آخرین اخبار

مقایسه آئودی A3 و Q3 از نظر قیمت و فنی

به گزارش سرمایه فردا، ۳ مدل از به روزترین محصولات برند آئودی از جمله یک کراس اور مدل Q3 و دو سواری مدل های A3 و A4 در بازار ایران وارد شدند. مقایسه آئودی A3 و Q3 حکایت از این دارد که قیمت آنها در بازار جهانی به ترتیب حدود۳۵۶۵۰ دلار و ۳۵۶۹۵ برای مدلهای پایه آن در نظر گرفته شده است. قیمت این دو خودرو در بازار دبی برای واردات در محدوده ۴ میلیارد تومان است. این دو مدل خودرو از نظر قیمتی تفاوت چندانی ندارند.
قیمت آئودی A3 برای مدل سواری قیمتی ۳۶۴۵۰ دلاری در نظر گرفته شد. و قیمت آئودی A3 برای مدل ال استریت ۳۷۴۵۰ دلار اعلام شده است.

مقایسه آئودی A3 و Q3 از نظر فنی

مقایسه آئودی A3 و Q3 از نظر فنی از این قرار است که خودروی آئودی A3 سدان مجهز به موتور ۱۴۰۰ سی سی توربو شارژ با ۱۴۷ اسب بخار قدرت است. ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور و شتاب ۹ ثانیه ای دارد. آئودی Q3 حداکثر قدرت این خودروی محور عقب ۱۴۷ اسب بخار و بیشینه گشتاورش ۲۵۰ نیوتن متر است. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۲۰۰ کیلومتر است که با شتابی ۹.۳ ثانیه میتواند پیمایش کند.
همچنین مقایسه آئودی A3 و آئودی Q3 از نظر ابعاد نشان میدهد که آئودی A3 ۴۵۸۴ طول و ۱۸۱۴ عرض در ارتفاع ۱۴۲۹ میلیمتری دارد و فاصله محور آن ۲۶۸۰ میلیمتر است. آئودی Q3 حدود ۴۴۸۴ طول و ۱۸۴۳ عرض در ارتفاع ۱۵۶۷ میلیمتری دارد و فاصله محور آن ۲۶۸۰ میلیمتر است.
همچنین خودروی آئودی A4 مجهز به موتور ۲۰۰۰ سی سی توربو شارژ با ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور است. شتاب این مدل ۷٫۳ ثانیه است و ابعاد آئودی A4 حدود ۴۷۶۲ در ۱۸۴۷ در ۱۴۳۱ میلی متر و فاصله محور آن ۲۸۲۰ میلی متر است.

این دو خودرو دارای نمایشگر لمسی ۱۰ اینچ با پنل دیجیتال ۱۲ اینچ هستند ولی در طراحی کابین باهم متفاوت هستند. دسته دنده‌ی Q3 بلند و مشابه مدل‌های قدیمی است اما در A3 دنده دکمه‌ای و به صورت الکترونیک عمل می‌کند.
هر دو خودروی آئودی A3 و آئودی Q3، سیستم صوتی ۸ بلندگو با برند بنگ اند اولافسن استفاده کرده‌اند. همچنین کروز کنترل هوشمند با قابلیت کاهش و افزایش سرعت، سانروف، دوربین ۳۶۰ درجه، گرم‌کن صندلی، ترمز خودکار و هشدار خروج از خط برای Q3 و A3 وارداتی دارند.

modir

Recent Posts

اعتراضات جامعه به اتباع باید جدی گرفته شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره اعتراضات جامعه به اتباع گفت: افزایش آمار مشکلات اجتماعی در…

5 ساعت ago

نظریه جبرگرای اقتصادی

نظریه پردازان مدعی اند که از نظریه جبرگرای اقتصادی مارکس با اندیشه دیالکتیک پیروی می…

6 ساعت ago

پایان رکود اقتصادی اعلام می شود؟

سیاست های فدرال رزرو در راستای نزدیک شدن به پایان رکود اقتصادی است. رفتار سیاست…

18 ساعت ago

روند معاملات قیمت دلار امروز

روند معاملات قیمت دلار امروز تحت تاثیر تنش های لبنان و اسرائیل از یک سو…

19 ساعت ago

دارایی‌های توکن شده در اقتصاد جهان

دارایی‌های توکن شده در اقتصاد جهان با وجود ریسک های بالا مورد توجه سرمایه گذاران…

19 ساعت ago

هزینه ساخت آپارتمان در تهران چقدر است؟

هزینه ساخت آپارتمان در تهران به طور میانگین به ۱۸ میلیون تومان رسیده است. این…

19 ساعت ago