آخرین اخبار

توسعه خدمات آنلاین بانک ملت

به گزارش سرمایه فردا، پیشرفت تکنولوژی، تغییرات زیادی در صنعت بانکداری ایجاد کرده است. بانک ملت با بهره‌مندی از این بخش علاوه بر افزایش در سرعت خدمات آنلاین بانک ملت در کاهش هزینه های نیز موثر بوده است. در واقع از آنجایی که بانکداری دیجیتال مهمترین تحول صنعت بانکداری شده است مدیران بانک ملت نیز در پیاده سازی فناوری های جدید در این صنعت گام برداشته اند.
از جمله تحولات تکنولوژیک دیگر که در صنعت بانک غیرمتمرکز است خدمات بانکی، مالی و مدیریت مالی با تکنولوژی بالاکچین است و حاکمیت مرکزی در حوزه مدیریت مالی را به یک مدیریت شبکه ای گسترده از طریق رایانه تبدیل کرده است. بانک ملت نیز در راستای تکنولوژی و توسعه خدمات آنلاین بانک ملت به این صنعت ورود کرده است.

توسعه خدمات آنلاین بانک ملت در مسیر کاهش شعب

جهان به سوی بانکداری بدون شعبه گام بر می داد در نهایت، ماحصل این تغییرات حرکت بانک های عملیاتی به سوی ارائه خدمات غیرحضوری و کارمزدی با هدف افزایش سهم درآمد به منظور کاهش هزینه است. به همین دلیل بانک ملت نیز همسو با تغییرات جهانی خدماتی مانند پروژه وب سرویس های حوالجات ترکیبی، شبا، صورتحساب، خدمت واریز ویژه با امکان استعلام بر خط، راه اندازی فاز پنجم توسعه کیفی سامانه محب ، پرداخت الکترونیک خسارت بیمه شدگان، ارائه بسته کامل خدمات چک در اپلیکیشن مباشر ملت، راه اندازی سامانه مدیریت وجوه حق نظارت مهندسین، سامانه یکپارچه بازارهای مالی ( سایبام)، حساب های وکالتی بورس انرژی و خودرو، اعطای تسهیلات تکلیفی/تبصره ای با استفاده از امضای دیجیتال ار اجرایی کرده است.
بانکداری اینترنتی یکی از جامع‌ترین کانال‌های ارایه خدمات آنلاین بانک ملت است که بخش عمده‌ای از نیازهای بانکی مشتریان را برطرف می‌سازد. پیش از این برای فعال سازی خدمت بانکداری اینترنتی، مراجعه به یکی از شعب بانک ملت و احراز هویت حضوری الزامی بود.
همچنین پلتفرم عاملیت کیف پول الکترونیک، مگا بانک (بانک پالس)، همراه پالس ملت، سپان (سامانه پرداخت از نزدیک)، سامانه موبایلی سکه را برای تسریخ در ارائه خدمات به مشتریان راه اندازی کرده است. این بانک همچنین پروژه هایی مانند سامانه مباشر، سامانه بانکداری اینترنتی اشخاص حقوقی، وب سرویس حواله های ترکیبی، فاز دوم سایبام (صدور، ابطال و توثیق واحدهای سرمایه گذاری) و سامانه بانکداری اینترنتی اشخاص حقوقی (نماچک،چک الکترونیک (چکاد) را در دست طراحی و راه اندازی برای توسعه خدمات آنلاین بانک ملت دارد.

