آخرین اخبار

قیمت دلار در فردوسی

به گزارش سرمایه فردا، برخی دیگر معتقدند که افزایش ریسک‌های سیاسی مداخله ارزی نهاد مرکزی را بازسازی کرده است. به همین دلیل مانع از افزایش نوسانات نرخ‌ها شده است. با این وجود، برخی معتقدند که در صورت ورود یک خبر جدید، قیمت دلار در فردوسی صعوی خواهد شد. بر اساس شواهد موجود، در روز یکشنبه حجم معاملات در بازار فردوسی کاهش یافته و قیمت‌ها در حال تجربه نوسانات کاهشی بودند.
بر اساس گفته‌های معامله‌گران، یکی از علل کاهش نرخ دلاردر ماه گذشته افت تنش ها بود، نوسانات نرخ درهم امارات بی تاثیرنبود. به گفته آن‌ها، از درهم به عنوان لیدر بازار عمل کرده و سیگنال کاهش را به بازیگران دلار ارسال کرد. در این راستا، نرخ درهم امروز به حدود ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان کاهش یافت. اما در بازار طلا و سکه، وضعیت به شکل دیگری رقم خورده است.طلای جهانی که در روزهای اخیر به بالاترین سطح تاریخی خود رسید. کنترل بازار طلا و سکه در ایران را به عهده گرفته است.
قیمت دلار در فردوسی در یک ماه اخیر نوسان چندانی نداشته است. در عمده روز‌های سپری شده در یک کریدور مشخص به نوسان پرداخته است. علاوه بر آن مشاهده می شود که تمایلات کاهشی در بازار وجود دارد.
براساس اعلام مراجع رسمی تورم نقطه به نقطه کشور تا انتهای مردادماه سال جاری برابر با ۳۱٫۶ درصد بوده است. این درحالی است که نرخ رشد دلار در مدت مشابه کمتر از ۲۰ درصد محاسبه می‌شود.
در نتیجه این مقایسه برخی از کارشناسان معتقدند که تمایلات کاهشی در نرخ ارز توجیه اقتصادی ندارد. پس بطور کلی منشا این تمایلات چیست؟

دلایل افزایش قیمت دلار در فردوسی

کارشناسان ۲ عامل بازارسازی بانک مرکزی و وجود ریسک در فضای اقتصاد کشور را عامل تمایلات افزایش قیمت دلار در فردوسی می‌دانند. حال باید دید روند کاهشی شاخص‌ارزی تا چه زمان ادامه خواهد یافت.
در این زمینه، بر اساس ادعای معامله‌گران، قیمت دلار در فردوسی با ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان شروع به کار کرد و در عصر به ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان افزایش یافت. فعالان بازار معتقدند که اگر دلار در این سطح حمایتی تثبیت نشود، احتمال افزایش قیمت تا نیمه ۶۰ هزار تومان وجود دارد. در کنار دلار، درهم نیز کم جان شده و با نوسان افزایشی رقم ۱۶ هزارو ۴۰۰ تومان را ثبت کرده است.این در حالی است که روزهای قبل درهم تا پله چهارم کانال مذکور بالا رفته بود. بررسی بازار ارز تهران در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که چنین اخباری می‌تواند تاثیر چشمگیری بر شروع روند‌های افزایشی ایفا کند. اما روند بازار در روز گذشته به گونه دیگری بود.

نوسانات نرخ ارز ادامه دارد؟

برخی از تحلیلگران ارزی معتقدند که در ماه‌های گذشته سیگنال‌های جدی‌تری در این زمینه منتشر شده که بازار از آن‌ها عبور کرده است. باتوجه به این رویکرد می‌توان گفت که بازار تهران از این پس تنها به اخباری واکنش نشان می‌دهد که بطور مستقیم مربوط به مناقشات نیروهای رسمی کشور باشد.در این میان برخی از فعالان بازار نیز وجود دارند که ناهماهنگی بازار و اخبار را ناشی از تلاش نهاد بازارساز می‌دانند. به عقیده این افراد بانک‌مرکزی با هدف جلوگیری از نوسانات نرخ ارز درحال تقویت طرف عرضه در معاملات غیررسمی است.
در همین راستا طبق آنچه که معامله گران مدعی بودند قیمت دلار در فردوسی با اندکی رشد به ۵۹ هزارو ۸۰۰ تومان رسید. گفته می شد که یکی از دلایل اینکه دلار مرز حساس یاد شده را حفظ کرده ناشی از رشد محدود درهم بوده است.
درهم امارات ظهر امروز برای مدت کوتاهی پایین ۱۶ هزارو ۳۰۰ تومان معامله شد اما در نهایت فاز صعود کوک کرد و به ۱۶ هزار و ۳۳۶ تومان رسید.
در این شرایط فنی های بازار می گویند که قیمت ها به در مرز حساسی قرار دارند و احتمالا با تغییر فصل تقاضای جدید وارد بازار خواهد شد.در کنار بازار ارز، فعالان بازار طلا در انتظار روز چهارشنبه و نشست فدرال رزرو برای تعیین نرخ بهره هستند.این نشست می تواند جهت بعدی قیمت طلا برای را صعود یا ریزش را مشخص کند.

modir

Recent Posts

پرداخت تسهیلات ازدواج زیر ذربین

نه تنها در تسهیلات بخش صنعت کم کاری شده حتی در پرداخت تسهیلات ازدواج نیز…

5 ساعت ago

پیش بینی اقتصاد جهانی در ۲۰۲۵

پیش بینی اقتصاد جهانی در ۲۰۲۵ به وضعیت اقتصاد چین و آمریکا گره خورده است.…

6 ساعت ago

سرمایه گذاری بدون ریسک در بورس

سرمایه گذاری بدون ریسک در بورس از نگاه سرمایه گذاران در مقطع کنونی خرید سهام…

7 ساعت ago

قیمت خودروی داخلی

سیگنال های شورای رقابت و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان افزایش قیمت خودروی داخلی…

7 ساعت ago

قیمت آپارتمان در تهران

قیمت آپارتمان در تهران سلیقه ای قیمت گذاری می شود. و افراد خوش شانس می…

7 ساعت ago

پیش بینی بازار بیت‌کوین

بازار بیت‌کوین در ماه های اخیر در روند نزولی بود، اما با تغییر نرخ بهره…

7 ساعت ago