آخرین اخبار

پیش‌بینی قیمت طلا و دلار با ترامپ

به عقیده تحلیلگران شانس ترامپ برای پیروزی در انتخابات آمریکا به‌شدت افزایش پیدا کرده و همین موضوع باعث شد بازارها واکنش مختلفی به این موضوع داشته باشند.

بازار رمزارزها بزرگ‌ترین برنده این گمانه‌زنی‌ها بوده و استقبال خوبی از آن شد، درحالی که دلار و طلا بیشتر از فدرال رزرو تاثیر گرفتند.

پس از مجروح شدن ترامپ از ناحیه گوش در جریان یک سوءقصد، قیمت بیت‌کوین بیش از ۱۰ درصد افزایش یافت و به ۶۳هزار و ۵۹۵ دلار رسید که بالاترین سطح آن در دو هفته گذشته است.

ترامپ در کمپین خود پرداخت‌ به واسطه رمزارزها را به رسمیت شناخته که این نخستین بار است که یک حزب سیاسی بزرگ ایالات‌متحده این موضوع را پذیرفته و همین موضوع هم امیدها برای خروج از سرکوب نظارتی فدرال رزرو در این صنعت را افزایش داده است.

برخی از تحلیلگران بر این عقیده‌اند که برخی سیاست‌های ترامپ مانند کاهش مالیات‌ها یا درگیری تجاری احتمالی با چین به افزایش تورم منجر خواهد شد و تورم رفتاری مشابه پیروزی او‌ در سال ۲۰۱۶ از خود نشان خواهد داد.

ازاین رو فدرال رزرو ناچار خواهد بود که با افزایش نرخ بهره با تورم مقابله کند. در نتیجه این موضوع هم اندکی فشار خرید در بازار اسناد خزانه ایالات‌متحده به وجود آمد که نتیجه آن افزایش تقریبی بازدهی این اوراق بود.

قیمت طلا و دلار متاثر از کاهش نرخ بهره

رکوردزنی مکرر قیمت طلا. قیمت نقد #طلا امروز با ۴۰ دلار رشد در سطح ۲۴۶۰ دلار قرار گرفته و قیمت آتی آن در محدوده ۲۴۷۰ دلار در نوسان است.عوامل مختلف بر بازار تاثیر دارند و یک عامل، نگرانی درباره تبعات ورود مجدد ترامپ به کاخ سفید است.

پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می تواند تاثیر مثبت و منفی بر بازار طلا بگذارد. از یک سو پیروزی او به معنای کاهش مالیات ها و رونق اقتصاد است و این عامل سرعت کاهش نرخ های بهره را کم می کند که به زیان بازار طلاست. از سوی دیگر، کاهش مالیات ها وضعیت بخش مالی را منفی می کند و سبب جذابیت طلا به عنوان حوزه امن سرمایه گذاری در دوران های بی ثباتی و بحران می شود.

سرمایه گذاران همچنان شاهد نوسان های بزرگ در بازار طلا و ثبت رکوردهای جدید خواهند بود.

دلیل اول ترور نافرجام ترامپ و بالا رفتن شانس پیروزی نماینده جمهوری‌خواهان در انتخابات آمریکاست. بازار نسبت به این اسم به خاطر مواضعی که قبلا در دوره ریاست جمهوری خود داشته، حساس است. دلیل دوم اشباع فروش بازار بود. دلیل سوم عدم همراهی طلا و سکه با روند دلار در روز شنبه بود.

دلیل چهارم برگشت قیمت بازار، تمام شدن مهلت ثبت‌نام برای خودروهای وارداتی بود. بعد از پایان مهلت ثبت‌نام، از میزان فروش کم شد و به واسطه همین قیمت برگشت خورد.

دلیل پنجم، افزایش قیمت‌ طلا و دلار هرات در معاملات پشت خطی بود که احتمال افزایش قیمت را در معاملات یکشنبه بالا می‌‌برد.

