آخرین اخبار

جزئیات اقدام کمیته‌ای مشترک بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت صمت

شهریار افندی‌زاده معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی درباره اقدام به واردات در حوزه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل، گفت: در زمینه جاده‌ای و ریلی نیاز به توسعه و نوسازی ناوگان قطعاً وجود دارد تا خدمات مورد انتظار مردم هرچه سریع‌تر پاسخ داده شود.

دبیر شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور با اشاره به ظرفیت تولید داخلی برای تولید ناوگان گفت: از همه ظرفیت داخلی در راستای تحقق توسعه و نوسازی ناوگان استفاده می‌کنیم اما تولیدات داخلی در حال حاضر و در زمان کوتاه نمی‌تواند همه نیازها را پوشش دهد و باید در کنار آن واردات هم داشته‌باشیم.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در زمینه نوسازی و توسعه حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با ۱۰ شرکت و کارخانه داخلی تفاهم‌نامه امضا کرده یا در حال انعقاد تفاهم‌نامه است که شامل تولید اتوبوس، مینی‌بوس و ون می‌شود. بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲، مجوز واردات ۵ هزار دستگاه اتوبوس داده شده و کمیته‌ای مشترک بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت صمت تشکیل شده تا از این ظرفیت ایجاد شده توسط قانون استفاده شود.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: از سرمایه‌گذاران درخواست می‌کنیم در این حوزه مشارکت کنند تا اتوبوس‌ها هرچه سریع‌تر خریداری و وارد کشور شود و خدمات حمل‌ونقل جاده‌ای رونق یابد چرا که تعداد سفرهای جاده‌ای افزایش یافته و ناوگان حمل و نقل عمومی باید تقویت شود.

افندی‌زاده ادامه‌داد: جلسات منظمی به ریاست وزیر راه و شهرسازی و رؤسای سازمان‌ها و شرکت‌های مرتبط برای توسعه و نوسازی ناوگان عمومی به‌صورت منظم برگزار می‌شود تا برنامه‌ریزی مناسبی برای ان در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ انجام شود. همچنین علاوه بر حمل و نقل عمومی جاده‌ای، باید در حمل‌ونقل ریلی هم، علاوه بر اینکه باید از ظرفیت ساخت لکوموتیو در داخل استفاده کنیم قطعاً نیاز به واردات داریم که مکمل هم باشند و خدمات هرچه زودتر در اختیار مردم قرار گیرد و در این زمینه وزارت راه و شهرسازی به کمک سایر دستگاه‌ها در حال برنامه‌ریزی است.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی درباره کشورهای مبدا واردات توضیح داد: مشخصات فنی ناوگان هم در حمل‌ونقل جاده‌ای و هم در حمل‌ونقل ریلی از سوی شرکت راه‌آهن و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بر اساس استانداردهای کشور و هماهنگ با سیستم ناوگان داخل کشور تعیین شده و واردکنندگان می‌توانند از هر کشوری که این مشخصات را دارد، ثبت سفارش انجام دهند که حمایت وزارت راه و شهرسازی را نیز به‌همراه دارد. در حوزه ناوگان ریلی مقرر شده شرکت راه‌آهن طی یک برنامه مشخص در خصوص واردات لکوموتیو علاوه بر استفاده از تولیدات داخلی اقدام لازم را انجام دهد.

دبیر شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور تأکید کرد: سرمایه‌گذاری اصلی توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و باید مسیر را برای حضور فعال آن‌ها هموار کنیم تا با حمایت دولت بتوانند نقش اصلی در توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی داشته‌باشند. بدیهی است، استفاده بیشتر از حمل‌ونقل عمومی ریلی و جاده‌ای منجر به کاهش حوادث و افزایش ایمنی سفرها می‌شود./مهر

modir

Recent Posts

ضرورت تغییر رویکردها نسبت به رسانه

در جهان امروز، ساختار رسانه‌ای در هر نظام حکمرانی، نه تنها ابزاری برای اطلاع‌رسانی، بلکه…

14 دقیقه ago

مانع تراشی بانکها برای وام

در شرایطی که تورم، رکود و فشارهای اقتصادی زندگی مردم را تحت‌تأثیر قرار داده‌اند، نظام…

24 دقیقه ago

رسانه‌ها بازوی توسعه فرهنگ بیمه‌ای‌ هستند

مدیرعامل بیمه آسیا، با تبریک این روز به اصحاب رسانه، بر نقش کلیدی خبرنگاران در…

1 ساعت ago

آموزش ارز دیجیتال در مشهد؛ همیار کریپتو نقطه اتصال دانش و درآمد دلاری

در عصر طلایی رمزارزها، آموزش تخصصی دیگر یک انتخاب نیست؛ یک ضرورت است. آموزشگاه همیار…

2 ساعت ago

دگرگونی عمیق رفتار سرمایه‌گذاران

در شرایط پرتنش اقتصاد ایران، بازار سرمایه دیگر بر مدار تحلیل‌های کلاسیک نمی‌چرخد. مجید منفرد،…

6 ساعت ago

هشدارها و فرصت‌ها برای سرمایه‌گذاران ایرانی ؛اقتصاد آمریکا زیر فشار

داده‌های اخیر بازار کار آمریکا، از کاهش اشتغال و افت درآمد خانوارها حکایت دارد؛ روندی…

14 ساعت ago