Categories: آخرین اخبار

سه مزیت پلتفرمی شدن خدمات بانک صادرات

به گزارش سرمایه فردا، صنعت بانکداری در ایران در حال پوست اندازی است و بانک صادرات به دنبال طرح های جدیدی است و سه مزیت پلتفرمی شدن خدمات بانک صادرات را می توان ارتقای کیفیت خدمات تسهیل فرآیندها و کاهش هزینه تمام شده در راستای منافع سهامداران دانست.
به گزارش نبض اقتصاد، قرار است بانک صادرات ایران به زودی از پلتفرم دیجیتال خود  رونمایی شود تا به عنوان یکی از جامع‌ترین پلتفرم‌های بازار پولی و مالی کشور، خدمات بانکی را تسهیل کند و ضمن کاهش هزینه های تمام شده برای خدمات بانکی، منافع بیشتری برای مشتریان و  سهامداران به ارمغان بیاورد.
چراکه  هم‌اکنون بیش از ۹۷ درصد از خدمات و تراکنش‌های مالی و غیرمالی از طریق همراه بانک صادرات قابل دریافت است و تنها ۳ درصد مشتریان  این بانک برای دریافت خدمات مراجعه حضوری دارند.
از آنجایی که خدمات پلتفرمی بانک صادرات ایران نشان دهنده بلوغ فناوری اطلاعات این بانک در مسیر خلق یک اکوسیستم مشتری‌محور  است به نوعی گامی در جهت ارتقای سطح بانکداری نوین در سطح استاندارد های بین المللی محسوب می شود.

خدمات پلتفرمی بانک بر مبنای تعامل و رفع نیاز
خدمات پلتفرمی بانک بر مبنای تعامل و رفع نیازهای هر چه بیشتر در زندگی مشتریان است، به همین دلیل  در زنجیره تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصادی، موثر است .
  شورای عالی تحول بانک صادرات برنامه‌های مختلفی تعیین و برای تحقق آن  پایش مجموعه اقدامات، میزان دستیابی به اهداف تحول دیجیتال را مورد راستی‌آزمایی قرار می دهد تا حداکثر رضایت مشتریان و ذینفعان تامین شود، چراکه هم اکنون بیش از پنج میلیون نفر از همراه بانک و بیش از یک میلیون نفر از اینترنت بانک صادرات  و همچنین  بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار کاربر از نرم‌افزار صاپ استفاده می کنند و با توجه روند صعودی مشتریان باید زیرساخت ها تقویت شوند و این هدف با رونمایی از پلتفرم محقق می شود.
از سال ها پیش در بانکداری دیجیتال، بحث امنیت خاطر مشتریان مورد توجه بوده و با حرکت در جهت ارائه خدمات پلتفرمی ضمن ارائه خدمات باکیفیت بالاتر و ارزش‌افزوده بیشتر، ساده‌سازی دسترسی، اتوماسیون فرآیند پذیرش، استقرار بانکداری باز، ایجاد و توسعه رایانش ابری، طرح جامع امنیت اطلاعات و احراز هویت دیجیتال تسهیل می شوند.
در حال حاضر بانک صادرات در ارائه خدمات آنلاین دستاوردهای خوبی داشته به طوری که در سامانه پیشخوان مجازی خدمات الکترونیکی «شمس» خدماتی همچون «درخواست اینترنتی تسهیلات»، «افتتاح حساب»، «درخواست صدور دسته‌چک»، «رفع سوء‌اثر از چک برگشتی»، «فعال‌سازی خدمات بانکداری الکترونیکی (ازجمله درخواست صدورکارت)» و «دریافت صورت‌حساب اینترنتی» انجام می شود و این موضوع نشان می دهد که بانک صادرات ایران به استانداردهای بین المللی در ارائه خدمات بانکی دست پیدا کرده است.

modir

Recent Posts

آغاز تحول در فولاد سنگان با هوش مصنوعی

روابط عمومی فولاد سنگان به دنبال مطرح کردن روایت خاص خود است. از این رو…

5 ساعت ago

عملکرد سایپا از تولید فولاد تا خودرو

عملکرد سایپا در تولید خودرو ضعیف استچون توان رقابت با خودروهای خارجی در کشورهای همسایه…

6 ساعت ago

ابهام در انتصاب تامین اجتماعی

سازمان بازرسی کل کشور ابهاماتی در انتصاب مهرداد قریب کلخوران به عنوان عضو جدید هیئت…

7 ساعت ago

تغییر قیمت برق در سال جاری

دولت قیمت برق را در آذر ۱۴۰۳ رشدی ۶۰ درصدی افزایش داد تا میزان درآمد…

7 ساعت ago

مطالبات شرکت شیرین دارو به نتیجه رسید؟

گفته می شود که مطالبات شرکت شیرین دارو بعد از پیگیری قضایی از شرکت لیکوگامز…

8 ساعت ago

فناوری‌های دیجیتال در صنعت بانکداری

فناوری‌های دیجیتال از نقاط قوت نظام بانکی است. در حال حاضر بانک مرکزی ایران از…

8 ساعت ago