آخرین اخبار

دلیل ناترازی منابع مالی در بانک ها

به گزارش سرمایه فردا، عزیز نژاد عضو هیات مدیره بانک ملی در نشست گفت‌وگوهای راهبردی پیرامون اصلاح ساختار ترازنامه بانک‌ها که در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، در پاسخ به انتقاداتی که موضوع ناترازی بانک‌ها را به استقراض دولت و تسهبلات تکلیفی نسبت می‌دهند، اظهار داشت: فرض کنید ۵۰ درصد منابع بانک‌ها درگیر موضوعاتی مثل استقراض دولت، تسهیلات تکلیفی، مطالبات غیرجاری و… باشد، اما مدیریت ۵۰ درصد مابقی منابع که با مدیران بانک‌هاست. چرا در همین بخش که آن‌ها مدیریت می‌کنند نیز ناترازی ایجاد می‌شود؟

وی افزود: وقتی هیئت‌مدیره بانک‌ها درست چیده نمی‌شود، وضعیت نظام بانکی این‌گونه خواهد بود. مگر می‌شود شما یک‌سری گوسفند فربه بگذارید به عنوان منابع بانک‌ها و بعد گرگ‌های گرسنه را بگذارید و بگویید با آن‌ها کار نداشته باش. این حکایت نظام بانکی ماست. یعنی یک بیت‌المالی را داریم به نااهل می‌سپاریم.

وی ادامه داد: دلیل ناترازی منابع مالی در بانک ها، این است که در آن ۵۰ درصد، در ۹۰ درصد پرونده‌هایی که امضا می‌شود، ۹۰ درصد افراد از آن اطلاع ندارند اما امضاء می‌زنند.
عزیز نژاد تصریح کرد: ای کاش از جلسات هیئت‌عامل بانک‌ها فیلم‌های مخفی پخش شود تا ببینید در این جلسات چه خبر است. اگر می‌خواهید ناترازی بانک‌ها در آن بخش ۵۰ درصدی حل شود، باید افرادی را به هیئت‌مدیره بفرستید که سالم و اهل باشند، سر سفره پدر و مادر خود بزرگ شده باشند و به بیت‌المال حساس باشند.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد از وام ازدواج به اهلش نمی‌رسد، گفت: در بانک ملی که من خودم خبر دارم. حدود ۲۰ درصد وام‌ها توسط کارمندان خرید و فروش می‌شود. این مختص بانک ملی هم نیست. در همه بانک‌ها همین وضع است.

سخنان عزیزنژاد در این نشست با تکبیر برخی حاضران همراه بود./ باشگاه بانکداران

modir

Recent Posts

آینده صنعت نفت ایران چگونه خواهد بود؟

کمبود سرمایه‌گذاری آینده صنعت نفت ایران را با چالش مواجه کرده و عمدتاً به دلیل…

10 ساعت ago

تأثیر فقر در ایران چه بوده است ؟

تأثیرات بلندمدت فقر در ایران احتمالاً چندوجهی خواهد بود و جنبه‌های مختلفی از جامعه، سیاست…

12 ساعت ago

قیمت کیا کی ۴ چند؟

در حال حاضر کیا کی ۴ در آمریکا جانشین گران‌تر کیا سراتو شده‌است. در ارزیابی‌ها…

12 ساعت ago

افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی

افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی به صورت تدریجی اتفاق افتاده است. به طوری که…

13 ساعت ago

افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت

افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت زیرا منجر میشود انسان راحتتر به اهداف خود…

13 ساعت ago

تجربه رانندگی با تویوتا لوین توربوشارژ

تویوتا لوین توربوشارژ تلفیقی از کیفیت ژاپنی و ارزانی چینی‌هاست. به همین دلیل خودرویی مناسب…

13 ساعت ago