آینده حملونقل الزاما به معنی رهایی حداکثری از سوختهای فسیلی نیست و همچنان برای سالها شاهد مصرف هیدروکربنها در وسایل نقلیه خواهیم بود.
اما شاهد این خواهیم بود که خودروهای احتراق داخلی فعلی، به سمت آیندهای هیبریدی با راندمان بالاتر و دوستدار محیط زیست متمایل میشوند.
شرکتهای بزرگی مانند رنوی فرانسه، جیلی چین و اخیرا آرامکویعربستان، در حال سرمایهگذاری بر روی خودروهای ICE هستند.
در پایان ماه مه، رنو و جیلی از ایجاد شرکت Horse Powertrain، یک سرمایهگذاری مشترک با هدف توسعه فناوری خودروهای ICE خبر دادند.
مدیرعامل رنو اعلام کرد؛ این شرکت قصد دارد در «موتورهای احتراق داخلی با آلایندگی بسیار کم و فناوریهای هیبریدی با کارآیی بالا» پیشتاز باشد.
این نشان از تعهد به کربنزدایی دارد، اما از طریق افزایش راندمان ICE بهجای تکیه صرف بر برقیکردن خودروها.
بسیاری از رانندگان به دلایل گوناگون، همچنان خودروهای ICE را به EVها ترجیح میدهند. یکی از عوامل مهم، مقرون به صرفهبودن است.
یک نکته مهم دیگر، زمان موردنیاز برای سوختگیری یا شارژ است.
خودروهای ICE جایگزین خودروهای برقی میشوند. چون ایستگاه شارژ خودرو برقی هنوز توسعه نیافته است. خودروهای ICE و سازگار با محیط زیست است./دنیای اقتصاد
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کمکاری بانکها در پرداخت وامهای ساخت…
به گزارش سرمایه فردا، رئیس کمیسیون شوراهای مجلس خبر داده که انتخابات شورای شهر احتمالا…
خسارات ناترازی برق با افزایش هزینهها و اختلال در فرآیند تولید، وزارت صنعت، معدن و…
بازدهی بالایی که از سال ۹۹ تاکنون داشته است، ممکن است نتیجهی کوتاهمدت باشد و…
تحلیل نمادهای دارویی نشان می دهد که افزایش قیمت دارو ممکن است به رشد درامد…
بازار دلار و طلا تحت برای سرمایهگذاری و حفظ ارزش دارایی امن است. اما آیا…