سپهر دادجوی توکلی افزود: اعضای شورای رقابت تصمیم گرفتند تا تغییرات کوچکی در نحوه قیمت گذاری خودرو ایجاد کنند بطوری که تنظیم کننده فنی یعنی وزارت صمت نقش بیشتری در تعیین قیمت داشته باشد.
وی ادامه داد: مسئولیت بازار خودرو هنوز هم بعهده شورای رقابت است چرا که این بازار از انحصار خارج نشده، اما بر اساس فرمول یا دستورالعملی که شورای رقابت به وزارت صمت داده، این وزارتخانه قیمت را محاسبه میکند. در مصوبه جدید عنوان شده که ابلاغ قیمت نیز توسط وزارت صمت انجام شود.
توکلی گفت: در شیوه قیمت گذاری خودرو تغییر دیگری رخ داده که بعد از این، میزان تولید نیز در قیمت گذاری دخیل است یعنی اگر خودروساز بتواند در هر یک از محصولات بیش از برنامه تعیین شده توسط وزارت صمت، محصول تولید کند، میتواند خودروهای مازاد از برنامه تولید را با قیمت جدید عرضه کند تا مشوقی برای افزایش تولید باشد.
سخنگوی شورای رقابت افزود: وزارت صمت برنامه تولید خودروسازان را به شورای رقابت ارائه میکند و هر خودروساز که بیش از برنامه تولید کند، شورا رای به افزایش قیمت میدهد/تسنیم
کمبود سرمایهگذاری آینده صنعت نفت ایران را با چالش مواجه کرده و عمدتاً به دلیل…
تأثیرات بلندمدت فقر در ایران احتمالاً چندوجهی خواهد بود و جنبههای مختلفی از جامعه، سیاست…
در حال حاضر کیا کی ۴ در آمریکا جانشین گرانتر کیا سراتو شدهاست. در ارزیابیها…
افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی به صورت تدریجی اتفاق افتاده است. به طوری که…
افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت زیرا منجر میشود انسان راحتتر به اهداف خود…
تویوتا لوین توربوشارژ تلفیقی از کیفیت ژاپنی و ارزانی چینیهاست. به همین دلیل خودرویی مناسب…