Categories: آخرین اخبار

هزینه تیونینگ خودرو در ایران

به گزارش سرمایه فردا، تیونینگ خودرو، یکی از فعالیت‌های مورد علاقه بسیاری از خودرودوستان است که با اعمال تغییرات مختلف بر روی خودروهای خود، تلاش می‌کنند عملکرد و ظاهر آن‌ها را بهبود بخشند. در این مقاله، به بررسی تیونینگ پژو ۲۰۶ با موتور هوندا سیویک توسط تیم بریتانیایی Twin Engine Corsa می‌پردازیم.

تغییر موتور پژو ۲۰۶ به هوندا سیویک توسط Twin Engine Corsa

تیم بریتانیایی Twin Engine Corsa عملیات تیونینگ خودرو و تغییر موتور پژو ۲۰۶ را به تصویر کشیده است. این پژو مشهور به‌جای موتورهای سری TU پژوسیتروئن، از پیشرانه K20 هوندا سیویک بهره می‌برد.

پیشینه پژو ۲۰۶

پژو ۲۰۶ مدتی در مسابقات رالی نیز شرکت داشت و بعد از ۲ دهه، همچنان خودرودوستان به آن علاقه‌مندند. این خودرو به دلیل وزن سبک و طراحی مناسب، گزینه‌ای محبوب برای تیونینگ خودرو است.

مالک خودرو پژو ۲۰۶ با همکاری تیونر تصمیم گرفت به‌جای موتورهای سری TU پژوسیتروئن که روی پژو ۲۰۶ نصب شده‌اند، از موتور دولیتری K20A هوندا سیویک Type R EP3 استفاده کند. در کنار تعویض موتور، ترمزها نیز با اتصالات چهارپیستونی و دیسک‌های برمبو تقویت شدند. همچنین دریچه گاز خودرو نیز از نوع بزرگ‌تری انتخاب شد و تغییرات انجام‌شده ریزودرشت در فرایند تیونینگ خودرو به نتایج خارق‌العاده‌ای منجر شده است.

عملکرد موتور پس از تیونینگ خودرو

این خودرو روی دستگاه داینو ۲۳۱ اسب‌بخار قدرت را نشان داد. برای مقایسه باید بدانید تیپ اسپرت پژو ۲۰۶ RC در نسخه استاندارد، حداکثر ۱۷۷ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کرد. البته خودرو مدنظر ما برای برخی مسابقات خاص آماده شده است و مناسب استفاده شهری نیست.

تیونینگ خودروهای دیگر

در ایران نیز خودروهای مختلفی برای تیونینگ انتخاب می‌شوند. برخی از خودروهای ایرانی مناسب برای تیونینگ عبارتند از: سایپرا، پارس، دانا، و سامانتا. همچنین خودروی شاهین نیز از قابلیت‌های مناسبی برای تیونینگ برخوردار است و مالکان می‌توانند با انجام تغییرات مختلف، عملکرد و ظاهر آن را بهبود بخشند.

هزینه تیونینگ خودرو در ایران

هزینه تیونینگ خودرو در ایران بسته به نوع خودرو، نوع تیونینگ و قطعات مورد نیاز متفاوت است. به طور کلی، هزینه‌های تیونینگ می‌تواند از ۳۰۰ هزار تومان برای تغییرات کوچک تا ۲۰ میلیون تومان برای تغییرات گسترده و پیچیده متغیر باشد.

برای مثال:

  • ریمپ ایسیو: از ۸۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان.
  • تعویض اگزوز: از ۳۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون تومان.
  • تعویض چراغ‌ها: از ۵۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان.
  • تعویض سپر: از ۴۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان.

تیونینگ خودرو به معنای بهبود و ارتقاء بخش‌های مختلف خودرو مانند قدرت موتور، ظاهر و کارایی است. با انجام تغییرات مناسب، می‌توان خودروهایی با عملکرد بهتر و ظاهر جذاب‌تر داشت.

modir

Recent Posts

چرا اعتماد سرمایه‌گذاران خدشه دار شده‌است

در حالی که نهادهای مسئول بارها بر حمایت از بازار سرمایه تأکید کرده‌اند، نبود شفافیت…

21 ساعت ago

معادله قدرت‌های جهانی و ایران

قدرت‌های جهانی همواره ایران را در نقش «نعش بلاتکلیف» نگه داشته‌اند، به‌گونه‌ای که هم هزینه‌های…

2 روز ago

صنعت زغال‌سنگ ایران زیر سایه ذوب‌آهن

در شرایطی که قیمت نفت و گاز روند افزایشی پیدا کرده اما صنعت زغال‌سنگ ایران…

2 روز ago

شتابزدگی سیاست تأمین زمین برای ساخت مسکن

مرتضی هادی جابری مقدم مدیرکل اسبق دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی و معماری کشور و عضو فعلی…

2 روز ago

جاماندگی ایران از کریدورهای اقتصادی جهان

برای حضور در کریدورهای اقتصادی جهان باید فهم دقیقی از واقعیت‌های اقتصادی و سیاسی اطراف…

2 روز ago

بازار طلا در تقاطع ریسک و فرصت

در پی نوسانات اخیر نرخ ارز و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی، بازار طلا بار دیگر در…

3 روز ago