این سوال در شرایطی مطرح است که ظاهرا توافقاتی مبنی بر تعیین قیمت خودروهای وارداتی توسط وارد کنندگان صورت گرفته است.
تعیین قیمت خودروهای وارداتی سال گذشته به شورای رقابت سپرده شد .حال آنکه این شورا در جلسه شماره ۶۱۴ آبان ماه خود ، این وظیفه را به سازمان حمایت محول کرد .
با تمام این احوال از سال گذشته تاکنون قیمت وارداتی ها همچون محصولات داخلی ، فریز مانده است.
بر این اساس بسیاری از وارد کنندگان با توجه به شکل گیری بازار سوم محصولات خارجی که سود سرشاری را نصیب دلالان می کند ، درخواست خودرا مبنی بر آزادسازی قیمت ها همراه با تسریع روند واردات ارایه داده اند.
این در شرایطی که اوایل دهه ۹۰ انتقادات زیادی به عملکرد وارد کنندگان در تعیین قیمت خارجی ها وارد بود.
با این حال در آیین نامه اولیه واردات خودرو که اوایل سال گذشته منتشر شد ، پیش بینی شده بودکه خودروها وارداتی در بورس کالا کشف قیمت شوند که در نهایت با برخی از مخالفت ها قیمت گذاری به شورای رقابت و سپس سازمان حمایت سپرده شد.
حالا در صورت عقب نشیینی شورای رقابت و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از قیمتگذاری وارداتی ها دو سناریو می شود
در سناریو اول طبق آیین نامه اولیه واردات ، کشف قیمت در بورس کالا انجام شود و در سناریو دوم تعیین قیمت ها به وارد کنندگان سپرده شود.
با توجه به فروش حواله خرید خودروهای وارداتی تا ۵۰۰ میلیون تومان و همچنین عدم تغیبر قیمت خودرو خارجی در بازار آزاد، سیاست های جدیدی برای فروش خودروهای وارداتی در راه است./دنیای اقتصاد
محدودیتها در دسترسی فناوری ایران، همکاریهای علمی و فرصتهای شغلی ایجاد کرده و عامل فرار…
تحریمهای اعمالشده بر ایران تأثیرات قابلتوجهی بر استفاده از اعتبارات اسنادی (LCs) در تجارت بینالمللی…
فساد سیستمی در ایران تحت تاثیر نهادهای ضعیف نظارتی، کمبود شفافیت، تأثیر نخبگان قدرتمند و…
ارزش واقعی سهام در حال حاضر باید بر مبنای ارزش دارایی نمادها باشد. به همین…
ابزارهایی بسیار پیچیدهتر مانند موبایلهای هوشمند استفاده میکنیم که توسط خرابکاران، میتواند نتایجی بسیار مخربتر…
تکلیف یک میلیون دلار از صندوق بازنشستگی بانک ها مشخص نیست و در بودجه سالانه…