به گزارش سرمایه فردا، روح الله ایزدخواه نماینده مجلس در واکنش به گرانی بنزین گفت: تکنوکرات ها از ۳۰ سال پیش در ایران نسخه گران سازی پایه گاری کردند. بعد سیاست جبرانی یارانه را بکار گرفتند. این سیاست عمل نمی کند جلوی تورم را نمی تواند بگیرد و شکاف های ناترازی در طول زمان افزایش پیدا ی کند. ما منتقد این رویکرد هستیم.
او با تاکید بر اینکه در حال حاضر رویکردهای جایگزین افزایش قیمت بنزین وجود دارد. در مورد بنزین بهره وری سوخت و اسقاط خودروهای فرسوده سه میلیارد دلار سالانه صرفهجویی ایجاد می کند. قانون خودروهای فرسوده سال گذشته مصوب شد. تا زمانی که این مصوبات به طور کامل توسط دولت اجرا نشود، حق ندارد رویکرد افزایش قیمت را دنبال کنند.
او تاکید کرد: دولت نمی تواند بنزین را گران کند، بعد تبعات اجتماعی آن را به عهده نگیرد. نمی شود قیمت بنزین را گران کرد و بعد مدعی شد که به آرامی آن را انجام می دهیم. اجرای این سیاست سال ۹۸ تبعاتی داشته است.
او افزود: اصل این نسخه گرانی ها مربوط به بانک جهانی و صندوق پول است. اما در کشورهای توسعه یافته چنین سیاست هایی تاکنون اجرا نکرده اند. حتی غربیها نسخه های حمایت گرایی و کنترل بازار را دنبال کردند. اما به ما سیاست آزادسازی نرخ ها را پیشنهاد می دهند. آنها به دنبال افزایش فشار بر تولید و تورم در ایران هستند.
محمودرضا خواجه نصیری نوشت: بازار طلا در ایران، پس از دورهای از بازدهی تغییر مسیر…
دره فرحزاد پس از ۱۵ سال درگیری حقوقی، از چنگ زمینخواران خارج و مالکیت ۲۴۰۰…
خشکسالی بیسابقه و کاهش بارندگیها، پاییز را زودتر از موعد به جنگلهای گیلان رساندهاند؛ برگهایی…
اعلام تشکیل «کمیته قدرت نرم و مقابله با تهدیدات شناختی» در مجلس، در ظاهر گامی…
در دومین سالگرد ۷ اکتبر، حمید ابوطالبی با نقدی صریح از وضعیت دیپلماسی ایران، هشدار…
در حالی که وزارت نیرو بارورسازی ابرها را راهحل مقابله با خشکسالی معرفی کرده، کارشناسان…