آخرین اخبار

قدرت خرید مواد اولیه تولیدکنندگان نیز کاهشی شده است

به گزارش سرمایه فردا، تورم موجب کاهش خرید مصرف‌کنندگان و همچنین کم شدن قدرت تامین مواد اولیه در تولیدکنندگان شده است. دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت تـولیـد و بسـته‌‌‌بنـدی مواد پروتئینی کشـور با بیان مطلب فوق گفت: با وجود شرایط فعلی نه‌تنها قدرت خرید مردم کم شده، قدرت خرید مواد اولیه تولیدکنندگان نیز کاهشی شده است.

مسعود رسولی افزود: تولیدکنندگان در سنوات گذشته یک سرمایه در گردش داشتند که به اندازه تامین مقداری مواد اولیه و مواد مصرفی بوده که هر سال مقداری سود سنوات گذشته به آن اضافه شده که باز کفاف نیاز تولیدکنندگان را نمی‌‌‌دهد و این باعث شده این قشر در تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش مشکل جدی داشته باشند. این فعال صنعت بسته‌‌‌بندی گوشت و مواد پروتئینی کشور خاطرنشان کرد: ضریب تورم بسیار بیشتر از سود انباشت کارخانه‌ها و ضریب افزایش درآمد خانوار است و در سال‌های اخیر سفره مردم کوچک‌تر شده، تولیدکنندگان هم در سال‌های اخیر به دو دلیل دچار مشکلات عمده شده‌‌‌اند.

رسولی افزود: اولا حجم سفارش و نیاز بازار کم شده و شرکت تولیدی بر اساس سنوات گذشته پرسنل استخدام کرده و برنامه‌‌‌ریزی کرده و ثانیا بودجه تامین مواد اولیه و مواد مصرفی و سرمایه در گردش موردنیاز را نمی‌توانند تهیه کنند و به‌‌‌جای اینکه بانک‌ها بتوانند تسهیلات بیشتری تامین کنند، در سال جدید بانک‌ها هم دچار کمبود نقدینگی هستند و مصوبات تسهیلات موردنیاز صنایع را ندارند. دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت تـولیـد و بسـته‌‌‌بنـدی مواد پروتئینی کشـور تنها راه برون‌‌‌رفت از این بحران را نقد شدن بازار فروش محصولات و باز شدن ال‌سی داخلی سهل‌‌‌الوصول عنوان کرد./دنیای اقتصاد

modir

Recent Posts

آینده صنعت نفت ایران چگونه خواهد بود؟

کمبود سرمایه‌گذاری آینده صنعت نفت ایران را با چالش مواجه کرده و عمدتاً به دلیل…

10 ساعت ago

تأثیر فقر در ایران چه بوده است ؟

تأثیرات بلندمدت فقر در ایران احتمالاً چندوجهی خواهد بود و جنبه‌های مختلفی از جامعه، سیاست…

11 ساعت ago

قیمت کیا کی ۴ چند؟

در حال حاضر کیا کی ۴ در آمریکا جانشین گران‌تر کیا سراتو شده‌است. در ارزیابی‌ها…

12 ساعت ago

افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی

افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی به صورت تدریجی اتفاق افتاده است. به طوری که…

13 ساعت ago

افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت

افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت زیرا منجر میشود انسان راحتتر به اهداف خود…

13 ساعت ago

تجربه رانندگی با تویوتا لوین توربوشارژ

تویوتا لوین توربوشارژ تلفیقی از کیفیت ژاپنی و ارزانی چینی‌هاست. به همین دلیل خودرویی مناسب…

13 ساعت ago