آخرین اخبار

ساخت ۸۵ درصد قطعات مکانیکی در داخل شرکت ذوب آهن

مدیر نگهداری و تعمیرات تجهیزات مکانیکی شرکت ذوب آهن اصفهان با درباره ضرورت انجام بومی سازی گفت: برای استمرار تولید موانعی وجود دارد که برای عبور از آنها باید بومی سازی را دنبال کرد، در شرایط کنونی ذوب آهن اصفهان کارگاه های قوی برای ساخت قطعات دارد توانسته ۸۵ درصد قطعات مکانیکی در داخل شرکت ذوب آهن ساخته شده و در خط تولید بکار گرفته شده اند.

رمضانعلی فرهادی با بیان اینکه برخی از این قطعات بر اساس الگو و نقشه تولید ساخته شده اند، افزود: اما بخشی دیگر از این قطعات بر مبنای نوآوری طراحی و ساخته شده اند. در واقع ابتدا کروکی بندی و طرحی می شود و بعد در فرایند ریخته گری و قالبسازی و … محصولات ساخته می شوند.

او با تاکید بر اینکه تمام قطعات مورد نیاز صنعت فولاد توسط شرکت ذوب آهن امکان ساخت دارند، افزود: در حال حاضر یازده هزار نوع تنوع قطع مکانی وجود دارد و ذوب آهن سالانه ۴۲۰ قطعه مکانیکی می سازند و مانع خروج میلیاردها تومان می شود.

او با تاکید بر اینکه ذوب آهن اصفهان از نیروی انسانی متخصص برخوردار است، اطهار کرد: در دو ماه گذشته یکی از کارکنان تراشکاری شرکت ذوب آهن اصفهان توانسته در مسابقات های تک روسیه نایب قهرمان جهان در تراشکاری با ماشین سی ام سی شد.

فرهادی با اشاره به اینکه شرکت ذوب آهن اصفهان با تکیه بر همین نیروی انسانی توانسته در مسیر بومی سازی قطعات حرکت کند، اظهار کرد: ۱۵ درصد از قطعات مورد نیاز ذوب آهن اصفهان که در داخل این شرکت ساخته نمی شود با همکاری شرکت های دانش بنیان در داخل کشور ساخته می شود.

او با تاکید بر اینکه ذوب آهن اصفهان برای قطعات صنعتی که فولادی نیستند هم انجام می شود، اظهار کرد: در حال حاضر ذوب آهن اصفهان با وجود تمرکز بر ساخت قطعات زنجیره فولاد، امکان گرفتن سفارش برای ساخت قطعات برای سایر صنایع هم دارد. همچنین در صورتی که برای قطعات مشابه ساخت ذوب آهن سفارش از خارج کشور وجود داشته باشد حتما می سازیم.

modir

Recent Posts

آینده صنعت نفت ایران چگونه خواهد بود؟

کمبود سرمایه‌گذاری آینده صنعت نفت ایران را با چالش مواجه کرده و عمدتاً به دلیل…

10 ساعت ago

تأثیر فقر در ایران چه بوده است ؟

تأثیرات بلندمدت فقر در ایران احتمالاً چندوجهی خواهد بود و جنبه‌های مختلفی از جامعه، سیاست…

11 ساعت ago

قیمت کیا کی ۴ چند؟

در حال حاضر کیا کی ۴ در آمریکا جانشین گران‌تر کیا سراتو شده‌است. در ارزیابی‌ها…

12 ساعت ago

افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی

افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی به صورت تدریجی اتفاق افتاده است. به طوری که…

13 ساعت ago

افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت

افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت زیرا منجر میشود انسان راحتتر به اهداف خود…

13 ساعت ago

تجربه رانندگی با تویوتا لوین توربوشارژ

تویوتا لوین توربوشارژ تلفیقی از کیفیت ژاپنی و ارزانی چینی‌هاست. به همین دلیل خودرویی مناسب…

13 ساعت ago