به گزارش سرمایه فردا، دبیر اجرایی همایش نهمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی گفت:این جایزه در راستای سیاستهای کلی اصلاح الگوی مصرف به انضمام قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی و قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، با هدف اشاعه فرهنگ صرفهجویی و ایجاد زمینههایی برای ارتقاء سطح توانمندی و توسعه مدیریت و کمک به همافزایی دانش و تجربه سازمانها در زمینه مدیریت انرژی و کمک به شرکتهایی که قصد دارند مسیر خود را با رویکردی داوطلبانه و التزام عملی به مسئولیتهای اجتماعی خود، در سطحی بالاتر از حداقلهای استاندارد ادامه دهند، برگزار میشود.
وی افزود: سازمان مدیریت صنعتی از سال ۹۴ و با جلب همکاری و همراهی اصلیترین نهادهای قانون گذار و ناظر در زمینه انرژی شامل ” معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری”، “شرکت بهینه سازی مصرف سوخت”، “سازمان انرژیهای تجدید پذیر و بهروری انرژی برق” و “سازمان ملی استاندارد ایران”، نظام “جایزه ملی مدیریت انرژی” را پایه گذاری کرده که با گذشت ۹ دوره از برگزاری “جایزه ملی مدیریت انرژی”، اکنون این جایزه از جایگاه بسیار خوب و مقبولی در بین سازمانهای ایرانی برخوردار است و “دبیرخانه جایزه ملی مدیریت انرژی” به عنوان اصلی ترین مرجع برای ارزیابی عملکرد مدیریت انرژی در کشور شناخته میشود.
جایزه ملی مدیریت انرژی در ۴ بخش اصلی شامل صنایع و فرایندهای انرژی بر، محصولات و تجهیزات انرژی بر، ساختمان های غیر مسکونی اداری، و پروژه های صرفه جویی انرژی به شرکتهای متقاضی اعطا میشود.
بر اساس الگوی تدوین شده برای ارزیابی در این جایزه، موضوعات سیستمی و مدیریتی با در نظر گرفتن شاخصهای مصرف و نتایج حاصل از فرایندها و همچنین اقدامات بهبود انجام گرفته، بصورتی متوازن مورد بررسی قرار می گیرد.
این الگو از یکسو به استانداردهای معیار مصرف، قانون و تعهد شرکتها به رعایت مفاد آن توجه نموده و از سوی دیگر وضعیت گذشته و حال و بهبودهای انجام گرفته را در مورد میزان مصرف انرژی مد نظر قرار داده و نیز نگاهی عمیق به رعایت اصول سیستمی و مدیریت داشته و این سه وجه را در کنار یکدیگر قرار داده است.
بررسیها و ارزیابیهای این جایزه علاوه بر فعالیتهایی که در این خصوص توسط کمیته علمی و کمیته راهبری صورت می گیرد، توسط ارزیابان متخصص، مجرب، آموزش دیده و گزینش شده از سوی دبیرخانه جایزه ملی مدیریت انرژی، با مراجعه حضوری به سایت اجرایی شرکتهای متقاضی در قالب تیمهای ۳ یا ۲ نفره، در یک بازه زمانی ۳ ماهه انجام شده است.
انگیزههای مدیریت اخلاقی را میتوان: عدالت، انصاف و دیگر خواهی دانست. مدیریت اخلاقی اهداف سودآوری،…
عبدالخالق زاده گفت: معاملات بورس انرژی به دلیل وابستگی دولتی در منافع عرضه کنندگان تاثیر…
نقش استارتاپ های بخش کشاورزی در تنظیم بازار و جلوگیری از تولید محصولات غیربهداشتی و…
مدیریت سیستمی کاربرد فراوانی پیدا کرده که تنها مربوط به شغل نیست. بلکه در برنامههای…
تبعات فیلترینگ فضای مجازی تنها منجر به خسارت دو میلیارد دلاری به کسبوکارهای ایرانی نشده،…
در این روند سهام کوچک یا بزرگ بخریم؟ این مهمترین سوال سرمایه گذاران است. در…