این سوال در شرایطی مطرح است که ظاهرا توافقاتی مبنی بر تعیین قیمت خودروهای وارداتی توسط وارد کنندگان صورت گرفته است.
تعیین قیمت خودروهای وارداتی سال گذشته به شورای رقابت سپرده شد .حال آنکه این شورا در جلسه شماره ۶۱۴ آبان ماه خود ، این وظیفه را به سازمان حمایت محول کرد .
با تمام این احوال از سال گذشته تاکنون قیمت وارداتی ها همچون محصولات داخلی ، فریز مانده است.
بر این اساس بسیاری از وارد کنندگان با توجه به شکل گیری بازار سوم محصولات خارجی که سود سرشاری را نصیب دلالان می کند ، درخواست خودرا مبنی بر آزادسازی قیمت ها همراه با تسریع روند واردات ارایه داده اند.
این در شرایطی که اوایل دهه ۹۰ انتقادات زیادی به عملکرد وارد کنندگان در تعیین قیمت خارجی ها وارد بود.
با این حال در آیین نامه اولیه واردات خودرو که اوایل سال گذشته منتشر شد ، پیش بینی شده بودکه خودروها وارداتی در بورس کالا کشف قیمت شوند که در نهایت با برخی از مخالفت ها قیمت گذاری به شورای رقابت و سپس سازمان حمایت سپرده شد.
حالا در صورت عقب نشیینی شورای رقابت و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از قیمتگذاری وارداتی ها دو سناریو می شود
در سناریو اول طبق آیین نامه اولیه واردات ، کشف قیمت در بورس کالا انجام شود و در سناریو دوم تعیین قیمت ها به وارد کنندگان سپرده شود.
با توجه به فروش حواله خرید خودروهای وارداتی تا ۵۰۰ میلیون تومان و همچنین عدم تغیبر قیمت خودرو خارجی در بازار آزاد، سیاست های جدیدی برای فروش خودروهای وارداتی در راه است./دنیای اقتصاد
نقش استارتاپ های بخش کشاورزی در تنظیم بازار و جلوگیری از تولید محصولات غیربهداشتی و…
مدیریت سیستمی کاربرد فراوانی پیدا کرده که تنها مربوط به شغل نیست. بلکه در برنامههای…
تبعات فیلترینگ فضای مجازی تنها منجر به خسارت دو میلیارد دلاری به کسبوکارهای ایرانی نشده،…
در این روند سهام کوچک یا بزرگ بخریم؟ این مهمترین سوال سرمایه گذاران است. در…
در کمیسیون تلفیق هیچ پیشنهادی برای افزایش قیمت حاملهای انرژی ارائه نشده، اما دولت طبق…
بازار لوازم خانگی در ۱۴۰۳ کاملا با رکود همراه بود. تولیدکننده ارز نداشت و مصرف…