Categories: آخرین اخبار

حاشیه سازی برای نوسان گیری از سهام بانک صادرات

به گزارش سرمایه فردا، اخیرا خبری درخصوص واگذاری ۲ دستگاه «مین فریم» (main frame) یا همان «پردازنده مرکزی» توسط بانک صادرات ایران به بانک ملی، بدون رعایت تشریفات قانونی مطرح شده بود و برخی  این اقدامات را خارج از منافع سهامداران عنوان کرده بودند در حالی که پیگیری های خبرنگار نبض اقتصاد حکایت از این دارد که این خبر صحت نداشته و بیشتر به نظر می رسد با اهدافی خاص منتشر شده تا سهام بانک در بورس تحت تاثیر قرار بگیرد یا با سواستفاده از این نوع خبرها از سهامداران نوسان گیری کنند یا با تشویش اذهان بازنشستگان و کارکنان بانک صادرات ایران به دنبال حاشیه های خاص بروند.
نتیجه پیگیری خبرنگار نبض اقتصاد نشان داد که اولا بانک صادرات ایران سال گذشته ۴ دستگاه مین فریم مورد نیاز خود را خریداری کرده که دو دستگاه اصلی که زیر بار شبکه رفته و آثار آن در فعالیت شبکه بانکی نمایان است و دو دستگاه دیگر برای پشتیبان قرار است استفاده شود اما در هر حال برنامه خرید نسل های جدیدتر این دستگاه ها نیز با هدف افزایش سرعت و کیفیت ارائه خدمات بانکی به مشتریان، در دستور کار بانک قرار دارد.
در حال حاضر ادعای واگذاری دستگاه های مین فریم “بدون درنظرگرفتن مسائل فنی” و “اولویت قراردادن نیاز بانک ملی”، برداشت صحیح از ضرورت همکاری میان بانک ها نیست. موضوع واگذاری دو دستگاه پشتیبان با هدف خرید دستگاه های پیشرفته تر بدون آنکه به فعالیت فعلی شبکه خدشه ای وارد کند و به عنوان یک فرصت، اخیر از سوی حوزه ای تی بانک صادرات مطرح شده که به لحاظ فنی در حال بررسی است و مدیران بانک صادرات خود را مکلف می دانند که اطمینان حاصل شود که درصورت واگذاری، هیچ گونه ریسک عملیاتی با اهمیتی برای بانک ایجاد نشده و مشتریان بانک را در دریافت خدمات مورد نیاز خود، با چالش مواجه نسازند.
نکته دیگر اینکه مبالغ اعلام شده بابت این دستگاه ها و واگذاری زیر قیمت آنها به بانک ملی، بدون نظر کارشناسی مطرح شده است و قطعا هرگونه فروش یا واگذاری، با رعایت کامل تشریفات قانونی و کشف قیمت توسط کارشناسان رسمی دادگستری و توجه ویژه به صرفه و صلاح سهامداران و مشتریان بانک صادرات ایران خواهد بود. بنابراین اولویت بانک صادرات ایران، ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان خود و رعایت صرفه و صلاح ذینفعان است و این اولویت، تغییر نخواهد کرد.

modir

Recent Posts

چرا دسترسی فناوری ایران محدود شده‌است

محدودیت‌ها در دسترسی فناوری ایران، همکاری‌های علمی و فرصت‌های شغلی ایجاد کرده و عامل فرار…

5 ساعت ago

تاثیر تحریم‌ها بر معاملات مالی

تحریم‌های اعمال‌شده بر ایران تأثیرات قابل‌توجهی بر استفاده از اعتبارات اسنادی (LCs) در تجارت بین‌المللی…

5 ساعت ago

ریشه فساد سیستمی در ایران

فساد سیستمی در ایران تحت تاثیر نهادهای ضعیف نظارتی، کمبود شفافیت، تأثیر نخبگان قدرتمند و…

6 ساعت ago

چرا معاملات با ارزش واقعی سهام نیست؟

ارزش واقعی سهام در حال حاضر باید بر مبنای ارزش دارایی نمادها باشد. به همین…

8 ساعت ago

تهدیدهای انفجار پیجرها در عصر جدید

ابزارهایی بسیار پیچیده‌تر مانند موبایل‌های هوشمند استفاده می‌کنیم که توسط خرابکاران، می‌تواند نتایجی بسیار مخرب‌تر…

12 ساعت ago

حاشیه‌های صندوق بازنشستگی بانک ها

تکلیف یک میلیون دلار از صندوق بازنشستگی بانک ها مشخص نیست و در بودجه سالانه…

13 ساعت ago