ادغام هستند.
جزئیات عملکرد موسسه ملل حکایت از این دارد که در  سال مالی گذشته با افزایش شعب و همچنین ارتقای سطح ارتباط نیروی انسانی و مشتریان باعث شد درآمد عملیاتی ۵۵ درصد رشد کند و در پایان سال مالی ۹۳ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کند و در مقابل با وجود تورم هزینه موسسه رشد ۲۶ درصدی داشت و تراز درآمدی موسسه اعتباری ملل به ۲۱ هزار و ۳۷۹ میلیارد ریال افزایش یافت و در نهایت ۶۵۰ درصد رشد تراز درآمدی ثبت کرد.
در سال جاری هم مدیرعامل موسسه ملل اعلام کرده که کاهش هزینه باعث افزایش سودآوری سهامداران، مشتریان و همکاران خواهد شد و بر همین مبنا حرکت می کنند به همین دلیل انتظار می رود که تراز درآمدی بانک بهبود پیدا کند و به زودی شاهد تبدیل شدن موسسه به بانک هم باشیم.

وملل در پی اخذ مجوز تبدیل موسسه به بانک است
در واقع موسسه اعتباری ملل با نماد وملل در پی اخذ مجوز تبدیل موسسه به بانک است و چند وقتی هست که شرایط بانک مرکزی را محقق کرده به طوری که سرمایه بانک به ۲ هزار میلیارد تومان از محل آورده نقدی افزایش یافته است.
از طرف دیگر موسسه اعتباری ملل تا به حال ۶۰ هزار میلیارد ریال دارایی فروخته و همه شرایط تبدیل شدن به بانک را احراز کرده است. هرچند قصد دارد در نخستین روز شهریور امسال هم مزایده اموال مازاد خود را انجام دهد و این موضوع ناترازی ناشی از تسهیلات را جبران می کند.
همچنین با توجه به اینکه رییس کل بانک مرکزی وعده داده سه بانک ناترازی را تا پایان سال تعیین تکلیف می کند، به همین دلیل برای جبران تعادل شبکه بانکی درخواست ملل را در دستورکار شورای پول و اعتبار قرار دهد و روند صدور مجوز تسهیل شود.
عملکرد اخیر موسسه ملل حکایت از این دارد که اضافه برداشت های جزئی که از بانک مرکزی داشته را محدود کرده، زیرا قصد دارد با فروش اموال مازاد ضمن اینکه تراز درآمد غیرعملیاتی را بالا ببرد به سمت افزایش درآمد حاصل از ارائه خدمات بانکی و به نوعی پول پرقدرت حرکت کند.

modir

Recent Posts

آینده صنعت نفت ایران چگونه خواهد بود؟

کمبود سرمایه‌گذاری آینده صنعت نفت ایران را با چالش مواجه کرده و عمدتاً به دلیل…

10 ساعت ago

تأثیر فقر در ایران چه بوده است ؟

تأثیرات بلندمدت فقر در ایران احتمالاً چندوجهی خواهد بود و جنبه‌های مختلفی از جامعه، سیاست…

11 ساعت ago

قیمت کیا کی ۴ چند؟

در حال حاضر کیا کی ۴ در آمریکا جانشین گران‌تر کیا سراتو شده‌است. در ارزیابی‌ها…

11 ساعت ago

افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی

افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی به صورت تدریجی اتفاق افتاده است. به طوری که…

13 ساعت ago

افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت

افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت زیرا منجر میشود انسان راحتتر به اهداف خود…

13 ساعت ago

تجربه رانندگی با تویوتا لوین توربوشارژ

تویوتا لوین توربوشارژ تلفیقی از کیفیت ژاپنی و ارزانی چینی‌هاست. به همین دلیل خودرویی مناسب…

13 ساعت ago