آخرین اخبار

نوسازی ناوگان حمل‌ونقل هوایی با تامین نقدینگی انجام شد

محمد محمدی‌بخش در نشست خبری هفتمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته اظهار کرد: در برنامه هفتم تلاش شد در همه حوزه‌های بخش هوایی نظرات بخش خصوصی و حاکمیت اخذ شود تا چراغی باشد برای آینده صنعت. برنامه‌ صنعت هوایی مبتنی‌ بر چهار گام اساسی است که در برنامه هفتم هم پیش‌بینی شده و سعی کردیم آنچه در حوزه فرودگاهی و حوزه حمل‌ونقل محقق شده را در برنامه هفتم هم لحاظ کنیم، از جمله استفاده از ظرفیت‌های اقلیم و ایران‌راه یا جاده ابریشم.

وی ادامه داد:‌ بخش‌هایی که می‌تواند به توسعه گردشگری و زیرساخت‌ها کمک کند. به ازای هر هواپیما که وارد کشور می‌شود شغل ایجاد می‌شود و ایمنی افزود می‌شود. در عین حال که در تراز کشورهای پیشرفته، صنعت هوایی در اولویت‌های اول است و آنها در این موضوع سرمایه‌گذاری می‌کنند.

ورود ۷۰ فروند هواپیما و بالگرد از ابتدای دولت سیزدهم

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره موضوع نوسازی ناوگان هوایی بیان کرد: ما دو موضوع برای افزایش ناوگان در حوزه خرید داریم، دو موضوع دیگر هم راهبرد داخلی است. یک راهبرد خارجی خرید هواپیمای دست‌دوم است که از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۷۰  فروند هواپیما و بالگرد خریداری و وارد کشور شده است. موضوع دیگر نوسازی ناوگان است. تامین نقدینگی برای این هدف انجام شده و فرآیند خرید در دست انجام است، اما ما تا قبل از خرید، بنا به‌ دلایلی که می‌دانید، موضوع را رسانه‌ای نمی‌کنیم.

محمدی‌بخش درباره استفاده از ظرفیت تولید برای ناوگان هوایی توضیح داد:‌ یکی از راهبردهای چهارگانه ما در صنعت هوایی، اتکا به درون و ساخت هواپیماست. ساخت هواپیما کنسرسیومی متشکل از سازمان هواپیمایی کشوری، ‌ معاونت علمی ریاست جمهوری، وزارت دفاع و ‌وزارت صمت است که هرکدام مسئولیت خود را دارند.

وی ادامه داد: در بازه زمانی یک ساله، پلتفرم اولیه آماده شده و پرواز اولیه خود را انجام داد و هر روز محصولات متعددی از کارخانه رونمایی شده و به تجهیزات هوایی کشور افزوده می‌شود. البته بخش هواپیمای غیرنظامی چه در حوزه باری و چه مسافربری فرآیندهای ثبت قانونی خود و چک‌لیست‌های لازم را دارد که کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری از ایده، اجرا و محصول و فرآیند نظارت می‌کنند و در پایان و با اطمینان از حوزه‌های ایمنی، مجوز بهره‌برداری را صادر می‌کنند و اولین محصولی که از این مجموعه خارج شود، مورد بهره‌برداری شرکت‌های داخلی قرار خواهد گرفت متناسب با مسئولیت‌هایی که دارد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه به‌ عنوان نهاد حاکمیتی و نظارتی، در کنار پروژه هواپیمای بومی قرار داریم، افزود: اولویت ما امروز هم هواپیمای مسافری و باری است، امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که دارای کارخانه هواپیماسازی هستیم و در مذاکرات و تعاملاتمان با دنیا هم این موضوع را اعلام می‌کنیم، ‌ سرریزش دانش تخصصی در وزارت دفاع و شرکت صنایع هواپیماسازی اتفاق می‌افتد و برای تاب‌آوری صنعت در بخش تعمیر و نگهداری به ما کمک می‌کند.

modir

Recent Posts

ایران متافو بستر نشر دانش روز

توکلی گفت: نخبگان حوزه صنعت در حوزه داخلی و خارجی، دانش روز دنیا را در…

4 ساعت ago

خسارت ناترازی انرژی

خسارت ناترازی انرژی در حال حاضر به واسطه سهمیه بندی برق و گاز برای صنایع…

6 ساعت ago

وام مسکن ۸۰۰ میلیونی مسکن

وام مسکن ۸۰۰ میلیونی درحالی که بیش از ۵ ماه گذشته مصوب شده هنوز ابلاغ…

7 ساعت ago

کاهش ریسک‌های حقوقی با قراردادهای استاندارد

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: پیش‌تر به دلیل نبود قراردادهای استاندارد برای معاملات ملکی،…

7 ساعت ago

ادعای وزیر درباره قیمت خودرو

وزیر صنعت قیمت خودرو را تا ۳۵ درصد افزایش داد. حالا برای توجیه اقدام خود…

8 ساعت ago

تعارض منافع در مقررات نظام مهندسی

اعضا هیأت مدیره نظام مهندسی در یک تعارض منافع قرار دارند از سویی باید مدافع…

9 ساعت ago