آخرین اخبار

دلفین چگونه می تواند قاتل کوسه باشد؟

به گزارش سرمایه فردا، ۲۵ فروردین ماه یا همان ۱۴ آوریل روز جهانی دلفین ها نام گذاری شده است. این پستانداران دریایی یکی از باهوش ترین گونه های جانوری هستند. رفتار دوستانه دلفین ها و انسان توجه دانشمندان را به خود جلب کرده است. در این گزارش به نظریه دانشمندان درباره ارتباط بین انسان و دلفین می پردازیم. دانشمندان اثبات کرده‌اند که دلفین ها برای یکدیگر اسم انتخاب می کنند و آن را به خاطر می سپارند.
به علت نام گذاری و ارتباط دوستانه ای که دلفین ها باهم دارند و چگونگی درک محیط اطرافشان مانند ما انسان ها قادر به ارتباط گیری با دوستانشان هستند.
طبق مقاله ای که اخیرا در نشریه دانش پستاندار دریایی (Marine Mammal Science) منتشر شد، دلفین ها هم قادر هستند در جمع دوستان خود، خودشان را برتر از دیگری ببینند و یا از جمعی که حضور دارند، کناره گیری کنند و ارتباطشان را قطع کنند.

همیشه دلفین ها آرام و مهربان نیستند


اما همیشه دلفین ها آرام و مهربان نیستند، زیرا در زمان درگیری با کوسه احتمال کشته شدن کوسه بیشتراست. 
این مساله به دلیل هوش بالای دلفین هاست که ضرباتی محکم به نقاط  حساس کوسه ها وارد می کنند. دلفین ها به روش شکار کردن کوسه ها آگاهی دارند، ولی باز هم به سطح عمق آب بستگی دارد.
آنها این است که به عنوان شاخص اکولوژیکی سلامت محیط زیست دریایی شناخته می شود. مطالعه روی جمعیت دلفین ها نشانگر موقعیت اکوسیستم آبی و حفاظت از آنها به معنای حفاظت از تمام گونه های آبی است.
بنابراین از سری حقایقی که علاقمندان به دلفین ها باید بدانند این است که بزرگ ترین تهدید دلفین ها آلودگی صوتی است که سلامت روان آنها را به خطر می اندازد.
از عجیب ترین رفتاری که دلفین ها انجام می دهند می توان به خودکشی آنها اشاره کرد. در واقع با آلوده شدن محیط زندگیشان یا تغییر محیط ممکن است خودکشی گروهی انجام دهند و در آخر اینکه مردم در پروژهای حفاظت از حیات وحش مشارکت کنند تا بتوانیم محیطی سالم به دور از الودگی های زیست محیطی برای آنها به وجود بیاوریم.

modir

Recent Posts

پرونده خودرویی آذیکو

به گزارش سرمایه فردا، ‍۶ سال از پرونده خودرویی آذیکو  در دادگاه گذشت ولی حواله…

8 ساعت ago

بررسی بازدهی بازارهای مالی ۱۴۰۳

یکی از راهکارهای مهار تورم، کنترل بازدهی بازارهای مالی تحت تاثیر سیاست بانک‌های مرکزی است.در…

9 ساعت ago

صلح و آزادی را از کودکی باید آموخت!

با اعتقاد بر این اصل که صلح و آزادی آموختنی است. پس آن را باید…

9 ساعت ago

سریع‌ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۴

سریع‌ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۴ بین ۴۰۰ تا ۵۳۶ کیلومتر سرعت دارند. حدود ۹…

10 ساعت ago

قیمت گوشت مهر ۱۴۰۳ چند می شود؟

افزایش ذبح دام به دلیل کاهش تولید و گرانی قیمت ارز منجر شده بازار گوشت…

10 ساعت ago

یارانه هر مهاجر افغانی در ایران چقدر است

یارانه هر مهاجر افغانی در ایران که روی دست کشور می‌گذارد، نشان می‌دهد هرکدام از…

14 ساعت ago