طبق این مصوبه، خودروهایی که تا پیش از ابلاغ این آییننامه، مجاز به تردد در مناطق آزاد تجاری و مناطق صنعتی و ویژه اقتصادی هستند، مشروط به پرداخت کلیه عوارض و بدهیهای مربوط و حقوق ورودی (مشتمل بر حقوق گمرکی و سود بازرگانی مصوب)، دارا بودن معاینه فنی متصل به سامانه سیمفا و با رعایت قوانین، مجاز به پلاکگذاری ملی و واردات به سرزمین اصلی خواهند بود. پلاکگذاری ملی خودروهای موردنظر منوط به اخذ تاییدیه آلایندگی، ایمنی و خدمات پس از فروش از سازمانهای حفاظت محیطزیست و ملی استاندارد ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
حال در راستای اجرای این مصوبه، امکان ثبتسفارش خودروهای واردشده به مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی قبل از تاریخ ۱۹دیماه ۱۴۰۲ به سرزمین اصلی در سامانه جامع تجارت فراهم شده است. محل تامین ارز جدید ذیل عملیات ارزی بدون انتقال ارز با عنوان «از محل بند ۹ ماده ۳۸ آییننامه اجرایی مقررات صادرات و واردات – بند (ث) تبصره (۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲» ایجاد شد. مطابق تصویبنامه هیات وزیران، خودروهای ساخت آمریکا یا برند آمریکایی و خودروهای با برند لامبورگینی، فراری، پورشه، هامر، مازراتی، بوگاتی (خودروهای مستثنیشده از حکم بند (۱) تفاهمنامه مشترک «شورای عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی» و «گمرک ایران») مشمول استفاده از مصوبه مذکور نبوده و امکان ثبت سفارش ندارند./دنیای اقتصاد
آیا عملکرد بورس بعد از جنگ نشان دهنده آغاز یک رکود فرسایشی است یا مقدمهای…
تازهترین گزارش مرکز آمار ایران از وضعیت تورم در کشور حاکی از عدم واکنش اقتصاد…
پاسخ موشکی ایران به رژیم صهونیستی چگونه طرح های اقتصادی غرب را به چالش کشید…
پیشبینی وضعیت معاملات بورس بعد از جنگ دوازده روزه در قالب سناریوهای مختلف امکانپذیر است…
با بازگشت احتمالی سیاستهای تهاجمی ترامپ و چشمانداز رکود تورمی، بازار کالاها وارد فاز جدیدی…
سیاست های اقتصادی بر مبنای تجربه جنگ ۱۲ روزه باید تدوین شوند. اکنون زمان آن…