بورس

ده نماد پر بازده بورس در بهمن ماه

در ماه‌های گذشته با وجود اینکه رشد نرخ تورم همچنان ادامه داشته است، اما بورس نزولی بوده و تنها تک نمادها رشد کرده اند.

نماد بورسی آ س پ

شرکت آ س پ با ارزش بازار ۲۷۹۵ میلیارد تومانی در بهمن ماه بازدهی ۶۳ درصدی داشته است و در معاملات روزهای اخیرش هم همچنان روند صعودی خود را حفظ کرده است.

نماد بورسی تمحرکه

شرکت ماشین سازی نیرو محرکه با نماد تمحرکه با ارزش بازار ۵۷۶ میلیارد تومانی در بهمن ماه بازدهی ۵۷ درصدی ثبت کرده است. اما در روزهای اخیر به صف فروش کشیده شده زیرا در سه ماهه اخیر قیمت سهام آن بیشتر از ۱۵۰ درصد رشد کرده بود.

نماد بورسی سمایه

بانک سرمایه با نماد سمایه با با ارزش بازار ۲۷۷۶ میلیارد تومانی در بهمن ماه ۴۷ درصد بازدهی داشته است. این نماد به دلیل اینکه طبق گزارش عملکرد ۹ ماهه سال جاری به ازای هر سهم ۱۱۴۰ تومان زیان ساخته بار دیگر سهامدارانش وارد صف فروش شدند.

نماد بورسی زشگزا

شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد با نماد زشگزا با ارزش بازار ۱۵۱۹ میلیارد تومان در بهمن ماه ۴۵ درصد بازدهی مثبت داشته است. حقوقی این نماد در روزهای اخیر سعی کرده با حمایت از معاملات مانع از خروج سهامداران خرد شود.

نماد بورسی فنر

شرکت پارس فنر با نماد فنر که در ۹ ماهه امسال به ازای هر سهم ۶۱ تومان سود ساخته است. این نماد در بهمن ماه بازدهی ۴۴ درصدی داشته، اما در اسفند ماه نتوانست روند مثبت خود را حفظ کند.

نماد بورسی بیوتیک

شرکت آنتی بیوتیک سازی ایران با نماد بیوتیک که در نیمه بهمن ماه عرضه اولیه شده تا پایان ماه بازدهی ۴۰ درصدی ثبت کرد، اما قیمت آن افت کرده است. با توجه به اینکه این نماد تازه وارد بورس شده پیش بینی چگونگی ادامه روند آن بسیار سخت است.

نماد بورسی وثنو

شرکت سرمایه گذاری ساختمان نوین با نماد وثنو با ارزش ۲۱۳۳ میلیارد تومانی در بهمن ماه بازدهی ۳۷ درصدی داشته است. این نماد به دلیل اینکه در ۴ سال گذشته افت بسیار زیادی را تجربه کرده بود هم اکنون در حال جبران است، به طوری که در یک سال گذشته حدود ۳۲۰ درصد بازدهی مثبت ثبت کرده است.

نماد بورسی سصفها

شرکت سیمان اصفهان با نماد سصفها با ارزش بازار ۷۳۳۴ میلیارد تومانی در بهمن ماه ۳۷ درصد بازدهی داشته است. اما این نماد به دلیل اینکه از اردیبهشت ۱۴۰۲ تاکنون حدود ۸۸ درصد افت قیمت داشته بار دیگر به کف قیمتی رسیده است. در واقع رشد بهمن ماه این نماد بعد از برخورد با کف قیمتی سال گذشته رخ داده است.

نماد بورسی کسرام

شرکت کاشی پارس سرام با نماد کسرام با ارزش بازار ۱۵۷۵ میلیارد تومانی در بهمن ماه امسال حدود ۳۷ درصد بازدهی مثبت ثبت کرده است. این نماد هم اکنون با صف خرید همراه شده، زیرا با سقف تاریخی سال ۹۹ فاصله زیادی دارد احتمال ادامه رشد آن وجود دارد.

نماد بورسی وارین

شرکت توسعه اقتصادی آرین با نماد وارین با ارزش بازار ۱۱۲۰ میلیارد تومانی در بهمن ماه ۳۴ درصد بازدهی داشته است. این نماد در اسفند ماه وارد یک روند اصلاح قیمت شده و تغییر روند آن بستگی به حمایت سهامداران عمده دارد.

modir

Recent Posts

آینده صنعت نفت ایران چگونه خواهد بود؟

کمبود سرمایه‌گذاری آینده صنعت نفت ایران را با چالش مواجه کرده و عمدتاً به دلیل…

8 ساعت ago

تأثیر فقر در ایران چه بوده است ؟

تأثیرات بلندمدت فقر در ایران احتمالاً چندوجهی خواهد بود و جنبه‌های مختلفی از جامعه، سیاست…

10 ساعت ago

قیمت کیا کی ۴ چند؟

در حال حاضر کیا کی ۴ در آمریکا جانشین گران‌تر کیا سراتو شده‌است. در ارزیابی‌ها…

10 ساعت ago

افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی

افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی به صورت تدریجی اتفاق افتاده است. به طوری که…

11 ساعت ago

افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت

افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت زیرا منجر میشود انسان راحتتر به اهداف خود…

12 ساعت ago

تجربه رانندگی با تویوتا لوین توربوشارژ

تویوتا لوین توربوشارژ تلفیقی از کیفیت ژاپنی و ارزانی چینی‌هاست. به همین دلیل خودرویی مناسب…

12 ساعت ago