بعد از فریز ۱۴ ماهه قیمت خودرو در شرکت های خودروساز ، حالا اخباری مبنی بر تعیین قیمت ها در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان به گوش می رسد، با این شرایط اما وزارت صمت تمایلی به اعلام قیمت های جدید ندارد.
دی ماه سال گذشته شورای رقابت با اصلاح دستورالعمل مصوبه ۵۴۳ تنظیم بازار خودرو ، تعیین و اعلام قیمت خودرو را به وزارت صمت واگذار کرد.
با این حال به گفته برخی از دست اندرکاران صنعت خودرو با وجود تعیین قیمت ها از سوی خودروسازان و ارزیابی و تایید آن توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان ؛تمایلی به اعلام آن از سوی وزارت صمت نیست .
برخی شنیده ها حکایت از آن دارد که دولت سیزدهم با طفره رفتن از اعلام قیمت های جدید خودرو ، تعیین تکلیف قیمت ها را به دولت چهاردهم واگذار کرده است.
اعلام قیمت های جدید به دولت چهاردهم، به معنی تاخیر سه تا چهارماهه اصلاح قیمت بعد از فریز ۱۴ ماهه است.این در شرایطی است که زیان انباشته خودروسازی از مرز ۲۰۰ همت گذشته است.
بر این اساس روز گذشته مدیران عامل دو خودروساز نیز با اظهاراتی در مجامع عمومی عادی سالیانه ، عدم اصلاح قیمت توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان را منجر به رشد زیان خودروسازی خواندند.
در حال حاضر بازار خودرو به دلیل اخبار مربوط به ابلاغ آیین نامه خودروهای کارکرده و همچنین تسریع ورود خودروهای نو، روند کاهشی را در قیمتها در پیش گرفته بنابراین به نظر می رسد دولت سیزدهم تمایلی به افزایش قیمت ها و شوک دوباره به بازار ندارد.
قیمت خودرو بدون سازوکار بالا رفت. مشتریان شرکتهایی مانند مدیران خودرو دست به اعتراض زدهاند. اما نهادهای ناظر فعلا سکوت کردهاند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: یکی از اهداف اصلی پالایشگاهای بیوزیستی، بهبود…
معاون بازرسی کالا و تجهیزات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در جریان بیستونهمین نمایشگاه…
تصمیم دولت درآزادسازی واردات کالاهای مشابه از سوی کارشناسان، نمایندگان مجلس، و فعالان حوزه کار…
مدیران خودرو با ایجاد انحصار در تامین قطعات و تعمیر خودرو هزینه های بالایی را…
پایانه مرزی شلمچه با نزدیکی به قطبهای کشاورزی کشور، ظرفیت بالایی برای صادرات محصولات کشاورزی…
پروژههای استراتژیک فولاد مبارکه در سال های اخیر منجر شده میزان واردات کشور به برخی…