آخرین اخبار

نحوه دریافت ارز اربعین

به گزارش سرمایه فردا، درباره نحوه دریافت ارز اربعین باید اعلام کنیم نخست باید کد سماح بگیرید. در مرحله ثبت‌نام ارز اربعین تاریخ و شعبۀ بانکی را بانک پارسیان، ملی ایران، سپه، ملت، تجارت، پست بانک و صادرات ایران بعد از دریافت کد سماح بگیرید.
سال گذشته خرید آنلاین ارز اربعین از طریق اپلیکیشن بله توسط بانک ملی و بانک صادرات برای زائران فراهم شد. زائران امسال تا سقف ۲۰۰ هزار دینار می‌توانند ارز بخرند.
خرید ارز اربعین با اپلیکیشن از این طریق است که فرد بخش خدمات را باز می کند. سپس گزینهٔ ارز اربعین را در اپلیکیشن کلیک می‌کنند.  
پس از باز شدن صفحۀ ارز اربعین اطلاعات تکمیلی مانند نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، شمارۀ شناسنامه، کد ملی، نام پدر، کد پستی، شماره گذرنامه را ثبت می‌کنند. در مرحله نهایی متقاضیان ارز اربعین باید کد سماح را باید وارد کند.

نحوه دریافت ارز اربعین  از شعب بانکی

بعد از اینکه کد سماح را وارد کردید. تاریخ و شعبۀ بانکی نزدیک به محل سکونت خود را انتخاب کنید. ارز اربعین خود را از بعد از انتخابات بانک از آنجا دریافت کنید.
باید توجه داشت که در سامانه تنها امکان انتخاب شعب ۷ بانک مرجع ارز اربعین وجود دارد. به همین دلیل باید کد شعبه اطراف محل سکونت خود را به یاد داشته باشید تا راحت‌تر ثبت‌نام کنید.
پس از انتخاب بانک، میزان ارز اربعین را تعیین کنید.  سپس مبلغ مورد نظر را از طریق سامانه پرداخت کنید. در مرحله نهایی زمان دریافت ارز از بانک است.


چه مدارکی برای دریافت ارز لازم است

زائران زمان مراجعه به شعبه بانک برای دریافت ارز اربعین باید شناسه فروش ارز اربعین به همراه کارت ملی همراه داشته باشند. ضمنا متقاضیان تنها باید زمانی مراجعه کنند که در سامانه برای دریافت ارز اربعین انتخاب کردند.
سال گذشته حدود ۲ میلیون نفر ارز اربعین از بانک‌ها دریافت کردند. در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود همین تعداد برای دریافت ارز مراجعه کنند. یکی از عواملی که منجر شده تقاضا برای ارز اربعین افزایش یابد بالا رفتن امنیت عراق است. سال‌های گذشته بسیاری از مردم نگران حضور در عراق بودند. اما امسال با برطرف شدن این نگرانی احتمالا برخی از زائران قصد خرید از عراق داشته باشند.

modir

Recent Posts

آینده صنعت نفت ایران چگونه خواهد بود؟

کمبود سرمایه‌گذاری آینده صنعت نفت ایران را با چالش مواجه کرده و عمدتاً به دلیل…

10 ساعت ago

تأثیر فقر در ایران چه بوده است ؟

تأثیرات بلندمدت فقر در ایران احتمالاً چندوجهی خواهد بود و جنبه‌های مختلفی از جامعه، سیاست…

11 ساعت ago

قیمت کیا کی ۴ چند؟

در حال حاضر کیا کی ۴ در آمریکا جانشین گران‌تر کیا سراتو شده‌است. در ارزیابی‌ها…

12 ساعت ago

افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی

افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی به صورت تدریجی اتفاق افتاده است. به طوری که…

13 ساعت ago

افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت

افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت زیرا منجر میشود انسان راحتتر به اهداف خود…

13 ساعت ago

تجربه رانندگی با تویوتا لوین توربوشارژ

تویوتا لوین توربوشارژ تلفیقی از کیفیت ژاپنی و ارزانی چینی‌هاست. به همین دلیل خودرویی مناسب…

13 ساعت ago