پیشگیری از سوء استفاده از حساب‌های بانکی

همچنین بانک ملت در راستای تکمیل مجموعه محصولات فناورانه و کاهش مراجعه غیر ضروری مشتریان به شعبه برای نخستین بار در کشور قابلیت‌های بانکداری ویدئویی را فعال کرده اس. بر مبنای این قابلیت برخی خدمات و تراکنش‌های مورد نیاز مشتریان از راه دور و مشابه با مراجعه به شعبه ارائه می شود. از مزیت های این روش حفظ ارتباط و افزایش تعامل دوجانبه با وجود حذف مراجعه حضوری، امکان برقراری ارتباط با مشتری در ساعت‌های غیر اداری، امکان پاسخ به درخواست‌ها و ارائه مشاوره اختصاصی و کسب اطمینان از هویت واقعی مشتری در انجام عملیات بانکی است.
خدمت بانکداری ویدیویی با تکیه بر فناوری ارتباط ویدیویی زنده، بستری امن را برای ارائه انواع خدمات بانکی فراهم می‌سازد. از این پس تمامی مشتریان حقیقی ایرانی غیرمحجور می‌توانند با نصب یا به روزرسانی آخرین نسخه منتشرشده سامانه مگابانک و انتخاب گزینه بانکداری ویدیویی، این خدمت جدید را دریافت کنند.
بر این اساس، این خدمت پرکاربرد که بر اساس نیاز روز مشتریان راه اندازی شده، انتقال وجه (ساتنا، پایا و داخلی) را که از پرکاربردترین خدمات مورد نیاز مشتریان است امکان پذیر ساخته است و در مراحل بعدی با هدف پاسخگویی مطلوب و بهینه به نیاز مشتریان، خدمات قابل ارائه بر این بستر، توسعه خواهد یافت.
بانک ملت با هدف پیشگیری از سوء استفاده از حساب‌های مشتریان و جلوگیری از بروز رخداد امنیتی فیشینگ، استفاده از احراز هویت الکترونیک (eKYC) برای فعال‌سازی قابلیت بیومتریک در ورود بانکی سامانه مگابانک پیاده‌سازی شده است و کاربران می‌توانند با مراجعه به منوی«فعال‌سازی بیومتریک» در بخش تنظیمات سامانه و ورود اطلاعات مربوط به سامانه‌های غیرحضوری (همراه بانک‏/ اینترنت‌بانک) و پس از طی مراحل مربوطه، نسبت به فعال‌سازی این قابلیت اقدام کنند. همچنین با هدف سهولت کاربری در استفاده از سرویس تماس صوتی و تصویری و چت دو نفره، کاربران مگابانک می توانند با انتخاب گزینه«+» و پس از مشاهده لیست مخاطبین، نسبت به برقراری ارتباط (تماس‏/چت) اقدام کنند.

حمایت از طرح های نوآورانه توسط بانک ملت

بر اساس این گزارش، در سرویس درون برنامه فراسود ملت با هدف سهولت دسترسی به خدمات سرمایه‌گذاری شرکت تأمین سرمایه ملت و یکپارچه‌سازی تجربه کاربری در سامانه مگابانک، امکان ورود به سامانه فراسود ملت به صورت درون برنامه و در صفحه اصلی سامانه مگابانک فراهم شده است و مشتریان می توانند به کمک این سرویس از خدماتی از جمله مشاهده داشبورد، سرمایه‌گذاری مجدد، دریافت گردش حساب، مشاهده درخواست‌ها بر اساس نام صندوق انتخابی و بازه زمانی مورد نظر، مشاهده پروفایل مشتری و رویت اطلاعات ثبت شده در سامانه سجام استفاده کنند.
بانک ملت همیشه در حوزه نوآوری و حمایت از طرح های نوآورانه پیشتاز بوده و در مقاطع مختلف سرمایه گذاری های خوبی را در این زمینه انجام داده که نتیجه آن توسعه استفاده از خدمات روز در بین مشتریان است. در همین راستا اخیرا در هلدینگ فناوری اطلاعات بانک ملت، صندوق جسورانه ای با سرمایه اولیه ۵ هزار میلیارد ریال ایجاد و وارد فاز عملیاتی شده است و هم اکنون چندین استارت‌آپ دانش بنیان مبتنی بر فناوریهای هوش مصنوعی، بلاکچین، واقعیت مجازی و فین‌تک با حمایت این صندوق فعال شده‌اند و در ماه‌های آینده محصولات نوآورانه بانک ملت با بهره‌گیری از توانمندی استعدادها و نخبگان کشور و در قالب استارت‌آپ‌های دانش بنیان عرضه و در اختیار مشتریان بانک ملت قرار خواهد گرفت.

modir

Recent Posts

چگونگی شکل گیری اکوسیستم محیط کسب و کار

به گزارش سرمایه فردا، نظام آموزشی هر کشور نقش اصلی برای شکل گیری اکوسیستم محیط…

5 ساعت ago

نقش مسرور در عملکرد مناطق آزاد

رضا مسرور قرار در حالی به مناطق آزاد آمده که در چند سال گذشته به…

5 ساعت ago

رتبه‌بندی کشورها در ۲۰۲۴ براساس قدرت و ثروت

رتبه‌بندی کشورها در ۲۰۲۴ براساس قدرت و ثروت نشان میدهد که آمریکا و چین با…

5 ساعت ago

بررسی نوسانات قیمت دلار تحت تاثیر تحریم و جنگ

بررسی نوسانات قیمت دلار تحت تاثیر تحریم و جنگ حکایت از این دارد که هر…

22 ساعت ago

دلایل عدم پرداخت تسهیلات بانک‌ها به بازسازی بافت فرسوده

یکی از دلایل عدم پرداخت تسهیلات بانک‌ها به پروژه های بازسازی بافت فرسوده عدم کفایت…

22 ساعت ago

تاثیر قیمت نفت بر بورس

تاثیر قیمت نفت بر بورس تحت تاثیر جنگ یا تقاضا از طریق شرکت های پالایشی…

22 ساعت ago