به گزارش سرمایه فردا، عملکرد سایپا در سال های اخیر تحت تاثیر قیمت تولید بالا بسیار ضعیف بوده است. این شرکت برای جبران آن تلاش کرده که زنجیره تولید خود را توسعه دهد و محصولات بالادستی نیز تولید کند. در حالی که سوداوری به این مساله نیست. چراکه هم اکنون شرکت بنز بسیاری از قطعات خود را از شرکت های دیگر و حتی خارجی تامین می کند.
شرکت فولاد کار سیستم اسفراین یکی از شرکت های تحت نظر جواد توسلی مهر مدیرعامل سایپا است که درمرحله قبل از بهره برداری قرار دارد. این شرکت قرار بود عملکرد سایپا در تامین ورق را بهبود ببخشد، اما روی کاغذ ماند.
درواقع این شرکت به منظور تولید ۳۰۰ هزار تن تولیدات فولاد آلیاژی در تاریخ ۱۳ آبان ۹۶ راه اندازی گردیده است. اما بدلیل مشکلات ناشی از تحریمها و عدم امکان نقل و انتقال ارز موفق به انعقاد قرارداد با پیمانکار خارجی و تامین مالی جهت شروع عملیات طرح نشده است. درنهایت سایپا سهامدار عمده آن اقدام به جایگزینی طرح توسعه ریختهگری شرکت مالیبل با ظرفیت ۲۰ هزار تن در سال بجای طرح قبلی نموده است. اما این طرح نیز تاکنون مورد تصویب سهامداران قرار نگرفته است.
همچنین اداره آب منطقه ای خراسان شمالی بیش از ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بابت هزینه تخصیص آب از فولاد کار اسفراین درخواست نمود. با توجه به عدم پرداخت این وجه توسط شرکت فوق اداره آب برای دریافت آن اقدام به طرح دعوی در مراجع قضایی شهرستان بجنورد کرده است
شرکت مذکور که در همین ابتدا توانایی پرداخت مبلغ ناچیز ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی را ندارد. کارش به پاسگاه و دادگاه کشیده شده چطور می تواند در ادامه منابع مالی مورد نیاز برای راه اندازی کارخانه خود را تامین نماید. به طور قطع عملکرد سایپا با این اقدامات بهبود نمی یابد و این شرکت یا باید تعطیل کند یا به فکر تحول اساسی در تولید و کیفیت باشد.
این شرکت در واکنش به اطلاعات ارائه شده اعلام کرده است«محصولات شرکت مالیبل جهت فروش به شرکتهای مگاموتور و سازه گستر است. با توجه به این مهم که تعدیل افزایش نرخ محصولات غالباً در نیمه دوم سال و بر اساس نرخ کارشناسی و بررسی های واحد های اقتصادی هر سه شرکت صورت می پذیرد، سنجش وضعیت سود و زیان شرکت در شش ماه اول سال محک مناسبی نبوده است. پس از حصول نتیجه و توافق قیمتی موضوع از طریق انتشار اطلاعیه در سامانه کدال افشا میگردد
همچنین با عنایت به ماده ۱۰۹ قانون تجارت مدت مدیریت مدیران در اساسنامه معین میشود. لیکن این مدت از دو سال تجاوز نخواهد کرد که این موضوع از طریق آخرین روزنامه رسمی کشور قابل بررسی و اثبات است.
عزل و نصب اعضای هئیت مدیره در اختیار مدیریت ارشد گروه سایپا بوده است. آقای احسان خرمی ضمن خاتمه همکاری در شرکت مالیبل به عضویت مجموعه دیگر درآمده و در حال حاضر فاقد هرگونه سمت در شرکت مالیبل است.
واگذاری سهام ایرانخودرو به یکی از داغترین موضوعات در صنعت خودروسازی ایران تبدیل شده است.…
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کمکاری بانکها در پرداخت وامهای ساخت…
به گزارش سرمایه فردا، رئیس کمیسیون شوراهای مجلس خبر داده که انتخابات شورای شهر احتمالا…
خسارات ناترازی برق با افزایش هزینهها و اختلال در فرآیند تولید، وزارت صنعت، معدن و…
بازدهی بالایی که از سال ۹۹ تاکنون داشته است، ممکن است نتیجهی کوتاهمدت باشد و…
تحلیل نمادهای دارویی نشان می دهد که افزایش قیمت دارو ممکن است به رشد درامد…