آخرین اخبار

مهم‌ترین دستاوردهای راهبردی تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی

به گزارش سرمایه فردا، به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی در آستانه برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست، ضمن تأکید بر ایجاد ارزش افزوده و رونق کسب‌وکار از طریق توسعه صنایع تکمیلی یادآور شد: رونق تولید و افزایش اشتغال‌زایی از مهم‌ترین دستاوردهای راهبردی تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی است که به‌منظور تحقق آن، دولت نگاه ویژه‌ای به تقویت، رفع موانع و مقررات‌زدایی این بخش از صنعت پتروشیمی در کشور دارد.

وی ادامه داد: تکمیل زنجیره ارزش با جلوگیری از خام‌فروشی محصولات پتروشیمی از طریق توسعه صنعت پایین‌دستی، از اهم برنامه‌های دولت سیزدهم است.

معاون وزیر نفت، مهم‌ترین بخش از راهبردهای دولت در صنعت پتروشیمی را تکمیل و توسعه زنجیره ارزش و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، ساخت داخل و بومی‌سازی کاتالیست‌ها عنوان کرد و افزود: سیاست اجرایی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حوزه تولید، حداکثر استفاده از ظرفیت نصب‌شده با بهره‌گیری از دانش و ساخت داخل است.

شاهمیرزایی یکی از خاستگاه‌های توسعه زنجیره ارزش در حوزه صنایع پایین‌دستی را نمایشگاه ایران‌پلاست خواند و اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست در طول ۱۶ دوره قبل، بستر توسعه صنعت پایین‌دست پتروشیمی بوده است؛ رویدادی که بدون تردید جایگاه ممتازی در صنعت پتروشیمی منطقه داشته و نگاه بازار منطقه و جهان به صنعت پتروشیمی ایران را متحول کرده است.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست با رویکرد توسعه تکمیل زنجیره ارزش، حمایت از تولید ملی و رونق ساخت داخل از ۲۶ تا ۲۹ شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود./مهر

modir

Recent Posts

آینده صنعت نفت ایران چگونه خواهد بود؟

کمبود سرمایه‌گذاری آینده صنعت نفت ایران را با چالش مواجه کرده و عمدتاً به دلیل…

9 ساعت ago

تأثیر فقر در ایران چه بوده است ؟

تأثیرات بلندمدت فقر در ایران احتمالاً چندوجهی خواهد بود و جنبه‌های مختلفی از جامعه، سیاست…

10 ساعت ago

قیمت کیا کی ۴ چند؟

در حال حاضر کیا کی ۴ در آمریکا جانشین گران‌تر کیا سراتو شده‌است. در ارزیابی‌ها…

11 ساعت ago

افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی

افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی به صورت تدریجی اتفاق افتاده است. به طوری که…

12 ساعت ago

افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت

افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت زیرا منجر میشود انسان راحتتر به اهداف خود…

12 ساعت ago

تجربه رانندگی با تویوتا لوین توربوشارژ

تویوتا لوین توربوشارژ تلفیقی از کیفیت ژاپنی و ارزانی چینی‌هاست. به همین دلیل خودرویی مناسب…

12 ساعت ago