رکود چین سیگنال به قیمت طلا و دلار

داده‌های آماری نشان می‌دهند که نرخ رشد اقتصادی چین در سه ماهه دوم سال جاری میلادی ۴.۷ درصد بوده که پایین‌تر از میزان پیش‌بینی‌ها است.

بر اساس داده‌های آماری ارائه شده توسط دولت چین، نرخ رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه نخست سال جاری میلادی ۵.۳ درصد بوده است.

اداره ملی آمار چین روز دوشنبه ۱۵ ژوئیه اعلام کرد که رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۲۴، همچون کاهش شدید نرخ رشد اقتصادی کشور در طول همه‌گیری کرونا، به سختی محقق شده است.

این اداره در بیانیه‌ای با اشاره به مواردی مانند «ضعیف بودن سرعت رشد اقتصادی جهان در سال جاری میلادی»، «تورم بالا» و «اختلالات در تجارت بین‌الملل»، اعلام کرد: «تقاضای داخلی چین ناکافی است، شرکت‌ها تحت فشار عملیاتی زیادی قرار دارند و در بخش‌های کلیدی اقتصاد، خطرات و چالش‌های پنهان زیادی وجود دارد.»

بلندپروازی‌های اقتصادی و منجلاب بازار املاک چین؛ نخست‌وزیر خواهان رشد پنج درصدی است.

چرا عربستان سعودی فروش نفت به چین را افزایش می‌دهد؟ همان خریداری که نفت ایران را «ارزان» می‌خرد.

در حال حاضر کاهش هزینه‌های دولت، تقاضای پایین برای مصرف، سرمایه‌گذاری و بیکاری، رشد دومین اقتصاد بزرگ جهان را با مشکل مواجه کرده است.

بر اساس گزارش اداره آمار چین، اقتصاد این کشور در نیمه نخست سال جاری میلادی با نرخ ۵ درصد رشد کرده که مطابق با هدف تعیین‌شده توسط پکن برای دستیابی به همین رشد در کل سال است.

با احتساب این سه ماهه که روشی رایج برای گزارش رشد اقتصادی در بسیاری از کشورها است، رشد اقتصاد چین ۰.۷ درصد بیشتر بوده است.

این آمار همزمان با نشست چهار روزه رهبران حزب کمونیست چین منتشر شده است که هر ۱۰ سال یک بار برگزار می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود در این نشست که شی جین‌‎پینگ، رئیس‌جمهوری چین و دیگر رهبران ارشد این کشور حضور دارند سیاست‌های اقتصادی جدیدی تدوین شود که بر جلوگیری از کند شدن رشد اقتصادی این کشور تمرکز داشته باشد

قیمت طلا و دلار با ترامپ افزایش می‌یابد. هرچند در روزهای اخیر قیمت بیت‌کوین با ترور ترامپ افزایش یافت. با این حال سرمایه‌گذاران به ترامپ اعتمادی ندارند./دنیای اقتصاد

modir

Recent Posts

آینده صنعت نفت ایران چگونه خواهد بود؟

کمبود سرمایه‌گذاری آینده صنعت نفت ایران را با چالش مواجه کرده و عمدتاً به دلیل…

10 ساعت ago

تأثیر فقر در ایران چه بوده است ؟

تأثیرات بلندمدت فقر در ایران احتمالاً چندوجهی خواهد بود و جنبه‌های مختلفی از جامعه، سیاست…

11 ساعت ago

قیمت کیا کی ۴ چند؟

در حال حاضر کیا کی ۴ در آمریکا جانشین گران‌تر کیا سراتو شده‌است. در ارزیابی‌ها…

12 ساعت ago

افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی

افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی به صورت تدریجی اتفاق افتاده است. به طوری که…

13 ساعت ago

افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت

افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت زیرا منجر میشود انسان راحتتر به اهداف خود…

13 ساعت ago

تجربه رانندگی با تویوتا لوین توربوشارژ

تویوتا لوین توربوشارژ تلفیقی از کیفیت ژاپنی و ارزانی چینی‌هاست. به همین دلیل خودرویی مناسب…

13 ساعت ago