آخرین اخبار

جریمه سرعت غیرمجاز در سال ۱۴۰۳

بهه گزارش سرمایه فردا جریمه سرعت غیرمجاز در سال ۱۴۰۳ بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود. تفاوت در میزان جریمه به میزان سرعت خودرو بستگی دارد.‌

با توجه به اینکه سرعت در همه جاده‌ها یکسان نیست و در پیچ‌ها خطر سرعت بالا بیشتر است. به همین دلیل میزان جریمه سرعت غیرمجاز در سال ۱۴۰۳ نیز به نسبت خطری که ایجاد می کند متغیر خواهد بود.

در چند سال گذشته جریمه ها ثابت مانده بودند. موضوع افزایش جریمه های رانندگی از سال گذشته توسط نیرو انتظامی درخواست داده شده بود. هرچند قرار بود جریمه سرعت غیرمجاز در سال ۱۴۰۳ از همان ابتدا اجرا شود. اما به دلیل فشارهای تورمی به تعویق افتاد.
در حال حاضر دولت سیزدهم اجرای این سیاست را به ابتدای فعالیت دولت چهاردهم موکول کرده است.

جریمه سبقت غیرمجاز در سال ۱۴۰۳

جریمه سبقت غیرمجاز در سال ۱۴۰۳ حدود ۷۰۰ میلیون تومان اعلام شده است. از ۲۳ خرداد به بعد اگر خودرویی سرعت غیرمجاز داشته باشد به جای ۱۵۰ هزار تومان باید ۷۰۰ هزار تومان پرداخت کند.

دلیل افزایش قابل توجه جریمه سرعت غیرمجاز در سال ۱۴۰۳ و همچنین رشد بالای جریمه سبقت غیرمجاز در سال ۱۴۰۳ تاثیر این دو عامل در رشد تصادفات است.

در حال حاضر میزان تصادفات جاده‌ای در ایران سالانه به حدود ۲۰ هزار فوتی می رسد. این آمار بیش از کشته‌های جنگ روسیه و اوکراین است.

با این حال افزایش جریمه سبقت غیرمجاز در سال ۱۴۰۳ به ۷۰۰ هزار تومان برابر با حقوق سه روز یک کارمند شرکت‌های خصوصی است. به همین دلیل برای این قشر که عمدتا سفر چندانی هم نمی روند. یا حتی خودرو ندارند بازدارندگی دارد. اما برای ثروتمندان با درآمدهای میلیاردی تومانی ماهانه بازدارنده نیست.

جریمه رانندگی در مستی

یکی دیگر از جریمه‌های رانندگی در سال ۱۴۰۳ مربوط به رانندگی مارپیچ است که به دلیل خطر آفرینی فرد باید ۵۰ هزار تومان پرداخت کند. همچنین جریمه رانندگی در مستی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

modir

Recent Posts

نقش تحقیقات بازار و خلاقیت در افزایش درآمد

تحقیقات بازار و خلاقیت دو حوزه مستقل هستند، اما در توسعه محصولات و نوآورانه، بهبود…

9 ساعت ago

اهمیت مشاوره در کسب و کار

مشاوره در کسب و کار جدید کمک می کند هیجان‌ و چالش‌ همزمان فرد را…

9 ساعت ago

مهارت‌های زندگی برای آینده بهتر

به گزارش سرمایه فردا، آینده متعلق به کسانی است که مهارت‌های زندگی بیشتری یاد می‌گیرند…

9 ساعت ago

چند استراتژی برای کنترل تورم

کشورهایی که موفق به جدا کردن دولت از بانک مرکزی شده اند از چند چند…

9 ساعت ago

چالش اقتصاد ایران چیست؟

مهمترین چالش اقتصاد ایران «بحران ارزش افزوده صفر» است. اکنون بخش بزرگی از سرمایه ها…

9 ساعت ago

چرا دسترسی فناوری ایران محدود شده‌است

محدودیت‌ها در دسترسی فناوری ایران، همکاری‌های علمی و فرصت‌های شغلی ایجاد کرده و عامل فرار…

13 ساعت ago