آینده حملونقل الزاما به معنی رهایی حداکثری از سوختهای فسیلی نیست و همچنان برای سالها شاهد مصرف هیدروکربنها در وسایل نقلیه خواهیم بود.
اما شاهد این خواهیم بود که خودروهای احتراق داخلی فعلی، به سمت آیندهای هیبریدی با راندمان بالاتر و دوستدار محیط زیست متمایل میشوند.
شرکتهای بزرگی مانند رنوی فرانسه، جیلی چین و اخیرا آرامکویعربستان، در حال سرمایهگذاری بر روی خودروهای ICE هستند.
در پایان ماه مه، رنو و جیلی از ایجاد شرکت Horse Powertrain، یک سرمایهگذاری مشترک با هدف توسعه فناوری خودروهای ICE خبر دادند.
مدیرعامل رنو اعلام کرد؛ این شرکت قصد دارد در «موتورهای احتراق داخلی با آلایندگی بسیار کم و فناوریهای هیبریدی با کارآیی بالا» پیشتاز باشد.
این نشان از تعهد به کربنزدایی دارد، اما از طریق افزایش راندمان ICE بهجای تکیه صرف بر برقیکردن خودروها.
بسیاری از رانندگان به دلایل گوناگون، همچنان خودروهای ICE را به EVها ترجیح میدهند. یکی از عوامل مهم، مقرون به صرفهبودن است.
یک نکته مهم دیگر، زمان موردنیاز برای سوختگیری یا شارژ است.
خودروهای ICE جایگزین خودروهای برقی میشوند. چون ایستگاه شارژ خودرو برقی هنوز توسعه نیافته است. خودروهای ICE و سازگار با محیط زیست است./دنیای اقتصاد
بازار جهانی طلا در آستانه یک چرخش روانی قرار گرفته است؛ از یکسو نشانههای تنشزدایی…
فیلمهای جنگی چین در سالهای اخیر نهتنها بازتابی از حافظه تاریخی این کشور بودهاند، بلکه…
رسانههای ایران این روزها زیر سلطه موجی از برنامههای گفتوگو محور قرار گرفتهاند؛ تاکشوهایی که…
پرونده سرقتی که هیچ قفل شکسته و پنجره تخریبی نداشت، نشان داد گاهی کلید ورود…
صنعت فولاد در ایران، بهجای آنکه موتور توسعه پایدار باشد، به یکی از بزرگترین بلعندگان…