آخرین اخبار

هوش مصنوعی و کاربردهای آن در کسب و کارها

به گزارش سرمایه فردا، این فناوری اگرچه طرفداران زیادی پیدا کرده، اما مخالفانی نیز در برابر آن قد علم کرده‌اند و خواستار توقف توسعه مدل‌های پیشرفته‌تر و البته قانون‌گذاری در این حوزه هستند. فارغ از این بحث و جدل‌ها، بی‌تردید این فناوری در آینده و در حوزه‌های مختلف، نقش‌آفرینی گسترده‌ای خواهد داشت و کسب‌وکارها نیز از تاثیرات آن در امان نخواهند بود. بنابراین استفاده از هوش مصنوعی برای فعالان و کسب‌وکارها برای رقابت با دیگر شرکت‌ها و همچنین کمک به افزایش بهره‌وری و کارآیی ضروری به نظر می‌رسد. در ادامه به ۱۰ نمونه از ابزارهای هوش مصنوعی که می‌توان از آنها برای نیل به این اهداف بهره برد، اشاره خواهیم کرد.

ChatGPT: این چت‌بات یک ابزار مکالمه‌محور است که توسط شرکت OpenAI طراحی شده و توسعه یافته است. ChatGPT  در نوامبر گذشته در دسترس کاربران قرار گرفته و در این میان، صاحبان کسب‌وکارها نیز می‌توانند از قابلیت‌های آن استفاده کنند.  از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به نوشتن مطالب درباره موضوعات مختلف، تجزیه‌وتحلیل وب‌سایت یا ارتقای نتایج جست‌وجو، اجرا و حل معادلات ریاضی پیچیده، ایجاد سیاست‌های مربوط به منابع انسانی و… اشاره کرد. همچنین صاحبان کسب‌وکارها می‌توانند با اپلیکیشن Dall-E۲ نیز کار کنند. این ابزار می‌تواند با استفاده از دستورات متنی، تصویر ایجاد کند.

Microsoft Copilot: در حال حاضر، مایکروسافت ۴۹درصد از سهام OpenAI را در اختیار دارد و ابزار ChatGPT، توسط سرورهای مایکروسافت میزبانی و پشتیبانی می‌شود. بنابراین‌ بسیاری از قابلیت‌های ChatGPT در ابزار Copilot مشاهده خواهد شد. این ابزار همچنین با نتایج جست‌وجوی مرورگر بینگ تغذیه خواهد شد و قرار است در سال آینده، بخش عمده‌ای از مجموعه آفیس را به خود اختصاص دهد. صاحبان کسب‌‎وکارها می‌توانند از این Copilot برای تجزیه‌وتحلیل صفحه گسترده یا همان Spreadsheets، ایجاد الگوها (Templates)، به‌روزرسانی ارائه‌ها و حتی شرکت در جلسات تیمز به جای کاربر استفاده کنند.

Google Bard/ Duet: گوگل بارد را باید واکنش این غول دنیای فناوری به ChatGPT شرکت OpenAI محسوب کرد.Duet  اپلیکیشنی است که از مدل زبانی بزرگ مبنایی بارد برای اجرای اپلیکیشن‌های کسب‌وکار‌محور گوگل استفاده می‌کند. قرار است این قابلیت‌ها ظرف ۶ ماه آینده در دسترس کاربران قرار گیرد. با این حال، فعلا سرویس جی‌میل از هوش مصنوعی بارد برای کمک به نگارش ایمیل‌ها و اصلاح غلط‌های گرامری استفاده می‌کند.

 Crayon AI: این ابزار بسیار شبیه به Dall-E است. در واقع، یک تولیدکننده پیشرفته تصویر است که از هوش مصنوعی برای تولید آثار هنری، تصاویر، نقاشی‌ها و کارهای گرافیکی از طریق متن، بهره می‌برد. کیفیت کارهای ارائه‌شده توسط این ابزار بسیار بالاست و صاحبان کسب‌وکارها می‌توانند از تولیدات آن، برای وب‌سایت‌های خود یا سایر محتواهای تبلیغاتی استفاده کنند.

