آخرین اخبار

فشار بر روی مالکیت سه جزیره ایرانی

به گزارش سرمایه فردا، به تازگی اتحادیه اروپا نیز به اتحادیه اعراب پیوسته و قصد دارند ایران را تحت فشار قرار دهند تا بحث در مورد سه جزیره همیشه ایرانی بوموسی و تنب‌های بزرگ و کوچک، را دوباره به خبر روز تبدیل کنند. اما این سه جزیره ایرانی در خلیجی هستند که همیشه فارس بوده و هست، شاید به سه‌گانه دیگری هم مربوط باشند که از دست داده‌ایم.

اول ؛ از دست رفتن موقعیت ژئوپلیتیک و ژئواکونومیک ایران که با تمام اینکه قرنها دروازه مهمی در جهان بوده و تجارت و قدرت را در مرکز دنیا مدیریت می‌کرده، به اینجا رسیده که مهم‌ترین بندر و فرودگاه کشور، به غیر مهم‌ترین مراکز جهانی پیوسته است !

دوم ؛ از دست رفتن بازار نفت برای ایران، که با داشتن سومین ذخایر و زیرساخت‌های مهم نفتی، جزو ده کشور اول صادرکننده نفت هم نیستیم و بازار را به آنانی داده‌ایم که خاک ما را می‌خواهند

سوم ؛ از دست رفتن بازار گاز برای ایران که با داشتن دومین و به تعبیری اولین ذخایر گاز دنیا، نیازمند واردات گاز هم هستیم و به جابجایی گاز و نه صادرات آن، دلخوشیم.

اسناد تاریخی سه جزیره ایرانی

باری، جزایر سه‌گانه‌، ایرانی هستند و خواهند بود. ولی سه‌گانه و چندگانه‌ های دیگری هم داریم که از دست می‌دهیم. فرصت‌هایی که می‌بینیم که می‌سوزند و فقط هزینه‌های آنها هستند که توسط ایران، پرداخت می‌شوند.

در چند سال اخیر امارات متحد عربی در هر نشست و دیدار دو جانبه و چند جانبه دست به دامن شرق و غرب شده است تا بتواند علیه حاکمیت ایران بر سه جزیره ایرانی بیانیه صادر کند. اما تاکنون راه به جایی نبرده است. حالا در موقعیت کنونی که تنش ها دامن خاورمیانه را گرفته بار دیگر این مساله را تازه گرده است. به نظر می رسد آنها به دنبال استفاده از این فرصت برای فشاربر ایران هستند.

modir

Recent Posts

وعده های وزیر اقتصاد برای اصلاحات

وزیر اقتصاد درحالی راه چاره مشکلات اقتصادی را در رفع تحریم و گره سیاسی دانسته…

5 ساعت ago

برنامه های اقتصادی عربستان

بن سلمان یک رشته اصلاحات اجتماعی و برنامه های اقتصادی را با هدف آزادی‌ برای…

6 ساعت ago

۱۰ ابزار نوین تامین مالی پروژه های استارت آپی

در حال حاضر تامین مالی پروژه به یکی از بزرگترین دغده های سرمایه گذاران و…

6 ساعت ago

کلید موفقیت یا ناکامی کشورها

کلید موفقیت کشورها در اقتصاد توزیع عادلانه حقوق و فرصت‌ها و جلوگیری از تمرکز ثروت…

7 ساعت ago

عامل تعیین‌کننده در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

عامل تعیین‌کننده در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سیاست خارجی این دولت در قبال اوکراین و…

7 ساعت ago

حمایت برنده جایزه نوبل از اقتصاد دولتی

حمایت برنده جایزه نوبل از اقتصاد دولتی در این راستاست که دولت نقش یک تنظیم…

7 ساعت ago