به گزارش مردم سالاری، پالایشگاه اصفهان به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای پالایشی ایران به صورت سهامداری اداره میشود به همین دلیل هزینه کرد منابع مالی شرکت یا زیرمجموعه های آن باید دقیق و حساب شده باشد. اما در سالهای اخیر شاهد سواستفاده برخی شرکتهای زیرمجموعه این غول پالایشی هستیم.
در سال ۱۴۰۲ قرار داد مناقصه خرید ۵۰ دستگاه کامیون بنز توسط شرکت آذرین یاشیل فروزان به مدیریت مهدی اسمی زاده برای پالایشگاه اصفهان منعقد گردید که با ترک تشریفات قانونی انجام شد. درحالی پول کامیونها به صورت یک جا از پالایشگاه اصفهان در قالب پیش پرداخت دریافت شد که هنوز بخشی از خودروها ها هنوز تحویل نشده است.
از تاریخ عقد قرارداد تا این لحظه فقط ۳۸ دستگاه کامیون دست دوم و مدل پایین تحویل پالایشگاه شده است. در این یک فقره قرارداد شرکت آذرین یاشیل نه تنها ۱۲ دستگاه کامیون را تحویل نداده است بلکه قراردادی جدیدی با پالایشگاه اصفهان منعقد کرده که اینبار ۱۰۰ دستگاه کامیون بنز با مبلغ تقریبی ۱۵ میلیون یورو تامین کند.
برخی از نزدیکان اعضا هیئت مدیره راهبر ترابر انرژی و پتروپالایش اصفهان و بنام شرکت آذرین یاشیل فروزان مبلغی دریافت کردهاند. از طرف دیگر کامیونهای مزبور را بصورت قولنامه ای به عنوان رشوه تحویل گرفته اند. اسناد تک برگ ثبت شده کامیونها در دفترخانه اسناد رسمی اصفهان موجود است.
درواقع شرکت بده بستان و شراکت هیئت مدیره با شرکت آذرین یاشیل فروزان و شخص مهدی اسمی زاده باعث شده بیش از ۱۰ میلیون دلار پول بیت المال در دستان اسمی زاده به گروگان گرفته شده و گویا چنین به نظر میرسد.
حال آقایان مدیران هیئت مدیره شرکت راهبر ترابر انرژی و پتروشیمی اصفهان باید درباره سند کامیون های بنز ۱۲ میلیارد تومانی شفاف سازی کنند.
آیا عملکرد بورس بعد از جنگ نشان دهنده آغاز یک رکود فرسایشی است یا مقدمهای…
تازهترین گزارش مرکز آمار ایران از وضعیت تورم در کشور حاکی از عدم واکنش اقتصاد…
پاسخ موشکی ایران به رژیم صهونیستی چگونه طرح های اقتصادی غرب را به چالش کشید…
پیشبینی وضعیت معاملات بورس بعد از جنگ دوازده روزه در قالب سناریوهای مختلف امکانپذیر است…
با بازگشت احتمالی سیاستهای تهاجمی ترامپ و چشمانداز رکود تورمی، بازار کالاها وارد فاز جدیدی…
سیاست های اقتصادی بر مبنای تجربه جنگ ۱۲ روزه باید تدوین شوند. اکنون زمان آن…