Heywire. ai: اگر کسب‌وکارتان در حوزه محتواست، Heywire. ia ‌‌می‌تواند به شما در تولید محتواهای باکیفیت کمک زیادی کند. این ابزار از هوش مصنوعی برای گردآوری اطلاعات از اینترنت و تبدیل آنها به یک داستان، مقاله یا سایر فرم‌‌های مدنظر استفاده ‌‌می‌کند.

Eightify:حتما برایتان پیش آمده که به یک ویدئوی جالب برخوردید، اما با رؤیت زمان طولانی آن، قید تماشای آن را زدید. اینجاست که Eightify ‌‌می‌تواند وارد میدان شود و با فناوری هوش مصنوعی، نقاط مورد علاقه شما را انتخاب و فایلی به صورت خلاصه را ارائه کند. در واقع، شما به عنوان صاحب یک کسب‌وکار باید اطلاعات زیادی را درباره موضوعات مختلف داشته باشید که با توجه به محتواهای ویدئویی زیادی که در فضای وب وجود دارد، این ابزار ‌‌می‌تواند نکات مهم و برجسته ویدئوها را انتخاب و خلاصه‌برداری کند که با صرف زمان کمتر، ‌‌می‌توان به این اطلاعات مهم دست یافت.

Temi:این ابزار یکی از کاربردی‌ترین ابزارها برای آنهایی است که مدام با فایل‌‌های صوتی و ویدئویی سروکار دارند. در واقع، با Temi ‌‌می‌توان در کمترین زمان ممکن، به رونویسی از فایل‌‌ها دست یافت.

Feathery: اگر به یک فرم ایده‌آل برای کسب‌وکار خود نیاز دارید، Feathery ‌‌می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند. این ابزار از فناوری هوش مصنوعی برای ایجاد فرم‌‌هایی با ظاهر حرفه‌ای بهره ‌‌می‌برد و ‌‌می‌تواند ظرف چند دقیقه، فرم مد نظرتان را تولید کند. کاربران ‌‌می‌توانند این فرم‌‌ها را ویرایش یا ذخیره کرده یا متناسب با کسب‌وکار خود به صورت سفارشی تولید کنند.

Interview. ai: این ابزار با استفاده از هوش مصنوعی، مصاحبه‌هایی ساختگی را برای موقعیت‌‌های شغلی ایجاد ‌‌می‌کند تا کاربر با آمادگی بیشتری در جلسات مصاحبه شرکت کند. با این ابزار، کاربر ‌‌می‌تواند مهارت‌‌های گفتاری خود را تقویت کند و قبل از مصاحبه اصلی، خود را در یک مصاحبه ساختگی محک بزند.

Opus Clip: بسیاری از صاحبان کسب‌وکارها به ویدئو و اشتراک آن در وب‌سایت‌‌ها علاقه‌مندند، اما زمانی که این ویدئوها طولانی باشند، اشتراک‌گذاری آنها کمی ‌سخت ‌‌می‌شود. اینجاست که Opus Clip ‌‌می‌تواند کمک‌کننده باشد و با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، برش‌‌هایی کوتاه از ویدئو را آماده و ارائه کند
/دنیای اقتصاد

modir

Recent Posts

تاثیر معاملات بورس انرژی در ناترازی

عبدالخالق زاده گفت: معاملات بورس انرژی به دلیل وابستگی دولتی در منافع عرضه کنندگان تاثیر…

6 ساعت ago

نقش استارتاپ های بخش کشاورزی در تولید محصولات بهداشتی

نقش استارتاپ های بخش کشاورزی در تنظیم بازار و جلوگیری از تولید محصولات غیربهداشتی و…

1 روز ago

مدیریت سیستمی از شغل تا برنامه ملی

مدیریت سیستمی کاربرد فراوانی پیدا کرده که تنها مربوط به شغل نیست. بلکه در برنامه‌های…

1 روز ago

تبعات فیلترینگ فضای مجازی

تبعات فیلترینگ فضای مجازی تنها منجر به خسارت دو میلیارد دلاری به کسب‌وکارهای ایرانی نشده،…

1 روز ago

در این روند سهام کوچک یا بزرگ بخریم؟

در این روند سهام کوچک یا بزرگ بخریم؟ این مهمترین سوال سرمایه گذاران است. در…

1 روز ago

قیمت حامل‌های انرژی در ۱۴۰۴

در کمیسیون تلفیق هیچ پیشنهادی برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی ارائه نشده، اما دولت طبق…

2 روز ago